Inovace Opelu Corsa: Svěží design a mimořádně hospodárné motory

Dynamický styling, preciznější ovládání, nové turbodiesely, snížená spotřeba až o 23 %.

Modernizovaný Opel Corsa zaujme omlazeným designem a širokou škálou technických inovací.

Inovace Opelu Corsa: Svěží design a mimořádně hospodárné motory
Inovace Opelu Corsa: Svěží design a mimořádně hospodárné motory

Mezi ty nejdůležitější bezesporu patří nové turbodiesely o objemech 1,3 l a 1,7 l vybavené technologií přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“ o výkonech 51 kW/70 k, resp. 74 kW/100 k. Novinkou je i zážehový čtyřválec 1.4 ECOTEC TWINPORT o výkonu 66 kW/90 k vybavený technologií TWINPORT, který spotřebuje (v závislosti na zvolené převodovce) až o 23 % méně paliva než model poháněný dříve nabízeným motorem 1.4 o stejném výkonu.

Inovativní technologie TWINPORT, která zlepšuje hospodárnost zážehových motorů, je k dispozici také pro populární tříválcový zážehový agregát o objemu 1,0 l. Tříválec 1.0 TWINPORT o výkonu 44 kW/60 k má spotřebu v průměru o 0,2 l/100 km nižší než jeho předchůdce, a to i přesto že nový agregát má vyšší výkon i točivý moment.


Elektro-hydraulický posilovač řízení Corsy je citlivější a také díky strmějšímu celkovému převodu řízení je nová Corsa ještě lépe ovladatelná.


Třetím rokem po uvedení na trh se Corsa představuje s mimořádně bohatou standardní výbavou i širokou škálou doplňků dodávaných na přání zákazníků, mezi kterými nechybí ani např. elektronický stabilizační systém ESP nebo xenonové světlomety, což z Corsy dělá technicky velmi vyspělý model.


Automatizovaná manuální převodovka Easytronic je nyní k dispozici pro zážehové motory až do objemu 1,4 l a také pro modely s novým turbodieselem 1.3 CDTI. Provozní náklady nových modelů Opel Corsa snižují i prodloužené servisní intervaly.


Nová Corsa má mírně pozměněný design čelní masky s výraznými třírozměrnými hlavními světlomety, pod jejichž krytem jsou potkávací světla, dálkový světla a směrová světla (standard pro modely Corsa Cosmo, Sport a GSi). Přední a zadní nárazníky jsou vyvedené v barvě karoserie a mají integrované speciální prvky, které je chrání proti poškození při drobných kolizích.


Celá modelová řada Corsa zahrnuje šest různých stupňů výbavy: Základní, ECO, Enjoy, Cosmo, Sport a GSi. Všechny tyto modely lze objednávat ve tří, nebo pětidveřovém provedení. Zákazníci mohou volit z patnácti různých laků karoserie, každý zájemce si může vůz dokonale přizpůsobit osobitému vkusu a potřebám díky široké škále doplňků a příslušenství.


Standardní výbava vozů Opel Corsa nyní obsahuje také brzdový asistent nebo světlomety s funkcí „doprovoď mě domů“, díky které má řidič po zaparkování vozu osvětlenou cestu k domu. Opěradlo zadního sedadla lze zafixovat ve dvou vzpřímenějších pozicích, opěradlo i sedadlo se překlápí zvlášť. Ještě větší flexibilitu zaručuje asymetrické dělení zadního sedadla v poměru 1/3 ku 2/3, které je součástí standardní výbavy modelů Enjoy a vyšších.


Na přání zákazníků se do vozů Opel Corsa bude už od podzimu tohoto roku montovat elektronický stabilizační systém ESP, tempomat nebo xenonové světlomety.


Nabídka motorů modelové řady Corsa zahrnuje celkem šest agregátů – čtyři zážehové a dva vznětové – o objemech 1,0 l až 1,8 l, jejichž výkonová škála sahá od 60 do 125 k. Všechny pohonné jednotky plní emisní limity normy Euro 4. V konstrukci zážehových motorů se objevuje systém TWINPORT – tento „inteligentní“ systém, určený pro zážehové motory do objemu 1,6 l, využívá variabilní sací potrubí a zařízení pro recirkulaci výfukových plynů.


Technologie TWINPORT výrazně snižuje spotřebu paliva. Například Corsa poháněná novým zážehovým motorem 1.0 ECOTEC TWINPORT o výkonu 44 kW/60 k si v průměru řekne jenom o 5,3 benzinu na 100 km jízdy, což je asi o tři procenta méně než v případě předchozího zážehového motoru o objemu 1,0 l (v absolutním vyjádření činí úspora nového agregátu asi 0,2 l benzinu na každých 100 km jízdy).


