Institut pro město v pohybu (IVM) založený společností PSA Peugeot Citroën slaví 10. narozeniny

V příštím roce 2011 zahájí IVM projekt na výzkum mobility ve velkých městech, jak řeší rozdílná velkoměsta otázku mobility.

Phillipe Varin, předseda představenstva PSA Peugeot Citroën a z toho titulu prezident IVM (Institutu pro město v pohybu), zahájil sympozium věnované oslavě 10 let existence IVM a potvrdil, že Institut výrazně přispívá k diskusím a úvahám o roli měst a jejich vývoji z hlediska mobility.

Institut IVM, který skupina PSA Peugeot Citroën založila v roce 2000, se věnuje výzkumným projektům a iniciativám v oblasti městské mobility v Evropě, Latinské Americe a Asii. Institut provádí v rychle se rozvíjejících městech nejrůznější testy z oblasti mobility, čímž přispívá k hledání a nacházení inovativních řešení.

V roce 2011 spustí Institut výzkumný projekt zaměřený na to, jak tak rozdílná velkoměsta, jako jsou Peking, Šanghaj, Buenos Aires, Mexiko, Sao Paulo, Rio de Janeiro či Paříž, řeší otázku mobility. Program budou řídit tři univerzitní katedry IVM (Čína, Latinská Amerika, Evropa). IVM v rámci programu podepsal dohodu s Centrem pro výzkum a vysokoškolské vzdělávání na Univerzitě Paris-Est, které seskupuje největší francouzské výzkumné laboratoře, univerzity a instituty zabývající se urbanismem, územním rozvojem a otázkami dopravy.

Institut se jako nezisková organizace aktivně účastní veřejných diskusí a hodlá rozsah své činnosti dále rozšířit. To by se mělo v roce 2011 projevit hledáním nových partnerství za účelem výměny názorů a myšlenek se subjekty této nové formující se mobility.

Philippe Varin během sympozia potvrdil význam IVM pro skupinu PSA Peugeot Citroën: „Vlastnictví aut již dnes není jediným způsobem, jak dosáhnout svobody a nezávislosti pohybu, a z toho plyne mnoho velkých změn. Je-li skupina PSA schopna pracovat na technických a vědeckých aspektech, úkolem IVM jako pozorného a důkladného pozorovatele změn, kterými prochází naše města, je analyzovat jejich sociologický dopad v celém světě. Díky této analýze opouštějí naše týmy své tradiční zvyky a snaží se autům pomoci najít nové místo ve městě a společnosti jako celku.“

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Proč si pořídit nové auto na operativní leasing

Proč si pořídit nové auto na...

Operativní leasing se v posledních letech stal jednou z nejoblíbenějších cest, jak si pořídit nové auto bez nutnosti investovat vysokou částku na začátku. Nabízí flexibilitu, předvídatelné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...