Martin Macík na Dakaru v 7.etapě na 7.místě – i po defektu nejrychlejší z Čechů

Sobotní 7. etapa, měřící 336 kilometrů, byla poslední před nedělním odpočinkovým dnem.

Pořadatelé Rallye Dakar v oficiálních informacích uvádějí, že konec prvního týdne závodu většinou napoví, jak jsou síly ve startovním poli rozvrženy

Pokud by to byla pravda, posádka Martina Macíka, nejmladšího pilota v poli kamionů, může jít dnes večer spát v klidu a pohodě. V napínavé 7. etapě vybojovala krásné 7. místo a v celkovém pořadí postoupila na 9. pozici. Navíc zítra čeká všechny jezdce den volna v Saltě, takže kluci by si mohli trochu přispat, což se na Dakaru obzvlášť cení. Ale je tu drobná komplikace. Zbytek týmu nedorazil, protože mu cestu zkomplikoval stržený most. Posádka bez zázemí, bydlení, mechaniků i náhradních dílů vyhlíží ztracené přátele. Prostě Dakar…

Sobotní 7. Etapa

– měřící 336 kilometrů, byla poslední před nedělním odpočinkovým dnem. Závodníci se rozloučili s přátelskými bolivijskými fanoušky a překročili hranici zpět do Argentiny. Posádka týmu KM Racing startovala do sobotní etapy ze 14. místa. A hned od začátku se pomalu ale jistě prokousávala vpřed. Nakonec vybojovala skvělou 7. pozici a v celkovém hodnocení je 9.místě. Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva se v aktuální etapě stali nejrychlejší českou posádkou.

„Dneska to byla paráda! První měřená část dlouhá 230 km byla rozbitá a ve vysoké nadmořské výšce, jako bonus lemovaná strmými srázy. Naší strategií bylo šetřit auto na druhou rychlostní vložku, která následovala odpoledne po takzvané „neutralizaci“ (přejezdu) a měla dalších 106 km. A vyšlo to. V horách jsme jeli opravdu dobré tempo a předjeli 4 kamiony, přestože jsme měli defekt na zadním kole,“ popisuje Martin Macík.

Poměrně dramatický však byl přejezd na druhou část speciálky

Trať vedla původně vyschlým korytem řeky, které však díky nárazovému dešti přestalo být vyschlé a řeka nabírala poměrně slušný proud. Byl to oříšek. Nejen pro osobni auta, z nichž některá ve vodě uvízla, ale i pro kamiony, které si musely navzájem pomáhat s vyproštěním. „Další speciálka nám sedla také dobře a nebýt prachu, který nám bránil v nasazeném tempu, snad bychom dopadli ještě lépe. Každopádně, dnešní umístění v top 10 je skvělé a máme obrovskou radost,“ vzkazuje Martin.

„Teď nás čeká den volna, kompletní rozborka a sborka auta. Ovšem, jak tu bývá zvykem, nastal menší problém. Tentokrát nám chybí zbytek týmu, který je již přes 18 hodin na cestě. Tu komplikuje spadlý most, čeká se na opravu. Takže prozatím jsme bez zázemí, bydlení, mechaniků i náhradních dílů. Prostě Dakar,“ neztrácí dobrou náladu Martin.

Jeho cestu dakarským závodem mohou fanoušci podpořit prostřednictvím projektu veřejného sponzoringu Todokazeme.cz.

Aktuality, zajímavosti, videa, reportáže z aktuálního Dakaru můžete sledovat na:

 

Související články

VIDEO – Kia Stonic, Kia Proceed...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Kia přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

VIDEO – Honda CR-V Hybrid, Honda Urban...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Honda přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Continental, Continental v České republice a výrobní závod Continental v Brandýse nad Labem

Společnost Continental, Continental v...

Technologie optical bonding: cesta k lepším displejům. Monitory a displeje jsou dnes jedním z nejběžnějších způsobů přenosu informací Displeje vyrobené s využitím technologie optical...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Continental v Brandýse se rozšiřuje: v pondělí 18.září otevřel nový sklad a nabírá další lidi

Continental v Brandýse se rozšiřuje: v...

 Společnost Continental Automotive Czech Republic, výrobce interiérové elektroniky do automobilů, ve svém závodě v Brandýse nad Labem slavnostně otevřela nový sklad. Nově vybudovaná skladová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrobní závod Continental v Brandýse nad Labem a zaměření jeho činnosti

Výrobní závod Continental v Brandýse...

Od studentské formule k vývoji prototypů  ve výrobním závodu Continental v Brandýse nad Labem pro světové automobilky: škodovku, toyotu nebo volkswagen.  Zdeňku Houfovi může řada lidí...