Hájek Rally Team bavil diváky na Rally Bohemia

Kdo o uplynulém víkendu zavítal na Rally Bohemia, nemohl si nevšimnout Hájek Rally Teamu ať už díky velkolepému servisnímu zázemí a nebo díky dvěma smykujícím Opelům Kadett s Janotou a Fulínem.

1opel na bohx1000

Dva žluté Opely Kadett C-GT/E 16 V

1opel na boh01000

vyslal Hájek Rally Team o uplynulém víkendu na Rally Bohemia, kde se s posádkami Miroslav Janota – Michal Ernst a Petr Fulín – Tomáš Singer zúčastnil Rally Bohemia Legend. Díky atraktivnímu jezdeckému stylu obou jezdců, krásnému zvuku unikátních šestnáctiventilových motorů a i díky velkolepému servisnímu zázemí, byl Hájek Rally Team celý víkend těžko k přehlédnutí.

Krásně zorganizovaná soutěž s náročnými rychlostními zkouškami a s ohromnou diváckou návštěvou nadchla obě posádky Hájek Rally Teamu. V týmovém zázemí, které Hájek Rally Teamu speciálně pro Rally Bohemia zapůjčil Křenek Motorsport připravující okruhový speciál BMW Petru Fulínovi v závodech ETCC, se během víkendu vystřídaly stovky příznivců týmu, kde nechyběli známí a kamarádi ze závodů v čele se Sandrem Munarim a Giuseppem Voltou. Diváci si kromě vystavených vozů Opel, BMW a Porsche vychutnávali atraktivní bodypainting – malování na těla modelek, které několikrát během rally změnily svou podobu. Oba soutěžní historické Opely Kadett C-GT/E 16 V dokončili soutěž bez zásadnějších technických problémů a celý tým odjížděl z Mladé Boleslavi velmi příjemně naladěn a s pocitem dobře odvedené práce. Hájek Rally Team děkuje všem fanouškům za velmi milou podporu, organizátorům Rally Bohemia za trpělivost, kterou s týmem během soutěže měli a za bezchybně odvedenou práci při organizaci soutěže.

Ctirad Hájek, majitel týmu:

„Rally Bohemia mě naprosto nadchla a po dvou letech tápání v rallysportu, jsem si zase jednou soutěž skvěle užil. Celý tým od mechaniků, přes zázemí, fotografy, jezdce, spolujezdce, atak dále… fungoval jak dobře namazaný stroj a já jsem byl nadšený z ohlasů, který na náš tým byl. Děkuji Petrovi Fulínovi, že se odpovědně zhostil role soutěžního jezdce a Tomáši Singerovi, že mu předal množství zkušeností a na trati dokázal Petra ukočírovat.

Míra Janota byl jak za starých časů, předváděl krásnou jízdu divákům a spolu se skvělým Michalem Ernstem utvořili perfektní posádku. Na Rally Bohemia je vidět, že tam mají historici své místo, a že zejména Standa Kafka je člověk na správném místě stejně, jako další „Bohemáci“. Když by bylo více takovýchto akcí v České republice, zase bych uvažoval, že se do rally jako tým vrátíme.“

Michal Ernst, spolujezdec Miroslava Janoty:

„Hájek Rally team na mě působil naprosto profesionálně. Bylo vidět, že každý ví, co má dělat a celou dobu panovala velmi dobrá atmosféra. Bylo dobré, že jsme v rámci legend nejeli na čas. Mirek v závodním autě delší dobu neseděl a nebyl na něj tedy téměř žádný tlak. Celkově se jednalo o velmi pěkný víkend. Jedním z důvodů, proč jsem Mirkovi na Rally Bohemia kývnul byl fakt, že jsem si chtěl zkusit jízdu s historikem, abych měl další soutěžáckou zkušenost. Byl jsem dost překvapený z historického auta, jak skvěle jede, ale to je tak všechno, co dělá historik skvěle. V porovnání s moderními auty to auto skoro vůbec nebrzdí a je neuvěřitelné, jaký pokrok za tu dobu udělaly podvozky. Nebojím se říct, že soutěžáci s historiky jsou hrdinové. Ve špičkovém soudobém autě, jako je WRC, například vůbec neřešíme díry na cestě a v historikovi cítíte každý kamínek. Je to neuvěřitelný rozdíl a je to úplně jiný druh závodění a historici mají od teď mou velkou poklonu. Byl jsem také rád, že jsem se mohl vrátit na Bohemku, kde jsem dlouho nestartoval a pro mě je to jedna z nejhezčích soutěží u nás s nejhezčími rychlostními zkouškami.“

Petr Fulín, mistr Evropy v závodech na okruzích:

„Předně je třeba poděkovat Ctiradu Hájkovi, že jsem tuhle šanci dostal. Všichni v týmu se ke mně chovali báječně, mechanici byli skvělí a atmosféra byla taková, jako bych v týmu závodil pravidelně. Ježdění s historickým Opelem na Bohemce, to byl pro mě křest ohněm. Nedá se porovnat moje dřívější zkušenost z Rally Vyškov, protože rychlostní zkoušky tady na Bohemii jsou mnohem technicky náročnější a se složitějším profilem. Celý víkend jsem cítil můj největší deficit v tom, že neumím rozpis.

