Honda CR-V na silnici a v terénu

Týden s Hondou CR-V, kdy počasí se měnilo nejen každý den, ale i během dne, mně umožnilo poznat tento vůz více než jindy: její jízdní vlastnosti v terénu i na silnici a ovladatelnost v rozdílných klimatických podmínkách, spotřebu benzinu, pérování i pohodlí.

Honda CR-V na silnici a v terénu

Pětidvéřová Honda CR-V, kterou jsem přebíral, mě upoutala na první pohled svým líbivým designem, připomínajícím řadu prvků typických pro ostatní typy Hondy. Velkoplošné světlomety, hromovaná maska chladiče s velkým znakem Hondy a podélné prolisy na kapotě motoru zdůrazňují dynamiku tohoto vozu. Na pohled velmi příjemně působící zaoblené boční partie vozu a celkový design karoserie včetně paprskových litých kol zdůrazňují eleganci vozu, která předurčuje vhodnost využití vozu při provozu ve městě třeba i do divadla. Rušivě při tom nepůsobí ani náhradní kolo, umístěné na zadních pátých dveřích. Po vysunutí skla nahoru se zadní dveře otevírají do boku.

Nastupování do vozu mně nedělalo potíže. Při usednutí za volant jsem uvítal především dostatek prostoru nejen na předních, ale i zadních sedadlech, kde se pohodlně cestuje i třem cestujícím. Vysokým posezem jsem při jízdě s Hondou CR-V měl pocit daleko vyšší bezpečnosti než u normálních osobních vozů, nemluvě o výborném nadhledu při řešení složitějších dopravních situací. Uvítal jsem možnost výškově nastavitelného sedadla. Čtyřramenný nastavitelný volant padne příjemně do ruky. Palubní deska je nejen vkusně navržena, ale i všechny přístroje a ovladače jsou dobře čitelné a dobře ovladatelné, okna i vnější zrcátka mají elektrické ovládání. Na středním panelu je umístěno rádio a pod ním ovládání klimatizace. Klimatizace a topení jsounejen účinné, ale i ve velmi krátkém čase reagující na pokyny řidiče. Základní výbava CR-V je opravdu rozsáhlá, obsahuje oba přední airbagy, ABS, posilovač řízení, imobilizér, dálkově ovládané centrální zamykání, klimatizace, disky z lehkých slitin a střešní lyžiny. V základní výbavě je i systém „Real time 4WD“, který automaticky bez prodlevy zapíná pohon všech čtyř kol při prokluzu zadních kol, jinak je vůz poháněn jen předními koly. Testovaný vůz byl vybaven automatickou čtyřrychlostní převodovkou s ovládáním pákou pod volantem. V současné době jsou již dodávány i vozy s mechanickou přímo řazenou pětirychlostní převodovkou.


Po spuštění šestnáctiventilového čtyřválcového motoru o obsahu 2 litry mě pohladil jeho tichý a kultivovaný zvuk. Tento motor o výkonu 128 kpři 5500 ot/min mě během testu potvrdil, že jeho výkon pro tento vůz o pohotovostní hmotnosti 1440 kg je jak na silnici tak v terénu rozhodně plně dostačující. Vzhledem k velmi kluzkému povrchu silnic jsem mohl dostatečně vyzkoušet automatický systém zapínání pohonu čtyř kol. Reakce systému při prokluzu předních kol je prakticky okamžitá a nepostřehnutelně zapne náhon i zadních kol a vůz tak okamžitě drží výborně stopu, zatáčku projíždí bez potíží a i bez potíží zvládl ledovatýpovrch lesních a polních cest. Auto vzhledem ke svému určení pro silnici a lehký terén není vybaveno redukcí převodů. Podle mého názoru na lehčí terén redukci nepotřebuje. Automatická převodovka řadí plynule a bez prodlevy i její řazení lze částečně ovlivnit manipulací s plynovým pedálem. Samozřejmě lze omezit její řazení řadící pákou do řidičem zvolených rychlostních stupňů podle charakteru terénu a vozovek. Spotřebu benzinu 10,1 l/100 km při zhruba 20 % ujetých kilometrech v terénu, 30 % ve městě azbytku tj. 50 % sice na normálních, ale většinou zledovatělých silnicích, hodnotím jako překvapivě nízkou. Na dálnici při rychlosti 100 km/hod a obsazení 2 osobami jsem docílil spotřebu 8,4 l/100 km.

Honda CR-V na silnici a v terénu


Pérování vozu mě plně vyhovovalo na silnici i v lehkém terénu. Pérování na silnici je plně srovnatelné s osobními vozy, což potvrzuje určení vozu jednak na normální silniční provoz, jednak na lehčí terén. Zdůrazňuji však, že i v náročnějším terénu mě Honda CR-V nenechala na holičkách, a tak trochu jsem i zapochyboval, že je určena jen pro lehký terén. Velmi kladně hodnotím automatické zapnutí náhonu na čtyři kola, což činí tento vůz podstatně lépe ovladatelným a bezpečnějším a v neposlední řadě i podstatně snižuje spotřebu oproti těm autům, které mají pohon na čtyři kola zapnutý stále.


Přes velký vnitřní prostor je Honda CR-V pouze o 1 cm delší a pouze o 2 cm širší než naše Octavie. Zaparkování ve městě by tedy nemělo dělat potíže.


Cena Hondy CR-V s automatickou převodovkou včetně DPH je 759 000 Kč, s mechanickou převodovkou 729 000 Kč.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda představuje nejsofistikovanější vůz HR-V v moderním stylu a s nejnovějšími technologiemi

Honda představuje nejsofistikovanější...

Vylepšení karoserie dodávají malému SUV značky Honda elegantní nový vzhled Vylepšený potahový materiál a tvarově přepracovaná sedadla přinášejí vyšší kvalitu i pohodlí Od uvedení na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mise splněna! Jenson Button získal pro tým Honda pátý a poslední naplánovaný jednokolový traťový rekord v rámci výzvy Civic Type R Challenge 2018

Mise splněna! Jenson Button získal pro...

Jenson Button uzavřel výzvu Honda Type R Challenge 2018 s pátým rekordem na závodním okruhu Hungaroring Nový rekord ve voze s pohonem přední nápravy na okruhu GP Hungaroring v čase 2 minuty...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové CR-V 1.5 VTEC TURBO – oznámení ceny

Nové CR-V 1.5 VTEC TURBO – oznámení ceny

Od uvedení první generace modelu v roce 1995 se stala Honda CR-V světově nejlépe prodávaným SUV. Nový model zvyšuje laťku v oblasti kvality interiéru, propracovanosti, prostornosti a to...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Do řady vznětových motorů i-DTEC byla pro vůz Honda Civic nově zařazena účinná devítistupňová automatická převodovka

Do řady vznětových motorů i-DTEC byla...

Vysoce účinný 1,6litrový motor i-DTEC a automatická devítistupňová převodovka zajišťují atraktivní poměr výkonu a spotřeby: 120 k při průměrné spotřebě 4,1 l / 100 km Je to poprvé, kdy...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jezdec Tiago Monteiro vytvořil s vozem Honda Civic Type R nový okruhový rekord na portugalském závodním okruhu Estoril

Jezdec Tiago Monteiro vytvořil s vozem...

Jezdec Honda WTCR Tiago Monteiro vytvořil nový rekord vozu s pohonem přední nápravy na okruhu Estoril v čase 2 minuty 1,84 sekundy na kolo Tiago Monteiro vytvořil nový rekord se sériovým vozem a se...