Institut pro město v pohybu (IVM) založený společností PSA Peugeot Citroën slaví 10. narozeniny

V příštím roce 2011 zahájí IVM projekt na výzkum mobility ve velkých městech, jak řeší rozdílná velkoměsta otázku mobility.

Phillipe Varin, předseda představenstva PSA Peugeot Citroën a z toho titulu prezident IVM (Institutu pro město v pohybu), zahájil sympozium věnované oslavě 10 let existence IVM a potvrdil, že Institut výrazně přispívá k diskusím a úvahám o roli měst a jejich vývoji z hlediska mobility.

Institut IVM, který skupina PSA Peugeot Citroën založila v roce 2000, se věnuje výzkumným projektům a iniciativám v oblasti městské mobility v Evropě, Latinské Americe a Asii. Institut provádí v rychle se rozvíjejících městech nejrůznější testy z oblasti mobility, čímž přispívá k hledání a nacházení inovativních řešení.

V roce 2011 spustí Institut výzkumný projekt zaměřený na to, jak tak rozdílná velkoměsta, jako jsou Peking, Šanghaj, Buenos Aires, Mexiko, Sao Paulo, Rio de Janeiro či Paříž, řeší otázku mobility. Program budou řídit tři univerzitní katedry IVM (Čína, Latinská Amerika, Evropa). IVM v rámci programu podepsal dohodu s Centrem pro výzkum a vysokoškolské vzdělávání na Univerzitě Paris-Est, které seskupuje největší francouzské výzkumné laboratoře, univerzity a instituty zabývající se urbanismem, územním rozvojem a otázkami dopravy.

Institut se jako nezisková organizace aktivně účastní veřejných diskusí a hodlá rozsah své činnosti dále rozšířit. To by se mělo v roce 2011 projevit hledáním nových partnerství za účelem výměny názorů a myšlenek se subjekty této nové formující se mobility.

Philippe Varin během sympozia potvrdil význam IVM pro skupinu PSA Peugeot Citroën: „Vlastnictví aut již dnes není jediným způsobem, jak dosáhnout svobody a nezávislosti pohybu, a z toho plyne mnoho velkých změn. Je-li skupina PSA schopna pracovat na technických a vědeckých aspektech, úkolem IVM jako pozorného a důkladného pozorovatele změn, kterými prochází naše města, je analyzovat jejich sociologický dopad v celém světě. Díky této analýze opouštějí naše týmy své tradiční zvyky a snaží se autům pomoci najít nové místo ve městě a společnosti jako celku.“

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Prelude: Návrat technické ikony

Honda Prelude: Návrat technické ikony

Po pětadvaceti letech se na evropské silnice vrací legendární jméno – Honda Prelude. A vrací se v podobě, která dokonale vystihuje dnešní automobilovou éru: plně hybridní kupé e:HEV,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má české ceny

Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má...

Toyota zahájila předprodej nové sportovní verze modelu GR Yaris pro rok 2026 pod označením Aero Performance. Cena vozu inspirovaného účastí Toyoty ve světovém šampionátu rallye WRC začíná na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“? Toyota chystá mini elektromobil do 45 km/h

Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“?...

Toyota zkoumá, jak bude vypadat městská doprava zítřka – malá, tichá a elektrická. Konsorcium vedené Toyota Manufacturing UK získalo od britské vlády podporu na studii proveditelnosti lehkého...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot Boxer Furgon: Síla, prostor a spolehlivost v každém detailu

Nový Peugeot Boxer Furgon: Síla, prostor...

Peugeot nedávno představil novou generaci robustního pracovního partnera. S nejvýkonnějším dieselovým motorem, komfortní kabinou a moderní technikou. Vyzkoušeli jsme Peugeot Boxer Furgon ve verzi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nextbase: Počet srážek automobilů se zvěří roste, hodí se mít záznam z palubní kamery

Nextbase: Počet srážek automobilů se...

V loňském roce došlo k dalšímu nárůstu počtu automobilových nehod způsobených srážkou se zvěří. Úměrně cenám nových vozů a nákladům na opravy rostou také způsobené škody....