Mistrovství republiky s Mercedesy DTM na čele

V Mostě se o víkendu konal další díl MMČR na okruzích, který byl součástí středoevropské zóny a na startu se tedy objevilo několik pilotů ze Slovenska a Polska.

Tříhodinovce cestovních vozů dominovalo duo Charouzů, doplněné o Nimče a Mückeho na Mercedesu DTM a s kolovou ztrátou dojeli za nimi Nimč a Kafferem na dalším Mercedesu, které tak opět ovládly scénu cestovních vozů. Němec Kaffer má za sebou starty s formulí F3, ale také v německém DTM.

Mistrovství republiky s Mercedesy DTM na čele
Mistrovství republiky s Mercedesy DTM na čele
Mistrovství republiky s Mercedesy DTM na čele
Mistrovství republiky s Mercedesy DTM na čele
Mistrovství republiky s Mercedesy DTM na čele

Maděryč s dalším speciálem Audi DTM do cíle nedorazil, a tak se úspechu dočkalo trio Macháček-Charous-Daniš na Ferrari F430. Bramborová medaile trochu překvapivě zbyla na Slováka Konopku, jenž jel s méně známým Němcem Lungstrassem na stroji Porsche 911 GT3. Pátý dojel Machánek, šestý Vacík a sedmé místo obsadilo trio Lacko-Charouz-Blažek s Porsche 997 Cup. Do cíle tentokrát nedojel ani Šenkýr na BMW, ale také Bezák na Porsche a Bulhar Talkanitsa s Renauerovým Porsche GT3.

Ve sprintu do 2000ccm3 nejlépe zajel Dan Michl s novým závodním speciálem Lotus Michl 07 a hned při prvním okruhovém startu s novým vozem ukázal jeho kvality. S nevelkým odstupem 0,8s. za ním skončil vrchař Novotný a Opel Speedster si připsal další cenný skalp, do sbírky velkých úspechu. Třetí dorazil do cíle Forman z Lucent Motorsportu s Audi A4 ST. Jarní vítěz z Brna Mikoláško se Škodou Octávia vybojoval čtvrté místo a páté a šesté místo obsadili Poláci Soja a Czapka s Renaulty Clio. S Octávií se ve slabší divizi do dvou litrů představil Filip Sláděčka a cíl neviděl ani Moravec s Fábií, ani Januška s Pick-Upem.

V divizi 4 nad 2000ccm3 opět vévodil pořadí Charouz a Nimč na Mercedesech DTM. Pro třetí místo si v Mostě dojel Maděryč s Audi DTM, ten však již s 28s. odstupem. Čtvrté místo patřilo monstru jménem Sallen S7-R GT1, který pilotoval Miro Konopka a páté místo si konečně, po ohnivých scénách a různých technických poruchách vychutnal Chevrolet Corvette s Martinem Matzkem. Až za ním skončili Liedl sen. na Audi TT DTM a Daniš na Ferrari. Bezák na Porsche 911 GT3 Cup zajel velmi pěkně sedmý, čímž si trochu poopravil náladu ze sobotního nezdaru a v dalším pořadí mu dýchali na záda Šenkýr a Hajdůšek na Tatře.

V ČP Škoda Octávia Cupu si dojel pro vítězství v první jízdě Matějovský, před Janišem a Dostálem. Druhému nedělnímu závodu pak zavládl Erik Janiš, před Dostálem a Vorbou. Trochu překvapivě dojel pátý Slovák Pál, ale druhý závod značně zkomplikovala havárie Kárného, Bareše a Hájka v úvodu závodu. Matějovský, vítěz první jízdy, byl klasifikován až na 15. místě.

Závody AvD Interserie opanoval Peter Milavec s Lolou F3000 Ford Cosworth 3,5ltr a velmi smutný skončil po prvním závodě Joachim Ryschka, když při předjíždění pomalu jedoucích vozů, dost poničil svůj Ex Montoyův Indy Chevrolet G-Force, sedmisetkoňové monstrum.

Výsledky Supersport Trophy Most:

D4 vytrvalostní (3 hodiny):

  • J.Charouz/A.Charouz/Nimč/Mücke – Mercedes Benz DTM
  • Nimč/Kaffer – Mercedes Benz DTM
  • Macháček/H.Charous/Daniš – Ferrari F430
  • Konopka/Lugstrass – Porsche 911 GT3
  • Machánek/Bárta – Porsche 911 GT3
  • Vacík/Waszek – Ferrari 360

D4 sprint nad 2000ccm3:

  • Charouz – Mercedes Benz DTM
  • Nimč – Mercedes Benz DTM
  • Maděryč – Audi A4 DTM
  • Konopka – Sallen S7-R GT
  • Matzke – Chevrolet Corvette GT3
  • Liedl sen. – Audi TT DTM

D4 sprint do 2000ccm3:

  • D. Michl – Lotus Michl 07
  • Novotný – Opel Speedster
  • Forman – Audi A4 ST
  • Mikoláško – Škoda Octávia I
  • P.Soja – Renault Clio RS
  • Czapka – Renault Clio

ČP Škoda Octávia Cup 07

  • 1. jízda: Matějovský, E.Janiš, Dostál
  • 2. jízda: E.Janiš, Dostál, Vorba

AvD Interserie:

  • 1. závod: Milavec, Gerstl, Savoldi
  • 2. závod: Milavec, Piccone, Conrad

Nyní všichni fandové očekávají v Mostě Matador Czech Truck Prix, které ozvučí autodrom již za 14 dní a kromě kamiónů, uvidíme i sportovní prototypy a GT vozy ve Sports Car Challenge.

Text a foto: Vláďa Rožánek

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Češi stále riskují: Nejčastější příčiny nehod jsou rychlost, nepozornost a nedání přednosti

Češi stále riskují: Nejčastější...

Ve Spojeném království právě probíhá Road Safety Week (letos od 16. do 22. 11.), týden věnovaný prevenci a bezpečnosti silničního provozu. Do jednotlivých aktivit se zapojují partneři...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Renault Clio: Malý městský švihák startuje na 430 tisících

Nové Renault Clio: Malý městský...

Šestá generace Renaultu Clio přijíždí do Česka. Odvážnější design, chytřejší technologie a hybrid, který zvládne 80 % městské jízdy na elektřinu. Renault vzal své ikonické Clio a dal...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí výkonem 1 megawatt?

Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí...

Když se dnes mluví o elektrické mobilitě, BYD stojí na vrcholku hory a vyhlíží celé odvětví z výšky. Není to náhoda – a už vůbec ne trik. Tahle technologická mašina o 120 000...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR přináší závodní adrenalin na běžné silnice

CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR...

Závodní okruhy mají nového vyslance – a míří rovnou do ulic. CUPRA představuje Leon VZ TCR, nejsilnější Leon s pohonem předních kol v historii. Limitovaná edice pro pouhých 499 řidičů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Polygon: Když volant není volant a auto má duši z budoucnosti

Peugeot Polygon: Když volant není volant...

Peugeot odhalil koncepční vůz Polygon – plně funkční prototyp, který mění samotnou podstatu řízení. S revolučním volantem Hypersquare, elektronickým řízením Steer-By-Wire a překvapivě...