Klíčová je komunikace

Dušan Fornůsek (33) před několika měsíci stanul ve funkci marketingového ředitele společnosti Ford Motor Company, s. r. o., v České republice a jeho hlavním úkolem je vytvořit funkční marketingovou strategii, která by odrážela novodobou filozofii značky Ford a přispěla k lepší komunikaci mezi dealery i zákazníky.

Klíčová je komunikace

SF: Ačkoli jste ve funkci marketingového ředitele společnosti Ford Motor Company, s. r. o., teprve několik měsíců, jistě máte jasnou představu o tom, jaké jsou vaše plány pro letošní rok.


Současná marketingové strategie Ford Motor Company vychází z našich nosných modelových řad Focus, Mondeo a Transit, k nimž se, jak známo, ve velice krátké době připojí zcela nové a velice atraktivní vozy Ford Fiesta. Naše společnost má samozřejmě daleko širší portfolio výrobků, ale my se chceme zaměřit jen na ty modely, které jsou pro Ford Motor Company strategické jak z hlediska růstu prodeje, tak i zvyšování celkového podi1u značky Ford na českém trhu. Od toho se odvíjejí veškeré naše reklamní kampaně, komunikace a marketing, jejichž hlavním cílem je jednotné a konzistentní působení na zákazníky v duchu posilování image modrobilého oválu. Jednoduše řečeno, chceme, aby si každý pod značkou Ford vybavil naše čtyři klíčové modelové řady.


Marketingové oddělení musí pochopitelně spolupracovat i s ostatními samostatnými divizemi v rámci Ford Motor Company, především s FC Leasingem a Ford Servisem, a to tak, abychom na zákazníky působili koordinovaně a vysoce profesionálně. Neméně důležitá je ovšem i naše komunikace s dealerskou sítí, neboť ta z pohledu zákazníka taktéž odráží renomé značky Ford na českém trhu. Náš hlavní úkol pro letošní rok je tedy celkem jasný-vytvářet takové marketingové programy, které by upevnily pozici značky Ford a zároveň výrazně podpořily prodej našich osobních a užitkových automobilů.

SF: Jak český zákazník vlastně vnímá značku Ford?


Z četných výzkumů víme, že značka Ford je pro české zákazníky tak trochu neznámou, a to i přesto, že má na zdejším trhu poměrně dlouhou tradici. Většina lidí u nás vnímá značku Ford jako americkou s celosvětovou působností a díky vozům Escort, Focus či Transit ji považuje i za velmi kvalitní. Málokdo ovšem dostatečně vnímá image značky, za nímž se skrývá spolehlivost, vysoká bezpečnost, užitná hodnota a špičková technická úroveň našich automobilů. Je jasné, že musíme image značky Ford na českém trhu výrazně posílit.

SF: S tím s vámi naprosto souhlasím. V posledních letech udělal Ford obrovský skok v aktivní a pasivní bezpečnosti, avšak český zákazník to, dle mého soudu, příliš nevnímá. Nebylo chybou, že jste tuto skutečnost méně komunikovali?


Možná ano, ovšem český zákazník se v současné době stejně spíš než o bezpečnost vozu a jeho vynikající jízdní parametry zajímá o to, kde a s jakou slevou automobil výhodně koupit. K tomu musím dodat, že Ford Motor Company se zákazníkům nemusí podbízet různými slevami a prodávat své výrobky pod cenou. Náš zákazník od nás dostává to, co si zasluhuje – to znamená kvalitu, které samozřejmě odpovídá i pořizovací cena.

SF: Nová Fiesta je automobil, který vstupuje do B-segmentu, tedy do segmentu, který tvoří 25 % celkových evropských prodejů. Každopádně je to pro vás jeden z klíčových modelů začátku nového tisíciletí. Jakým marketingovým způsobem a kdy hodláte tento nový automobil uvést na český trh?


Nová Fiesta se u nás začne prodávat v polovině června a musím říci, že je to automobil, na který jsme dlouho čekali. Je nám jasné, že to v segmentu B, který na českém trhu představuje dokonce padesát procent veškerých prodejů osobních vozů, nebudeme mít nikterak jednoduché, avšak na druhé straně musím říci, že se konkurence neobáváme. Nová Fiesta je totiž veskrze moderní automobil s nebývale atraktivním designem, který má navíc špičkové technické parametry a největší vnitřní prostor v daném segmentu. Zároveň se jedná o velmi komfortní, funkční, bezpečný a cenově přístupný automobil, který je doslova ideální pro mladou rodinu. Novou Fiestou, jejíž design odráží filozofii New Edge, vytvořil Ford nový segment v segmentu a to je také jeden z hlavních atributů, s nímž uvádíme tento automobil na český trh. Mimochodem od nové Fiesty si slibujeme velký úspěch. V letošním roce počítáme s prodejem asi 2000 vozů.

SF: Ve firemních materiálech automobilky Ford je nová Fiesta prezentována jako automobil pro mladou generaci. Jakým způsobem chcete oslovit právě tuto klientelu třicetiletých nebo dokonce dvacetiletých?


