Michal Křemen s Rudou Kouřilem vezou z Pelhřimova medaili

Z Pelhřimova si odvezli třetí místo ve skupině N2 a 34. místo celkově. Ve třídě vyhráli Michalové Bartončík a Večerka a druzí skončili Petrové Hubáček a Uhel.

Soutěžácký začátečník Michal Křemen s ostříleným spolujezdcem Rudou Kouřilem absolvovali víkendovou Cebia Rallye Pelhřimov 2007 v klidu a v pohodě a navíc se v poslední erzetě posunuli i na medailovou pozici. Po soutěži tedy byli spokojeni a těší se na svůj další společný start v Prachaticích.

Michal Křemen s Rudou Kouřilem vezou z Pelhřimova medaili
Michal Křemen s Rudou Kouřilem vezou z Pelhřimova medaili

Posádka se v průběhu soutěže objevila dokonce na průběžně stříbrné pozici, ale v podstatě nebylo cílem oslnit pokořením zkušenějších soupeřů, ale dojet do cíle, jak potvrzuje nedávno osmnáctiletý jezdec z Mladé Boleslavi: „Tratě byly vcelku pěkné až na některé úseky, které se mi moc nelíbily. To byla třeba druhá erzeta. Byly tam moc dlouhé rovinky a minimum zatáček, i charakterem nic moc… Ale skok na dvojce byl myslím dobrým zpestřením soutěže.“

Právě před skokem se ale ukázala role navigátora, který Michala krotil. Při druhém průjezdu ale naopak i trochu zrychloval. První skok před tisícovkami diváků mezi obcemi Těchobuz a Jetřichovec na RZ Bratřice Zhoř Křemen odjel zhruba padesátkou, zatímco jeho druhý průjezd ( či průlet) o třicet kilometrů rychleji a trochu jinou a lepší stopou, která zrychlení umožnila.

Myslím si, že můžeme být všichni víc než spokojeni. Slušný výkon na velice pěkné trati (mimo mně nesympatické RZ 2,4),“ doplnil navigátor Ruda Kouřil a pokračoval: „Trochu jsme zpočátku měli problém s chlazením. Do pátého kilometru to jelo zcela bez problémů, pak se ale motor začal moc hřát. Stačila maličkost, tedy výměna chladiče, a bylo po problémech.“

„Jeli jsme tak, abychom dojeli zase až do cíle :o) Měli jsme jen jednu krizovku v cíli RZ 10, kam jsme přijeli na prázdném kole… Jinak se nic zvláštního opravdu nedělo,“ dodal Křemen. „No a náš defekt byl velice zajímavý. Kámen se dostal do vnitřního prostoru mezi disk a brzdič a vyrobil do disku dvě poměrně velké díry. Měli jsme štěstí, že brzdič neuletěl. Takže to nebyl postupný defekt, ale jeli jsme půl RZ s prázdným kolem,“ zmínil ještě Ruda Kouřil a nezapomněl ani pochválit mladého jezdce, pro kterého se jednalo od závěru května, kdy dostal řidičák, o jeho čtvrtý start v rallye : „Jel disciplinovaně. Dohodli jsme se, že celý závod pojmeme jako rychlejší kontrolu rozpisu. A to dodržel. Sice jsem musel na několika místech jeho vášně ztlumit, ale to nebyl žádný problém. Zkušenosti musí získat postupně.“

Posádce jde totiž o dojetí pěti soutěží, aby byl splněn limit FAS pro přestup do silnějšího vozu a pro starty třeba i ve velkém mistráku. „To je hlavní cíl letošního roku. Ale stejně důležité je najetí co největšího počtu ostrých kilometrů a hledání hranice rizika. Takže proto je lepší pomalé zrychlování, než jít zbrkle dopředu za cenu zbytečných ran.“ potvrdil taktiku Ruda Kouřil.

Posádka tak viděla cíl podruhé. Jednou havarovala a jednou ji zastavil technický problém Hondy Civik VTi. Příští start ji pak čeká zanedlouho v Prachaticích. Navíc má jezdec v plánu ještě některý závodu vrchařského KW Berg Trophy, kde v rámci sbírání zkušeností startuje s Lancerem EVO IX.

„Na závěr ještě velký dík pořadatelům! I přes moji osobní averzi vůči RZ 2 je Cebia Rallye Pelhřimov krásná soutěž a zajišťují ji příjemní lidé,“ pochválil na závěr pořadatele vydařené rallye Ruda Kouřil.

Posádka i několik jejích průjezdů bude mimochodem k vidění (i slyšení) také v televizním motoristickém magazínu MotorTip, který je jejím mediálním partnerem. Premiéra krátké reportáže z Pelhřimova bude v tomto pořadu od nadcházejícího víkendu, delší reportáž s mnoha rozhovory pak 25. srpna a v následujících dnech.

Pavel Jelínek, mediaservis. Autor foto: Jirka Navrkal

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE ALL4

Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE...

Čistě elektrické MINI Countryman SE ALL4 poslalo se světa pár „čumkaret“. Jak si cestuje a užívá volnosti na jakémkoli povrchu díky pohonu všech kol ALL4. Jde to, protože tenhle crossover se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci rychlosti a motorsportu, připravte se na sezónu a akce!

Fanoušci rychlosti a motorsportu,...

Zakladatel týmu Effective Racing Vladimír Netušil představil detailní plán závodů Formule 3 pro nadcházející rok a navíc i novou inovativní možnost – zážitkové Paddock pasy, které...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...