Komplexní informace Rallye Telefonika – Dakar 2004 včetně popisu všech 17. etap soutěže

Od 1. do 18. ledna 2004 absolvují soutěžící celkem 11 052 km.

Etapy Rallye na mapě uprostřed:


Komplexní informace Rallye Telefonika – Dakar 2004 včetně popisu všech 17. etap soutěže
Komplexní informace Rallye Telefonika – Dakar 2004 včetně popisu všech 17. etap soutěže
Komplexní informace Rallye Telefonika – Dakar 2004 včetně popisu všech 17. etap soutěže


Administrativní a technické přejímky proběhnou v uzavřeném prostoru výstaviště v Grande Halle d’Auvergne od pondělí 29. do středy 31.prosince 2003.

  • Start a prolog: čtvrtek 1. ledna 2004 v Grande Halle d’Auvergne.
  • Den odpočinku: pondělí 12. ledna 2004 v Bobo-Dioulasso, Burkina Faso.
  • Cíl: neděle 18. ledna 2004 v Dakaru.

Předpokládaná účast:

  • 140 automobilů
  • 200 motocyklů
  • 58 kamiónů
  • 165 asistenčních vozidel.
  • A:

1. etapa – čtvrtek 1. ledna 2004

  • Francie
  • Region D´Auvergne-Narbonne
  • prolog 1km spojovačka 395 km
  • celkem 396 km

Prolog se bude konat mezi 12.00 -17.00 v rámci Grande Halle d’Auvergne blízko Clermont-Ferrand. Prolog s dvěmi souběžnými tratěmi, postavenými speciálně pro tuto soutěž, bude sloužit k určení pořadí na startu pro první speciálku. Soutěžící pak použijí dálnici a zastaví na kontrolním stanovišti v Millau. Poté budou pokračovat k Narbonne.

2. etapa – pátek 2. ledna 2004

  • Francie –Španělsko
  • Narbonne –Castellón
  • spojovačka 6 km speciálka 25 km spojovačka 532km
  • celkem 563 km

Soutěžící absolvují speciálku kolem Narbonne. Trať dlouhá 25 km bude končit vedle Abbaye de Fontfroide. Soutěž pak povede spojovačkou na Iberský poloostrov a Castellon, 60 km od Valencie na východním pobřeží Španělska.

3. etapa – sobota 3. ledna 2004

  • Španělsko-Maroko
  • Castellón-Tanger
  • spojovačka 4 km speciálka 9 km spojovačka 852 km
  • celkem 865 km

Soutěžící pojedou krátkou speciálku blízko města s cílovou čárou umístěnou na pláži. Pak pojedou spojovací trasou dlouhou více než 800 km s cílem Algeciras, kde se nalodí do Tangeru. Po krátkém přejezdu a 13 km spojovací trasy dojedou večer k prvnímu přenocování v Africe.

4. etapa – neděle 4. ledna 2004

  • Maroko
  • Tanger-Er Rachidia
  • spojovačka 233 km speciálka 75 km spojovačka 444 km
  • celkem 752 km

Na 233 km spojovací velmi rychlé trase je mnoho nástrah, od neviditelných výmolů až po skryté propadliny na krajích cesty. Trať se postupně zužuje a více či méně se na určitých místech ztrácí. Obtíže se ve druhé polovině trasy do konce speciálky zmenší. Pak následuje 444 km spojovací trasy.

5. etapa – pondělí 5. ledna 2004

  • Maroko
  • Er Rachidia-Quarzazate
  • spojovačka 56 km speciálka 337 km spojovačka 182 km
  • celkem 575 km

Etapa velmi náročná. Začátek speciálky je velmi vyprahlý a trať je klikatá a kamenitá. Poté Afrika postupně slavnostně odhaluje svá kouzla a cesta se dostává k prvním vádím, úzkým údolím a kilometrům písečných cest, která přivedou soutěžící k zlatému hřebu této první části rallye, Erg Chebbib, který je hlavní částí průjezdu přes Marockou poušť před velmi rychlým závěrem etapy.

6. etapa – úterý 6. ledna 2004

  • Maroko
  • Quarzazate-Tan-Tan
  • spojovačka 176 km speciálka 351 km spojovačka 276 km
  • celkem 803 km

Speciálky vyžadují vyjímečné řidičské umění, sebemenší chyba může být rozhodující. Rychlost bude od začátku velmi vysoká, ale řidiči ji budou brzy donuceni snížit, aby se vyhnuli nakupeným kamenům a mnoha hrbolům. Je proto velmi důležité vědět, jak jet rychle a být neustále ve stavu zvýšené ostražitosti.

