Hyundai představil první motor na světě s technologií CVVD, která zvyšuje výkonnost a snižuje emise

  • První technologie na světě, regulující otvírání a zavírání ventilů v závislosti na provozních podmínkách, je připravena pro sériovou výrobu
  • Technologie zvyšuje výkonové parametry o 4 %, spotřebu paliva snižuje o 5 % a emise o 12 %
  • Nová technologie bude mít debut v motoru Smartstream G1.6 T-GDi 

Společnost Hyundai vyvinula jako první na světě technologii CVVD (Continuously Variable Valve Duration), která plynule mění dobu otevření ventilů. Nová technologie bude využita v budoucích vozidlech Hyundai a Kia. Inovace byla představena ve středu 3. července v reprezentačním a zážitkovém komplexu Hyundai Motorstudio Goyang společně s motorem Smartstream G1.6 T-GDi, který bude jako první vybaven touto technikou.

Systém CVVD optimalizuje výkonové parametry motoru i hospodárnost a zároveň významně přispívá k ochraně životního prostředí. Vyspělá konstrukce ventilového rozvodu umožňuje měnit okamžiky otevření a uzavření ventilů v závislosti na provozních podmínkách. Výsledkem je zvýšení výkonových parametrů o 4 % a pětiprocentní snížení spotřeby paliva. Kromě toho se podařilo snížit emise o 12 %.

„Vývoj systému CVVD je dobrým příkladem, jak Hyundai posiluje naše technologie v oblasti poháněcího ústrojí,“ řekl Albert Biermann, prezident a vedoucí divize výzkumu a vývoje ve společnosti Hyundai. „Budeme i nadále pokračovat v našem úsilí o inovace, abychom realizovali změnu paradigmat a zajistili trvalou udržitelnost našeho obchodního modelu.“

Inovace: ventilový rozvod s plynule variabilní dobou otevření ventilů

Dosud byly výkonové parametry a hospodárnost čtyřdobých spalovacích motorů, pracujících s cyklem sání-stlačování-zážeh-výfuk, optimalizovány technologií proměnného časování, resp. zdvihu ventilů.

Nejčastěji jsou využívány systémy proměnného časování ventilů, které regulují okamžiky otevření a zavření ventilů (např. CVVT – Continuously Variable Valve Timing). Systémy variabilního zdvihu ventilů (např. CVVL – Continuously Variable Valve Lift) mění objem nasávaného vzduchu nastavením zdvihu ventilů. Dosavadní technologie proměnného časování, resp. zdvihu ventilů, nedokážou však optimalizovat dobu otevření ventilů, protože okamžik uzavření ventilu je u nich závislý na okamžiku otevření ventilu, a nemůže se tak přizpůsobit měnícím se provozním podmínkám. CVVD posouvá techniku ventilového rozvodu novým směrem, protože nastavuje dobu otevření ventilů.

Pokud vozidlo udržuje konstantní rychlost jízdy a motor musí přitom dosahovat nízkého výkonu, udržuje CVVD sací ventily otevřené až do poloviny kompresního zdvihu. Sací ventily jsou poté až do konce pracovní fáze komprese uzavřené. Snížením odporu při kompresi se zvyšuje hospodárnost. Naopak při požadavku vysokého výkonu, například při intenzivnější akceleraci nebo rychlé jízdě, se sací ventily zavírají na začátku fáze stlačování, aby se maximalizovalo množství vzduchu pro spalování. Výsledkem je vyšší točivý moment a lepší akcelerace.

Motor Smartstream G1.6 T-GDi

Nový motor Smartstream G1.6 T-GDi, představený společně s novou technologií CVVD, je zážehový řadový čtyřválec, přeplňovaný turbodmychadlem, který dosahuje nejvyššího výkonu 132 kW (180 k) a maximálního točivého momentu 265 Nm. Nové poháněcí ústrojí používá jako první technologii CVVD koncernu Hyundai a také je vybaveno systémem nízkotlaké recirkulace výfukových plynů (LP EGR), která optimalizuje hospodárnost.

Systém recirkulace výfukových plynů vrací jejich část zpět do spalovacích prostorů motoru, které se tím ochlazují, a díky tomu vzniká méně emisí oxidů dusíku. Motor G1.6 T-GDi je vybaven také nízkotlakým systémem, který zvyšuje účinnost při vysokém zatížení přiváděním výfukových plynů k turbínovému kolu turbodmychadla místo do sací soustavy.

Nová jednotka má navíc integrované řízení oběhu chladicí soustavy, která rychle zahřeje nebo ochladí motor na optimální provozní teplotu. Vyspělý systém přímého vstřikování paliva pracuje s vysokým tlakem 350 barů v porovnání s 250 bary předchozí jednotky T-GDi. Použití pohyblivých dílů s nízkým třením snižuje třecí ztráty o 34 %.

Nový motor Smartstream G1.6 T-GDi nalezne uplatnění v modelu Hyundai Sonata Turbo, který bude představen ve druhé polovině letošního roku. Bude to první z řady nových modelů Hyundai a Kia, které budou poháněny tímto motorem. Informace o prvním vozidle Kia, poháněném tímto motorem, budou zveřejněny později, v rámci premiéry příslušného modelu.

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai vstupuje do podniku IONITY. Zákazníkům to přinese zvýšení praktičnosti a komfortu

Hyundai vstupuje do podniku IONITY....

Hyundai vstupuje do společného podniku IONITY ve spolupráci se zakládajícími partnery BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company a Volkswagen Group s Porsche AG Investice umožní elektromobilům...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai i30 N Project C slaví světovou premiéru na Frankfurtském autosalonu 2019: Speciální úpravy pro originální ikonu „Namyang + Nürburgring“

Hyundai i30 N Project C slaví světovou...

i30 N Project C: lehčí, nižší a agresivnější verze vrcholného pětidveřového modelu i30 N o výkonu 275 k K dispozici pouze pro evropské zákazníky: Project C je přísně limitován na 600...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor odhalil na IAA 2019 ve Frankfurtu studii elektromobilu 45 a definuje budoucnost historickým odkazem

Hyundai Motor odhalil na IAA 2019 ve...

Nejnovější koncepční vůz Hyundai ukazuje designérský styl budoucích elektromobilů značky Nová stylistická studie s označením 45 připomíná koncepční kupé Pony, jeden z nejvíce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Účast společnosti Hyundai Motor na IAA 2019 je opravdovým úspěchem díky strategii STYLE SET FREE a formátu setkání Faces

Účast společnosti Hyundai Motor na IAA...

Hyundai Motor představuje na Frankfurtském autosalonu novou studii elektromobilu 『45』 Hyundai Motorsport slaví debut svého prvního závodního elektromobilu – Veloster N ETCR Světová premiéra...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modernizovaný Hyundai IONIQ vstupuje na český trh

Modernizovaný Hyundai IONIQ vstupuje na...

Rozšířená konektivita se systémem Bluelink® pro nový IONIQ poskytuje inovativní řešení s ještě vyšší úrovní komfortu Nový IONIQ Electric s vylepšenými akumulátory o kapacitě 38,3 kWh...