Jak se jezdí s novými motory Ford Duratorq-Ci

Uvítal jsem možnost vyzkoušet si nové dieslové motory Fordu: 2,0 Duratorq-Ci ve Fordu Mondeo a 1,8 Duratorq-Ci ve Fordu Focus.

Nové motory Duratorq-Ci vybavené systémem přímého vstřikování „common-rail“ již druhé generace v obou zmíněných modelech se mi při zkušebních jízdách jevily jako výrazně výkonnější než motory předchozí generace. Motory při přidání plynu ochotně a bezprostředně bez prodlevy prudce akcelerují i při nižších otáčkách a minimalizují tak nutnost podřadění na nižší převodový stupeň při předjíždění. Nové motory, přestože se jedná o dieslové motory, jsou mimořádně tiché a v interiéru vozu prakticky nerozeznatelné od benzinových motorů. Chod nových motorů Duratorq-Ci je plynulý bez vibrací.


Jak se jezdí s novými motory Ford Duratorq-Ci

Nový čtyřválcový motor 2,0 Duratorq-Ci ve Fordu Mondeo dosahuje maximální výkon 130 k (96 kW) při 3800 ot/min a maximální hodnotu točivého momentu 330 Nm již při 1800 ot/min. Oproti předchozímu dieslovému motoru 2,0 Duratorq-Di má nový motor 2,0 Duratorq-Ci výkon o 11 % vyšší a maximální točivý moment dokonce o 18 % vyšší a to tuto hodnotu maximálního točivého momentu dosahuje ještě při nižších otáčkách. S novým motorem Mondeo dosahuje maximální rychlost 200 km/h a rychlost 100 km/h za 9,9 sekund. Nový motor je dodáván v Mondeu pouze ve stupni výbavy Trend a Ghia a to jak ve 4-dveřovém tak v 5-dveřovém provedení i v provedení Kombi. Ceny Mondea s novým motorem 2,0 Duratorq-Ci jsou oproti s motorem předchozí generace o 30 000 Kč vyšší. Přes vyšší výkon a vyšší zrychlení v průběhu celé křivky otáček má Mondeo s novým motorem podle údajů výrobce kombinovanou spotřebu pouze 5,9 l/100 km.

Další nový čtyřválcový motor 1,8 Duratorq-Ci ve Fordu Focus dosahuje maximální výkon 115 k (85 kW) při 3800 ot/min a maximální hodnotu točivého momentu 250 Nm již při 1850 ot/min. Oproti předchozímu dieslovému motoru 1,8 Duratorq-Di má nový motor 1,8 Duratorq-Ci výkon o 28 % vyšší a maximální točivý moment o 25 % vyšší a to tuto hodnotu maximálního točivého momentu dosahuje ještě při podstatně nižších otáčkách. S novým motorem 1,8 Duratorq-Ci Focus dosahuje maximální rychlost 196 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,7 sekund. Nový motor je dodáván ve Focusu pouze v nejvyšším stupni výbavy Ghia a to jak ve 4-dveřovém tak v 5-dveřovém provedení i v provedení Kombi. Ceny Focusu s novým motorem 1,8 Duratorq-Ci jsou oproti s motorem předchozí generace o 50 000 Kč vyšší. Přes vyšší výkon a vyšší zrychlení v průběhu celé křivky otáček má Focus s novým motorem podle údajů výrobce kombinovanou spotřebu pouze 5,4 l/100 km.


Třetí nový dieslový motor 1,4 Duratorq-Ci se objeví v novém Fordu Fiesta, který přijde v tomto roce do prodeje i v ČR. Tento motor má maximální výkon 68 k a maximální točivý moment 160Nm. Byl vyvinut ve spolupráci automobilky Ford a skupiny PSA speciálně pro malé kompaktní vozy, kterým vzhledem k nízké váze těchto vozů, poskytuje mimořádné dynamické vlastnosti a zaručuje vysokou hospodárnost ve spotřebě pohonných hmot. Podle údajů výrobce kombinovaná spotřeba Ford Fiesty s motorem 1,4 Duratorq-Ci je pouze 4,5 litru na 100 km, zrychlení z 0 na 100 km/h za 14,8 sekund a maximální rychlost 164 km/h. Vzhledem k tomu, že malé vozy jsou jedny z nejprodávanějších a kupující v této třídě zpravidla kladou velký důraz na spotřebu pohonných hmot, dá se předpokládat, že o Fiesty právě s tímto hospodárným novým dieslem 1,4 Duratorq-Ci bude na trhu velký zájem.



KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...