7. etapa – středa 7. ledna 2004

  • Maroko-Mauretánie
  • Tan-Tan –Atar spojovačka
  • 345 km speciálka 701 km spojovačka 9 km
  • celkem 1055 km

Soutěžící budou přejíždět v noci po rychlých 345 km hranice do Mauretánie. Start speciálky bude v Mauretánii. Po velmi rychlé první části tato speciálka povede do písečných přesypů, s přejezdem Erg Oumaghawaba v konci etapy. Kontrolní stanoviště v Ataru zůstane otevřené celou noc a bude očekávat závodníky.

8. etapa – čtvrtek 8. ledna 2004

  • Mauretánie
  • Atar-Tidjikja
  • spojovačka 34 km speciálka 355km spojovačka 3
  • celkem 393 km

Po startu na dně vádí Toungad závodníci absolvují trasu v úžasné krajině se startem v Far Aoun, která dosud nebyla použita. Vysoké rychlosti předchozího dne ustoupí technice, zkušenému řízení a pečlivé navigaci mezi průchody, které je obtížné najít.

9. etapa – pátek 9. ledna 2004

  • Mauretánie
  • Tidjikja-Néma
  • spojovačka 3 km speciálka 736 km
  • celkem 739 km

Nejtvrdší etapa, ale s nádhernou krajinou. Po rychlém startu přes nesoudržný písek až do Tichot se trať stává tvrdší po dosažení Well of Arate, Rocher des Eléphants a průchodu Enji, kde téměř všichni soutěžící museli zastavit během písečné bouře v roce 1985.

10. etapa – sobota 10. ledna 2004

  • Mauretánie-Mali
  • Néma-Mopti
  • spojovačka 4 km speciálka 345 km spojovačka 561 km
  • celkem 910 km

Duny a písek dají cestě více průjezdných stop, které se kroutí vyprahlou krajinou Sahel. Od startu v Néma je trať průjezdná až na hranice a nepředstavuje žádné zvláštní problémy. Ale trať za Nara se stává ve spletité síti stop nebezpečnější. Dobrá navigace bude nutná pro průchod trasou. Ale bez GPS, které je v této etapě zakázáno.

11. etapa – neděle 11. ledna 2004

  • Mali-Le Burkina Faso
  • Mopti-Bobo-Dioulasso
  • spojovačka 63 km speciálka 448 km spojovačka 226 km
  • celkem 747 km

Velmi náročná etapa. Speciálka použije starou, zapomenutou trasu, rozbrázděnou dešti vzhůru svahy útesu Bandiagarra. Po vyšplhání se na útes budou soutěžící klesat směrem k Bobo-Dioulasso, přejedou území Dogon a jeho legendární vesnice.

Den odpočinku: pondělí 12.ledna 2004

  • Le Burkina Faso
  • Bobo-Dioulasso

Pokojné město ale plné života, typický příklad většiny afrických měst s širokými třídami osázenými stromy mango a kapoku. Město se táhne podél obou břehů řeky Houet a dostalo jméno od snahy usmířit etnické skupiny Bobo a Dioula. Lidé jsou přátelští a trochu jako velká rodina. Mají drobné hudební nástroje a město je dokonce střediskem balafonu, což je západoafrický typ xylofonu. Na východ od Great Market je stará mešita, dřívější animistický chrám přeměněný na islámský v r. 1880, což je jeden ze skvostů města.

12. etapa – úterý 13. ledna 2004

  • Le Burkina Faso-Mali
  • Bobo-Dioulasso-Bamako
  • spojovačka 85 km speciálka 213 km spojovačka 368 km
  • celkem 666 km

Speciálka dlouhá 213 km by mohla být vhodná pro rallye světového mistrovství, velmi rychlé časy vyžadují špičkové řidiče. A přitom mnoho velkých překážek na trati vedoucí přes bujný prales Banfora.

13. etapa – středa 14. ledna 2004

  • Mali-Mauretánie
  • Bamako-Ayou´N el Atrou´s
  • spojovačka 230 km speciálka 478 km spojovačka 26 km
  • celkem 734 km

Po odjezdu z hlavního města Mali na sever se budou soutěžící vracet zpět na Sahel a do Mauretánie. Po 200 km příjemné vozovky z dehtového makadamu následuje rychlá speciálka s řadou nádherných písečných tratí, ale i s častými změnami směru.