První den bylo na Bohemce navíc mokro, závodili jsme i za tmy, k tomu špatně svítící historik…podle mě to těžší na začátek být asi nemohlo. V sobotu, kdy už jsem více viděl, jsem si celou Bohemku už užíval a vychutnával. Musím přiznat, že mě Ctirad Hájek trochu dostal, protože teď už přemýšlím, co by stálo auto, co by stála sezona v rally a říkám si, jestli by nestálo za to se letos ještě někde svézt. Od soboty, když někam cestuji po okreskách, tak si v duchu diktuji rozpis, což je alfa a omega všeho. V pátek večer po tmě jsem si uvědomil, jak je rozpis nezbytná věc, a jak jej neumím. Bylo by potřeba minimálně několik soutěží k tomu, abych rozpis uměl nějak napsat a abych mu věřil. Neměl jsem problém s technikou vozu, Opel fungoval skvěle a je nářez, že auto stejně staré jako jsem já, na dnešní poměry jede hodně rychle. Chci poděkovat Tomášovi Singerovi, který tuhle premiéru podstoupil se mnou, a já musím říct, že ho do jisté míry nechápu, protože já bych si vedle sebe v životě nesedl. Nakonec jsme se ale podle mě dobře sehráli a dovezli auto do cíle bez jediného škrábance. Líbila se mi atmosféra na soutěži a je vidět, a trochu mě to štve, jak je rally populárnější než okruhy. Diváků bylo kolem trati hodně a sledoval jsem, jak třeba skáčou na louce a fandí, když to někde člověku ulítne a jede smykem. Celá rally byla profesionálně zabezpečená a organizovaná. První seznámení s Rally Bohemia pro mě bylo když jsem dostal do ruky itinerář rally, kterým jsem listoval, a v duchu jsem si říkal, jak obrovskou práci tohle někomu dalo připravit, nakreslit, dojednat. Je vidět, že rally musí dělat fandové a platí to i pro jezdce, který je v daleko větším nasazení než třeba na okruzích. V autě jsme seděli skoro nepřetržitě celý čtvrtek a po seznamovacích jízdách šli spát někdy o půl druhé a pak dva dny závodění. To je také velký nářez. Rally mě neskutečně chytlo a pokud se nenajde nějaký důstojný okruhový program pro příští sezonu, tak si dovedu představit, že bych se rally začal věnovat víc.“

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

VIDEO – Opel GSI, Opel rodina X,...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Opel přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Opel na 67. frankfurtském autosalonu:...

Nejmodernější řešení: Digitální showroom 4Ka aplikace rozšířené reality umožňuje  zákazníkům nakonfigurovat si svůj Opel Insignia podle vlastního vkusu: Od představení modelové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel představí BiTurbo: Nový špičkový diesel pro vlajkovou loď Opel Insigni na autosalonu ve Frankufurtu nad Mohanem (12. až  20.září 2017)

Opel představí BiTurbo: Nový...

Sekvenční přeplňování dvěma turbodmychadly, výkon 154 kW / 210 k s mohutným točivým momentem se spotřebou pouze 6,9 l na 100 km. Opel rozjel výrobu svého nového špičkového turbodieselu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel na 67. mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představí pět světových premiér (návštěvní dny pro veřejnost 14. – 24. září 2017)

Opel na 67. mezinárodním autosalonu ve...

S novým krédem značky „Budoucnost patří všem“ se Opel nedávno začlenil do koncernu PSA, čímž vznikl skutečný evropský šampión. Grandland X: Dynamické SUV s velkým vnitřním prostorem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je Škoda Fabia nejlepší? Největší porovnávací test v ČR

Je Škoda Fabia nejlepší? Největší...

Ve spolupráci s UAMK.cz, usporne.info a ČRo1 jsme ji postavili proti sedmi dalším konkurentům. Fabia tak vyzvala Kia Rio, Citroen C3, Ford Ka+, Dacia Sandero, Renault Clio, Opel Corsa a Hyundai i20 a...