Hyundai vyvíjí chytrý tempomat, který se sám učí jízdním zvyklostem řidiče

  • Technologie rozpoznává a analyzuje chování řidiče, aby mu mohl chytrý tempomat poskytovat individualizované zážitky z jízdy
  • Celosvětově prvními asistenčními systémy ADAS, pracujícími na základě umělé inteligence, budou vybavena budoucí vozidla HMG  

Společnost Hyundai Motor Group vyvinula chytrý tempomat, pracující na základě strojového učení – SCC-ML (Machine Learning based Smart Cruise Control). První technologie svého druhu na světě zohledňuje při částečně automatickém řízení vozidla zvyklosti řidiče, který si tak může užívat individualizovanou jízdu.

Nová technologie v rámci automobilového průmyslu poprvé používá umělou inteligenci pro vyspělé asistenční systémy ADAS (Advanced Driver Assistance System). Hyundai Motor Group plánuje zařazení tohoto systému do výbavy svých budoucích vozidel.

„Nový systém SCC-ML vylepšuje inteligenci předchozích technologií ADAS, a dramaticky tak zvyšuje praktičnost funkcí pro částečně autonomní jízdu,“ řekl Woongjun Jang, viceprezident společnosti Hyundai Motor Group. „Hyundai Motor Group bude, jako lídr automobilového průmyslu v oblasti autonomní jízdy, ještě intenzivněji pokračovat ve vývoji inovativních technologií na základě umělé inteligence.“ 

Chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control) je zásadní technologií pro vyspělé asistenční systémy ADAS a umožňuje realizaci důležitých funkcí autonomní jízdy: udržování vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla a řidičem nastavené rychlosti jízdy.

SCC-ML kombinuje umělou inteligenci a SCC do systému, který se sám učí jízdním zvyklostem řidiče. Chytrý tempomat dokáže prostřednictvím strojového učení částečně autonomně řídit vozidlo podobným stylem jako řidič.

U dosavadního chytrého tempomatu SCC musí řidič manuálně nastavit parametry, důležité pro jízdu, jako je vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a intenzita zrychlení. Bez technologie strojového učení není možné precizně a jemně optimalizovat nastavení podle individuálních preferencí řidiče.

Řidič může v závislosti na okolnostech různě zrychlovat při jízdě vysokou, střední nebo nízkou rychlostí. Nastavení dosavadního systému tomu nelze detailně přizpůsobit. Řidiči proto někdy nechtějí tuto technologii používat. Jakmile se totiž začne vozidlo při aktivovaném chytrém tempomatu SCC chovat jinak, než odpovídá představám řidiče, vyvolává to v osobě za volantem obavy a pocit nejistoty.

Systém SCC-ML, vyvinutý společností Hyundai Motor Group, funguje následovně: V prvním kroku získávají senzory, například kamera vpředu nebo radarové senzory, nepřetržitě informace o jízdě, které jsou přenášeny do centrální řídicí jednotky. Elektronický systém následně vybere ze získaných informací důležité detaily, na jejichž základě určí styl řízení řidiče. Během tohoto procesu je využívána technologie umělé inteligence s algoritmy pro strojové učení.

Styl řízení lze posuzovat ze tří hledisek, která se týkají vzdálenosti od vpředu jedoucích vozidel, zrychlení (jak intenzivně bude vůz zrychlovat) a reakcí (jak rychle bude vůz reagovat na změny provozních podmínek). Kromě toho jsou zohledňovány také provozní podmínky a průběžné rychlosti jízdy.

Systém například udržuje krátkou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla během pomalé jízdy ve městě a větší odstup při jízdě v rychlém jízdním pruhu. SCC-ML uskutečňuje s přihlédnutím k různým podmínkám nezbytné analýzy a dokáže rozlišovat mezi více než 10 tisíci různými způsoby řízení. Technologie chytrého tempomatu SCC je díky tomu schopna přizpůsobit se jakémukoli stylu řízení.

Informace o stylu řízení jsou pravidelně aktualizovány na základě dat ze senzorů. SCC-ML je navíc specificky naprogramován tak, aby se „neučil“ nebezpečnému způsobu jízdy, což zvyšuje jeho spolehlivost a bezpečnost.

SCC-ML v kombinaci s budoucím asistentem pro jízdu na dálnici, který disponuje asistenční funkcí pro automatickou změnu jízdního pruhu, splňuje požadavky na autonomní jízdu úrovně 2,5.

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai úspěšně realizoval zkušební autonomní jízdu návěsových souprav v konvoji

Hyundai úspěšně realizoval zkušební...

Zkušební jízda předvedla průkopnické technologie pro autonomní jízdu užitkových vozidel s využitím komunikace V2V Korejského zkušebního projektu se účastní vládní organizace, soukromé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai prezentuje na konferenci MIF 2019 filozofii budoucí mobility, zaměřenou na člověka

Hyundai prezentuje na konferenci MIF 2019...

Na konferenci Mobility Innovators Forum 2019, pořádané společností Hyundai CRADLE, se setkávají lídři z různých oblastí, aby diskutovali o budoucích příležitostech Výkonný viceprezident...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai vyvíjí jako první na světě technologii pro aktivní eliminování hluku od podvozku

Hyundai vyvíjí jako první na světě...

Nové průkopnické řešení významně zlepšuje aktuální technologii eliminace hluku Překonání limitů dosavadní technologie pro aktivní eliminování hluku DSP analyzuje hluk a vyšle zvukovou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nenechte si ujít druhý ročník veletrhu e-SALON

Nenechte si ujít druhý ročník veletrhu...

Od 14. do 17. listopadu proběhne v prostorách PVA Expo Praha již druhý ročník veletrhu čisté mobility e-SALON. Oproti prvnímu ročníku se můžete těšit na rozšíření výstavní plochy,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai KONA obsadil v hodnocení časopisu Auto Bild první místo v kategorii kompaktních SUV se vznětovými motory

Hyundai KONA obsadil v hodnocení...

Nejnovější hodnocení časopisu Auto Bild rozšířilo seznam vítězství modelu KONA ve srovnávacích testech kompaktních SUV se zážehovými, vznětovými a elektrickými motory KONA v porovnání...