Jde nám především o zákazníky

Vladimír Vošický (38) se po pěti letech strávených u automobilky Ford ve Velké Britanii a Rakousku vrátil do Prahy, aby jako první Čech v historii stanul ve funkci generálního ředitele zdejší společnosti Ford Motor Company.

Jde nám především o zákazníky

SF: Značka Ford se České republice těší velice dobrému renomé. V uplynulém desetiletí se zcela etablovala na zdejším trhu a dosáhla pronikavých prodejních úspěchů. Co bylo jejich základem?

Především to, že se nám podařilo ve velice krátké době od roku 1991, kdy jsme vstoupili na zdejší trh, vybudovat perfektně fungující prodejní a servisní sít‘. Během prvních pěti let jsme položili základy novodobé existence značky Ford v České republice. Naše filozofie vycházela z toho, že musíme mít dokonale fungující zázemí zaměřené především na zákazníky. Každý rok se nám dařilo zdvojnásobovat prodeje předchozího roku a v roce 1997 jsme se do konce stali importérem číslo jedna s bilancí téměř patnácti tisíc osobních a užitkových vozidel.


SF: V posledních třech letech jste ovšem zaznamenali výrazný pokles odbytu. V čem spatřujete jeho příčiny?


Největší podíl na poklesu odbytu měla stagnace ekonomické výkonnosti našeho hospodářství, která pochopitelně postihla i ostatní importéry a negativně ovlivnila celý automobilový trh s novými vozy. My jsme v té době navíc procházeli složitým obdobím cyklické obměny modelových řad, která vlastně trvala až do poloviny loňského roku. Dnes máme opět silné produkty – nový Focus, Mondeo a Transit.


SF: Jaký jste měli podíl na českém trhu v loňském roce a jaké jsou vaše představy o letošním prodeji osobních a užitkových vozů?


Vloni jsme prodali přes sedm tisíc vozů a na konci roku jsme měli čtyřprocentní podíl na trhu. V krátkodobém časovém horizontu se hodláme vrátit mezi prvních pět importérů a ve střednědobém dokonce mezi trojici největších dovozců. Tomu do značné míry podřizujeme veškeré současné aktivity naší společnosti Ford Motor Company. Pro letošní rok jsme si stanovili jasné cile, při čemž prodejní čísla z prvních osmi měsíců naznačují, že se nám již podařilo zvrátit nepříznivý trend odbytu z konce 90. let. Hodláme přesvědčit zákazníky, že naše sila netkví pouze ve třech nosných modelových řadách Focus, Mondeo a Transit, které, dle mého soudu, představují absolutní špičku ve svých kategoriích, ale zároveň v naší geograficky optimálně situované dealerské síti s vynikajícím servisním zázemím. Jsem přesvědčen, že mezi prvních pět největších dovozců se dostaneme v průběhu příštího roku a měl by nám k tomu stačit pětiprocentní podíl na trhu.


SF: Ford Transit je u nás prodejně absolutně nejúspěšnější užitkový automobil. S odbytem modelové řady Mondeo pravděpodobně již tak spokojený nejste?


Transit těží z toho, že je nejvšestrannějším vozem v daném segmentu – jako jediný umí propojit výhody předního a zadního pohonu a tří rozdílných rozvorů náprav. V tom se skrývá jeho kouzlo a prodejní úspěchy: Mondeo je jedním z konstrukčně nejvyzrálejších osobních vozů na evropském trhu. Abychom se však dostali na vrchol prodejních statistik, musíme jej jako špičkový produkt automobilky Ford dostat do širšího podvědomí zákazníků, a to nejenom pouhou reklamou, ale taktéž aktivní komunikací s naší klientelou. Zákazník se musí sám přesvědčit, proč je Mondeo tak dobré a výjimečné ve srovnání s nejbližší konkurencí. To je náš cíl.


SF: Čtenáře časopisu Svět Fordu bude jistě zajímat, kdy se na českém trhu objeví nová Fiesta, která měla před několika dny premiéru na Frankfurtském autosalonu.


Nová Fiesta je dalším konkrétním vyústěním dlouhodobé produktové strategie automobilky Ford pro evropský trh, která by měla výrazně zvýšit konkurencischopnost naší značky v jednotlivých kategoriích. Fiesta se tak stane čtvrtým nosným produktem značky Ford a mezi její přednosti patří především jedinečný vnitřní prostor srovnatelný s vozy nižší střední třídy. Kromě atraktivního nadčasového designu s prvky stylistického pojetí New Edge nabízí naše novinka rovněž vysokou míru „inteligentní“ aktivní a pasivní bezpečnosti, což ji řadí mezi nejmodernější osobní vozy současnosti. Nová Fiesta se na českém trhu objeví v první polovině příštího roku, a to v kompletní modelové nabídce. Předpokládám, že tento automobil osloví především ty zákazníky, kteří chtějí zvýraznit svoji osobnost a zároveň i ty, kteří mezi malými auty dávají přednost vozům rodinného typu.


SF: V současné době se v evropském tisku píše v superlativech o vašem novém turbodieselu se vstřikováním common rail. Kdy ho můžeme očekávat na českém trhu?


Tento motor je k dispozici pro modelové řady Focus a Mondeo a ve větším počtu se u nás objeví na začátku příštího roku.


SF: Jste prvním Čechem, který stojí ve vedení zdejší společnosti Ford Motor Company. Jak se cítíte v této velice odpovědné funkci?


Jelikož jsem stál před deseti lety u zrodu naší firmy, cítím velkou osobní odpovědnost – zároveň jsem však rád, že mohu pokračovat v naší strategii nesoucí konkrétní obchodní úspěchy a zvyšující renomé značky Ford v České republice. S celým týmem Ford Motor Company mám nyní šanci vnést do nadnárodní „fordovské“ filozofie českého ducha. Právě o to mi jde, neboť Ford jako druhá největší světová automobilka je úspěšný mimo jiné i proto, že se dokáže organicky začlenit do národního koloritu země, v níž je zastoupen. Chtěl bych, aby toto prolínání českého ducha se značkou Ford vnímali i naši zákazníci.


Děkujeme za rozhovor


Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...