Jak Josef Peták o vítězství přišel

Titulek zprávy o průběhu a výsledcích třetího podniku Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích, Rally Úslava Blovice, má jakoby pohádkovou příchuť. K pohádce však má daleko, naopak výmluvně hovoří o tom, kdo byl prakticky už jistým vítězem této soutěže, kdyby………

Na první májový den roku 1999, ač zalitý sluncem a přímo sváteční pohodou, nebude příbramský jezdec, určitě rád vzpomínat. Chybělo však opravdu málo a jeho pocity mohly být zcela opačné, to znamená navýsost příjemné. Vždyť jedna jediná rychlostní zkouška ho dělila od vůbec prvního vítězství v absolutním pořadí soutěže domácího mistrovství. Titulek však vypovídá, že vše nakonec skončilo úplně jinak.


Vraťme se ale k úplnému začátku jedenáctého ročníku Rally Úslava. Na jejím startu chyběli z nejužší špiky domácího pole vlastně jen Ladislav Křeček, který šetří svého Forda na podniky s vyšším koeficientem, záhadami stále opředený Milan Dolák, v Katalánské rally úspěšný Michal Gargulák a nejvážnější kandidát na titul v F2, Jindřich Štolfa. Stanislava Chovance bohužel do této společnosti moc zařazovat nemůžeme, protože je letos pro něho prioritní mistrovství Slovenska.


Soutěž byla jednodenní, měla celkem dvanáct rychlostních zkoušek i když to byly jen čtyři měřené úseky, z nichž každý absolvovaly posádky třikrát. Rally Úslava je pověstná tím, že na ní vozy dosahují jedny z nejvyšších rychlostních průměrů a její účastníci si museli na start jaksepatří přivstat, vždyť první vůz sjížděl z rampy už v půl šesté ráno.


Co do střídání se posádek na předních místech, se toho příliš mnoho nedělo a po první třetině se vlastně ustálilo pořadí v absolutní klasifikaci, ve skupinách a ve třídách. To znamená, že Josef Peták s Audi Coupe S2 postupně zvyšoval svůj náskok na druhého Karla Trojana jun. na Fordu Escortu, třetího Václava Pecha jun., jenž se Subaru Impreza vedl skupinu N a čtvrtého ing. Václava Arazima, druhého mezi enkaři s Mitsubishi Lancer EVO 5. Pátý Jan Trajbold ml. přijel do Blovic rovněž s enkovým Fordem Escortem, ale sbíral body pro skupinu A, kde normálně jezdí. Formuli 2 tentokrát vládl na západě Čech ing. Ludvík Otto s Fordem Escortem Kit Car, jemuž k úspěchu výrazně pomohl zkušený spolujezdec Jindřicha Štolfy, Miroslav Fanta.


Všichni tedy očekávali na cílové rampě jako vítěze Josefa Petáka, za nímž měl Karel Trojan až do předposlední rychlostní zkoušky ztrátu 42 vteřin a nic nenasvědčovalo tomu, že by ji měl zlikvidovat. Nakonec mu tedy k velké radosti v cíli a třílitrové lahvi šampaňského, pomohl svou jezdeckou chybou pilot stříbrné audiny. Do jisté míry ho však omlouvá, že v rychlostní skříni vymazal trojku a tak musel úsek, který normálně projížděl na tento stupeň, prolétnout na čtyřku. A to už bylo moc. Své spolujezdkyni Aleně Benešové předvedl vzdušnou akrobacii se šťastným koncem pro posádku, ovšem vůz dopadl tak, že Josef Peták bude podle vlastních slov rád, když se s ním objeví na srpnové Barum rally. Z toho si tedy dovedeme udělat obrázek, v jakém stavu ho z Blovic odváželi na odtahové plošině. Nicméně Josef Peták, ač na to nevypadá, je tvrdý chlap a v nejbližších dnech se chystá na soutěž v africkém Maroku. Doufejme, že s Hondou, kterou tam bude řídit, se vrátí v pořádku.


Uváděné pořadí tedy poskočilo o jedno místo nahoru a jelikož poslední rychlostní zkouška už nic nezměnila, mohli mladíci Karel Trojan s Danem Vodičkou vyprázdnit celkem šest litrů sektu mezi diváky. K vítězi ještě jedna zajímavá maličkost. V pátek večer, na předstartovní show s ohňostrojem, na které moderátoři představovali přední posádky, si neodvažoval tipovat pořadí v cíli. To jeho sestra Katka, která vytvořila spolu s Mirkou Cvrčkovou jedinou ženskou posádku, byla rozhodnější. Bez rozmýšlení určila Karla jako vítěze. Před startem v Českém Krumlově, ale i v dalších soutěžích by proto s ní měl vždy konzultovat své umístění.


Konečné pořadí 11. ročníku Rally Úslava Blovice
1. Karel Trojan jun. – Dan Vodička Ford Escort RS/AK Joka Team
2. Václav Pech jun. – Petr UhelSubaru Impreza/Thorn Racing Team
3. Ing. Václav Arazim – Julius GálMitsubishi Lancer/Coyote Racing Team
4. Jan Trajbold – Pavlína Trajboldová Ford Escort RS/Mobil Charouz
5. Ing. Ludvík Otto – Miroslav Fanta Ford Escort Kit Car/Sedlák motorsport
6. Jiří Tošovský – Tomáš Drásta Mitsubishi Lancer/Jiří Tošovský
7. Marcel Tuček – Václav Pritzl Mitsubishi Lancer/Autosalon Klokočka
8. Milan Vítek – Miroslav Hanzlík Nissan Sunny GTi-R/Roto motorsport
9. Josef Lank – Stanislav Lago Škoda Octavia/AUTO Mělník
10. Jan Votava – František Synáč Ford Escort RS/AK SAS Klatovy

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...