inrekor – nová konstrukční technologie automobilů

inrekor dokáže snížit hmotnost automobilů o 30 % a ušetřit celosvětově 10 miliard litrů pohonných hmot a 50 milionů tun emisí CO2 každý rok.

V Praze byla na tiskové konferenci představena revoluční technologie inrekor určená pro novou konstrukci motorových vozidel.

inrekor byl vynalezen Stewardem Morleym, konstruktérem a designérem, který má za sebou více než 16 let zkušeností a praxe v automobilovém, leteckém a námořním průmyslu. Původní koncept byl nakonec realizován s Freddym Page-Robertsem, jeho současným obchodním partnerem, se kterým založili i samotnou firmu inrekor.

„Viděli jsme obrovskou příležitost pro celý automobilový průmysl, jak výrazně snížit jeho dopad na životní prostředí,“ řekl Morley a dodává: „inrekor je ultra lehký sendvičový materiál tvořený ARPRO® jádrem z expandovaného polypropylenu a lepených vrstev hliníku. Díky této konstrukci se nám podařilo dosáhnout vynikající pevnosti při zachování minimální hmotnosti. Abychom vyhověli všem náročným požadavkům, které jsou dnes kladeny na konstrukční materiály v automobilovém průmyslu, nechali jsme inrekor otestovat nezávislými autoritami. Jak strukturální testy od Warwick Manufacturing Group, tak i crash testy společnosti MIRA prokázaly, že inrekor požadovaná kritéria svými výsledky výrazně převyšuje. Je lehčí, jednodušeji vyrobitelný a ekologičtější než jakékoli jiné, v této oblasti dosud využívané materiály.“

Na tiskové konferenci v Praze byl spolu s inrekorem představen nový prototyp šasi čtyřsedadlového vozu. Díky inovovanému designu z inrekoru se u tohoto šasi podařilo snížit váhu z běžných 300 kg na pouhých 160 kg. U modelového případu typického rodinného vozu by bylo možné s využitím ultra lehké konstrukce z inrekoru a s tím spojeným odlehčením dalších konstrukčních prvků ušetřit až 300 kg. V absolutních a globálních číslech by tato technologie přinesla roční úsporu 10 miliard litrů pohonných hmot (300 miliard korun) a snížení emisí CO2 o 50 milionů tun.

Vývoj a samotné představení technologie inrekor je podporováno společností JSP, která je výrobcem materiálu ARPRO®. Ten tvoří samotné srdce inrekoru a určuje do značné míry jeho mechanické vlastnosti. Masivní využití materiálu inrekor tak velmi úzce souvisí i s Českou republikou, protože jedna ze dvou evropských továren společnosti JSP se nachází v Chebu. Paul Compton, prezident společnosti JSP pro region EMEA řekl: „Nápad inrekoru se nám od začátku líbil, a proto jej intenzivně podporujeme. Spatřujeme v něm jednu z mála inovací, která může mít opravdu výrazný dopad na současný vývoj a konstrukci automobilů, kterou zároveň mohou výrobci vozů velice snadno a rychle implementovat.“

Technologie využité při konstrukci materiálu inrekor stejně tak jako materiál samotný jsou chráněny mezinárodními patenty PCT/GB2010/001416 a PCT/GB2010/001414.

O společnosti inrekorTM

Technologie inrekor je založena na ultra lehké sendvičové konstrukci tvořené kombinací běžně dostupných a plně standardizovaných a certifikovaných materiálů. Jednotlivé vrstvy jsou lepeny rovněž ověřenými a běžně využívanými pojidly. inrekor je díky svým konstrukčním i mechanickým vlastnostem ideálním materiálem pro velkoobjemovou výrobu automobilových šasi. Mezi nejzákladnější výhody jeho využití patří velice nízká hmotnost, nízké investice do výrobních technologií, všestranný a flexibilní design spolu s vynikajícími absorbčními a bezpečnostními vlastnostmi. (www.inrekor.com)

O společnosti JSP

JSP je celosvětovou jedničkou v oblasti produkce, vývoje a aplikace materiálu ARPRO®. Tento materiál je základem v oblasti výroby automobilů, balící techniky a spotřebního zboží. ARPRO® vyniká svou pevností, odolností a nízkou hmotnosti. Právě díky jeho výborným vlastnostem Inženýři a designéři využívají ARPRO® pro vývoj a konstrukci nových inovativních řešení. JSP je mezinárodní společnost, která svým zákazníkům pomáhá získat konkurenceschopný náhled na inovativní aplikaci ARPRO®. Společnost je kótovaná na Tokijské burze cenných papírů. (www.jsp.com)

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Prelude: Návrat technické ikony

Honda Prelude: Návrat technické ikony

Po pětadvaceti letech se na evropské silnice vrací legendární jméno – Honda Prelude. A vrací se v podobě, která dokonale vystihuje dnešní automobilovou éru: plně hybridní kupé e:HEV,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má české ceny

Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má...

Toyota zahájila předprodej nové sportovní verze modelu GR Yaris pro rok 2026 pod označením Aero Performance. Cena vozu inspirovaného účastí Toyoty ve světovém šampionátu rallye WRC začíná na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“? Toyota chystá mini elektromobil do 45 km/h

Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“?...

Toyota zkoumá, jak bude vypadat městská doprava zítřka – malá, tichá a elektrická. Konsorcium vedené Toyota Manufacturing UK získalo od britské vlády podporu na studii proveditelnosti lehkého...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot Boxer Furgon: Síla, prostor a spolehlivost v každém detailu

Nový Peugeot Boxer Furgon: Síla, prostor...

Peugeot nedávno představil novou generaci robustního pracovního partnera. S nejvýkonnějším dieselovým motorem, komfortní kabinou a moderní technikou. Vyzkoušeli jsme Peugeot Boxer Furgon ve verzi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nextbase: Počet srážek automobilů se zvěří roste, hodí se mít záznam z palubní kamery

Nextbase: Počet srážek automobilů se...

V loňském roce došlo k dalšímu nárůstu počtu automobilových nehod způsobených srážkou se zvěří. Úměrně cenám nových vozů a nákladům na opravy rostou také způsobené škody....