Ještě výraznější je zlepšení hospodárnosti u nového zážehového čtyřválce 1.4 ECOTEC TWINPORT o výkonu 66 kW/90 k, který technicky vychází z motoru 1.2 ECOTEC o výkonu 55 kW/75 k. Nový čtyřválec 1.4 ECOTEC TWINPORT spotřebuje v průměru jen 5,9 l/100 km, což je o 0,9 l/100 km, resp. o téměř 13 procent méně než spotřebuje jeho předchůdce stejného výkonu. Spotřeba Corsy, poháněné čtyřválcem 1.4 ECOTEC TWINPORT, který přenáší svůj výkon na přední kola prostřednictvím pětistupňové automatizované převodovky Easytronic, je v porovnání s Corsou se starším motorem o objemu 1,4 l a se čtyřstupňovou automatickou převodovkou nižší dokonce o 1,7 l/100 km, resp. o více než 23 procent!


Mimořádná hospodárnost je jednou z nejsilnějších stránek také nových turbodieselů 1.3 CDTI ECOTEC a 1.7 CDTI ECOTEC. Oba tyto motory, které jsou vybaveny systémem přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“ poslední generace, plní emisní limity normy Euro 4. Pozoruhodná je především jejich nízká spotřeba a zároveň příjemná vitalita a vyvážený chod. Extrémně kompaktní motor 1.3 CDTI ECOTEC o výkonu 51 kW/70 k je nejmenším čtyřválcovým turbodieselem „common-rail“. Opel Corsa poháněný tímto agregátem spotřebuje v průměru jen 4,5 l nafty na 100 km.


Vznětový čtyřválec 1.7 CDTI ECOTEC, který je vybavený turbodmychadlem s proměnnou geometrií, dává maximální výkon 74 kW/100 k a jeho točivý moment vrcholí na hodnotě 240 Nm. Průměrná spotřeba Corsy 1.7 CDTI činí jen 4,8 l nafty na 100 km jízdy.


Všechny modely řady Corsa jsou standardně vybavovány manuálními pětistupňovými převodovkami. Na přání je nyní do modelů poháněných zážehovým motorem 1.2 ECOTEC a turbodieselem 1.3 CDTI možné dodat i automatizovanou manuální převodovku Easytronic. Převodovka Easytronic kombinuje výhody konvenční automatické převodovky s hospodárností a sportovním charakterem modelů s manuálními převodovkami. Corsa s převodovkou Easytronic nemá spojkový pedál a řidič může kdykoli přejít z plně samočinného do manuálního režimu práce převodovky a naopak.


K dosažení velmi nízkých provozních nákladů vozů Opel Corsa přispívá také promyšlená konstrukce, která snižuje náročnost oprav po drobnějších kolizích, i dlouhé servisní intervaly – ty činí v případě modelů se zážehovými motory až 30 000 km, v případě modelů se vznětovými motory dokonce až 50 000 km. Časová lhůta pro výměnu oleje je v obou případech stejná a činí dva roky. Nový adaptivní indikátor servisních intervalů bere v úvahu způsob využívání vozu a pomocí displeje v přístrojovém štítu řidiče informuje když se přiblíží čas pro návštěvu servisu.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

VIDEO – Opel GSI, Opel rodina X,...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Opel přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Opel na 67. frankfurtském autosalonu:...

Nejmodernější řešení: Digitální showroom 4Ka aplikace rozšířené reality umožňuje  zákazníkům nakonfigurovat si svůj Opel Insignia podle vlastního vkusu: Od představení modelové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel představí BiTurbo: Nový špičkový diesel pro vlajkovou loď Opel Insigni na autosalonu ve Frankufurtu nad Mohanem (12. až  20.září 2017)

Opel představí BiTurbo: Nový...

Sekvenční přeplňování dvěma turbodmychadly, výkon 154 kW / 210 k s mohutným točivým momentem se spotřebou pouze 6,9 l na 100 km. Opel rozjel výrobu svého nového špičkového turbodieselu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel na 67. mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představí pět světových premiér (návštěvní dny pro veřejnost 14. – 24. září 2017)

Opel na 67. mezinárodním autosalonu ve...

S novým krédem značky „Budoucnost patří všem“ se Opel nedávno začlenil do koncernu PSA, čímž vznikl skutečný evropský šampión. Grandland X: Dynamické SUV s velkým vnitřním prostorem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je Škoda Fabia nejlepší? Největší porovnávací test v ČR

Je Škoda Fabia nejlepší? Největší...

Ve spolupráci s UAMK.cz, usporne.info a ČRo1 jsme ji postavili proti sedmi dalším konkurentům. Fabia tak vyzvala Kia Rio, Citroen C3, Ford Ka+, Dacia Sandero, Renault Clio, Opel Corsa a Hyundai i20 a...