14. etapa – čtvrtek 15. ledna 2004

  • Mali-Mauretánie
  • Ayou´N el Atrou´s-Tidjikja
  • speciálka 547 km spojovačka 4 km
  • celkem 551km

Nejkrásnější písková etapa rallye. Písková trať vede do několika malých dun v prvních několika kilometrech. Tyto malé duny se stali kompaktními a slouží jako orientační body severním směrem. Nejvýznamnější událostí dne bude přejezd obrovských dun, které spadají proti 200 m vysokému srázu Taskast. Je tam pouze jediná cesta vedoucí na vršek srázu, vzdáleného 130 km před cílem rychlé trati.

15. etapa – pátek 16. ledna 2004

  • Mali-Mauretánie
  • Tidjikja-Nouakchot
  • spojovačka 2 km speciálka 579 km spojovačka 70 km
  • celkem 651 km

Soutěžící musí v této etapě počítat s tím, čemu se dříve od začátku závodu vyhnuli, tj. s hroznou travinou pro velbloudy podél 200 km trati off-road. Ještě den před příjezdem do Dakaru se hraje o vše. Tato speciálka vyžaduje jak dobrou navigaci, tak odvážné řízení a stále by mohl vzniknout nějaký zvrat v závěrečném hodnocení. Řidiči budou také muset udržovat správnou spotřebu až do posledních několika kilometrů a přejezdu dunového pole Amoukrouz těsně před cílem.

16. etapa – sobota 17. ledna 2004

  • Mauretánie-Senegal
  • Nouakchot-Dakar
  • spojovačka 60 km speciálka 191 km spojovačka 396 km
  • celkem 647 km

Závěr 26. ročníku přeruší tradici, ačkoliv tato poslední speciálka povede kolem Lac Rose, neboť v ní nebude start z postavení do řady na pláži, jako obvykle. Soutěžící provedou start obráceně, tj. budou startovat jeden po druhém od jezera a budou končit na pláži, kde budou muset dokončit další spojovací trasu. Na konci spojovačky se dostanou na pódium, položené uvnitř v Méridien, kde bude provedeno rozdělení cen soutěže.

17. etapa – neděle 18. ledna 2004

  • Senegal
  • Dakar-Dakar
  • spojovačka 42 km speciálka 27 km spojovačka 37 km
  • celkem 106 km

Speciální etapa, která je částečně nová, rychlá a větrná. Kroutící se písková trať povede soutěžící na hranice Mauretánie. Pak přijde spojovací trasa do Dakaru, podobající se místu s velkou přehlídkou, kde tisíce Senegalců budou lemovat cestu, aby provolaly slávu těm, co přežili 26-tý ročník Dakaru až do vrcholného finále.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi a Home of quattro jsou skvěle připraveni na novou zimní sezonu, na kterou Audi zve všechny fanoušky zimních sportů do Skiareálu Špindlerův Mlýn, jehož je společnost Audi dlouholetým partnerem

Audi a Home of quattro jsou skvěle...

Novou Audi Q5 převzal Ondřej Bank, který  se stal pro letošní zimní sezonu hlavní tváří Skiareálu Špindlerův Mlýn, od zástupce společnosti Audi Jakuba Hanuše (zcela vpravo). Slavnostního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová generace Suzuki Swift získala titul Japonské auto roku 2018

Nová generace Suzuki Swift získala titul...

Pro Suzuki to je již sedmý zisk tohoto prestižního ocenění, které uděluje japonská asociace automobilových inženýrů a novinářů RJC. Nový Swift je třetí globální generací kompaktního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Oficiální slavnostní otevření digitální laboratoře SEAT

Oficiální slavnostní otevření...

SEAT Metropolis:Lab Barcelona sází ve svých budoucích projektech na autobusy na požádání nebo sdílené cestování po městě. Laboratoř SEAT Metropolis:Lab Barcelona – stoprocentní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia se vyšplhala až na samotný vrchol seznamu nominací soutěže Světové auto roku (WCOTY), a to díky šesti nominacím modelů Kia, nově uváděných na trzích po celém světě.

Kia se vyšplhala až na samotný vrchol...

Mezi nominovanými je i gran turismo Kia Stinger: Vysoký počet nominací – jde ruku v ruce s nedávnou produktovou ofenzivou automobilky Kia. Porotci soutěže WCOTY budou hodnotit modely Picanto,...