Segment B je skutečně velmi zajímavý pro nejmladší zákazníky, musím ovšem podotknout, že kupní síla této cílové skupiny není v České republice taková jako v ostatních zemích západní Evropy. Nicméně naše kampaně a marketingové akce na novou Fiestu budou svým silně emotivním nábojem cíleny i na mladší generaci zákazníků. Ford Fiesta v nich bude hrát roli jakéhosi životního katalyzátoru, jakéhosi můstku mezi každodenní šedí života a zábavnějším, aktivnějším životním stylem ve smyslu žij jinak, žij po svém. V tomto duchu se ponese celá mediální kampaň, jejímž hlavním mottem bude heslo „Užij si více“.

SF: A jak podporujete prodej ostatních vašich produktů?


V současné době probíhá kampaň nazvaná „Ford Focus vidí konkurenci jen ve zpětném zrcátku“, kterou komunikujeme skutečnost, že tento vůz je nejprodávanějším a nejspolehlivějším vozem na světě. Málo lidí u nás to ví. Ford Focus zvítězil nedávno jako první nejaponské auto v prestižním testu spolehlivosti TUV. Pochopitelně se snažíme, aby naše nabídka jednotlivých modelů byla konkurenceschopná. Nepodbízíme se slevami, ale spíš chceme nabídnout zákazníkům cenové zvýhodnění ve formě zajímavých produktových nabídek. Právě teď například běží na Ford Focus kampaň „Klimatizace zdarma“ pro modely Comfort a Comfort Plus, u řady Mondeo zase propagujeme od začátku letošního roku nové skvělé motory TDCi se vstřikováním common rail. Zásluhou tiskové a televizní kampaně jsme výrazně zvýšili podíl prodeje vozů se vznětovými motory. Nový motor TDCi mimo jiné nabízíme za cenu starého motoru TDDi! A samozřejmě nesmím zapomenout na probíhající kampaň na limitovanou edici vozů Ford Mondeo Manager a Manager Plus, které mají v ceně další dodatečné prvky bezpečností, které sí normálně musí zákazník připlatit. Neméně atraktivní je teď před prázdninami i nabídka modelu Ford Focus Combi za cenu pětidveřové verze. U užitkových vozů Transit, které jsou už jedenáct let jedničkou na trhu, propagujeme především nové motory TDCi a sofistikovaný řadicí systém Durashift EST.. Chceme zákazníkům ukázat, že Ford Transit není jen obyčejný užitkový automobil, ale, jak potvrdila nezávislá studie DEKRY, automobil ekonomicky velmi výhodný s bezkonkurenčními provozními náklady. Důležitou akcí pro nás bude letošní výstava AUTOTEC, kde předvedeme reprezentativní průřez modelové řady Ford Transit společně s užitkovými verzemi Ranger, Focus a Mondeo. V Brně se největší pravděpodobností představí i naše nejčerstvější novinka s označením Transit Connect.

Děkujeme za rozhovor

Svět Fordu léto 2002
Aktuální informace najdete na .

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Ford Mustang je dobrý soused!

Nový Ford Mustang je dobrý soused!

Steve von Foerster vymyslel režim „dobrého souseda“, který umožňuje řidičům Fordu Mustang naplánovat, ve kterou denní dobu se má z výfuku ozývat plný sportovní řev a kdy má naopak vůz...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford a Lyft spojují síly při vývoji autonomních vozů – společnosti Ford a Lyft oznámily dohodu o spolupráci

Ford a Lyft spojují síly při vývoji...

Výsledkem bude služba, která umožní zákazníkům přivolat si odvoz autonomním vozem přes chytrý telefon. Není pochyb o tom, že autonomní vozy v budoucnu – změní způsob přepravy lidí i...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Ford Mustang GT 5.0, Ford ECOSPORT ST-LINE, Ford TOURNEO CUSTOM  – Autosalon Frankfurt 2017

VIDEO – Ford Mustang GT 5.0, Ford...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky FORD přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Ford Mustang, EcoSport a Tourneo Custom vévodí rozsáhlé expozici značky Ford na autosalonu ve Frankfurtu (12. – 20.září 2017)

Nový Ford Mustang, EcoSport a Tourneo...

Jednou z hvězd stánku Fordu ve Frankfurtu bude nový Ford Mustang: Na autosalonu IAA 2017 ve Frankfurtu  představuje Ford – v evropské premiéře nový a výkonnější Ford Mustang,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je Škoda Fabia nejlepší? Největší porovnávací test v ČR

Je Škoda Fabia nejlepší? Největší...

Ve spolupráci s UAMK.cz, usporne.info a ČRo1 jsme ji postavili proti sedmi dalším konkurentům. Fabia tak vyzvala Kia Rio, Citroen C3, Ford Ka+, Dacia Sandero, Renault Clio, Opel Corsa a Hyundai i20 a...