General Motors hlásí změny ve vedení a reorganizaci v Evropě

Efektivnější řízení podpoří budoucí růst značek koncernu GM

Koncern General Motors reorganizuje svoje evropské aktivity. Cílem tohoto kroku je zjednodušení řídicích struktur, zrychlení rozhodovacích procesů a využití všech funkčních výhod v rámci celého koncernu GM. Po restrukturalizaci bude organizace pracovat ještě efektivněji, její jednotlivé značky budou mít větší šance na posílení svých tržních pozic a budou se moci ještě více zaměřit na plnění požadavků zákazníků.


V zájmu zefektivnění společnosti dochází s okamžitou platností ke změnám ve vedení firmy: Fritz Henderson byl jmenován šéfem General Motors Europe (GME), Carl-Peter Forster byl jmenován presidentem GME přímo podřízeným Hendersonovi, Hans Demant dostal ke své stávající pozici vicepresidenta GME zodpovědného za techniku také funkci výkonného ředitele společnosti Adam Opel AG. Carl-Peter Forster byl rovněž jmenován předsedou dozorčí rady automobilky Opel – tuto funkci převzal po Hansi Barthovi, který zůstává členem dozorčí rady.


„Změny na vedoucích pozicích jsou důležitou součástí naší reorganizace v Evropě,“ říká Rick Wagoner, šéf GM. „Fritz Henderson bude i nadále zodpovědný za všechny aktivity v regionu, Carl-Peter Forster se svými mimořádnými zkušenosti z vývoje a výroby automobilů bude hrát klíčovou řídicí a integrační roli. Protože se stáváme ještě více produktově zaměřenou organizací, Hans Demant, jako šéf evropského vývoje, se bude moci plně uplatnit i v pozici výkonného ředitele Opelu.“


„Stěžejním momentem našich budoucích úspěchu je, že General Motors se chová a funguje jako skutečně „jedna firma“,“ vysvětluje Rick Wagoner. „Velikost a síla koncernu GM je naší velkou výhodou, musíme ji však umět naplno využít. Proto v Evropě formujeme jednodušší řídicí strukturu, která zaručí jednotné vedení všech subjektů sdružených v GM Europe a plné využití všech dostupných zdrojů skupiny GM.“


„Požadujeme, aby všichni naši zaměstnanci v Evropě změnili dosavadní způsob uvažování – chceme po nich, aby namísto práce pro jednotlivé značky a separátní trhy začali pracovat pro celosvětovou společnost General Motors,“ říká Fritz Henderson. „Samozřejmě zachováme charakter a individualitu našich značek, koordinovaná spolupráce jediného dobře sehraného týmu je klíčovým momentem našich budoucích úspěchů.“


„V současné extrémně tvrdé konkurenci v Evropě i na zbývajících trzích světa musíme odbourat duplicity a izolovaná řešení, která nezúročí příležitosti, skrývající se uvnitř struktury GM,“ dodává Carl-Peter Forster. „Chceme, aby značky Opel, Vauxhall i Saab nadále sílily. Chceme k tomu ovšem využít všech evropských i celosvětových zdrojů GM.“


Podle nové organizační filozofie budou mít jednotlivá oddělení (finance, technika, nákup, výroba, prodej/marketing a poprodejní služby, plánování, kvalita, lidské zdroje, právní oddělení a komunikace) jednotnou celoevropskou organizaci, ve které každý vedoucí bude zodpovědný za efektivitu všech podřízených funkčních jednotek v celé Evropě.


Tim Lee, vicepresident GME zodpovědný za výrobu, Jamal El-Hout, vicepresident pro plánování, Roger Johansson, vicepresident zodpovědný za oblast nákupu, Peter Dersley, vicepresident zodpovědný za kvalitu a Hans Demant budou přímo podřízení Carl-Peter Forsterovi, stejně jako Peter Augustsson za švédský Saab Automobile AB a Kevin Wale za britský Vauxhall Motors Ltd. Augustsson a Wale jsou pověření začleněním svých firem do funkční struktury GME.


„Těším se na novou práci, která se přede mne postavila s mojí novou úlohou ve struktuře GME,“ říká Hans Demant. „Dává to nám všem i mně osobně příležitost udělat značku Opel i její produkty z pohledu zákazníků ještě lákavější.“


„Všichni zaměstnanci si od nového vedení hodně slibují a očekávají, že organizační změny i změny na vedoucích postech povedou k úspěchům,“ říká Klaus Franz, místopředseda Evropské zaměstnaneckého fóra.


Důležitost designu bude zvýrazněna vytvořením jednotné celoevropské designerské organizace, která funkčně sjednotí současné designerské aktivity značka Opel a Saab. Vedením této organizace je pověřen Bryan Nesbitt, který bude přímo podřízený presidentovi GME.


„Nová organizační struktura neznamená přerušení naší cesty k prosperitě nebo oslabení významu individuality jednotlivých značek. Jde především o schopnost přicházet s novými modely, které respektují osobitost svých značek, aniž by ale vždy při zahájení jejich vývoje bylo nutné začínat od samého začátku – od čistého papíru,“ říká Bob Lutz, zástupce ředitele GM pro vývoj nových modelů a zároveň bývalý prozatímní president GM Europe.


„Musíme mít lepší zastoupení i v  okrajových a dosud neobsazovaných segmentech, jako jsou třeba SUV modely nebo tzv. crossovery, tedy vozy kombinující prvky více automobilových tříd,“ říká Bob Lutz. „Abychom to však dokázali, musíme zefektivnit naše aktivity a více využívat všechny dostupné zdroje. Jednodušší organizační struktura nám v Evropě umožní využívat bohatých zkušeností a poznatků, bez ohledu na to, zda jejich zdroje jsou v Německu, Švédsku, Anglii nebo v kterékoli jiné zemi.“


Bob Lutz citoval jeden z prvních příkladů globálního fungování koncernu GM: Konstruktéři z německého Rüsselsheimu budou hrát vedoucí roli při vývoji platformy Epsilon nové generace. Budou zodpovědní za základní konstrukci platformy a sdílené komponenty. Jednotlivé značky potom budou používat modifikace základní platformy pro své modely. Vedoucím vývoje nové platformy Epsilon byl pověřen Jon Lauckner, který odpovídal za modelovou řadu Opel/Vauxhall Astra nové generace.


Fritz Henderson bude zodpovědný také za oblast lidských zdrojů, finance, prodej/marketing a poprodejní služby, informační systémy, právní aspekty, komunikaci a také za společnost Fiat/GM Powertrain a další aktivity s automobilkou Fiat. Henderson bude řídit také novou obchodní strukturu pro oblast centrální a východní Evropy.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sedm dětí dojalo svého otce tajnou renovací 38 let staré Ford Fiesty, ve kterém je všechny učil řídit

Sedm dětí dojalo svého otce tajnou...

Byl to dárek pro otce, jemuž nedávno diagnostikovali rakovinu. Italská rodina považuje svoji Fiestu která v jejich vlastnictví najezdila již 245 000 kilometrů za „osmé dítě“;  Carlo Tedeschi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Autosalon Ženeva 2016 – Fiat Tipo, Fiat 124 Spider, Fiat Fullback – VIDEO

Autosalon Ženeva 2016 – Fiat Tipo,...

Podívejte se na rozhovor s Jankou Konečnou, PR manažerkou FCA a shlédněte unikátní záběry směrované přímo do stáje značky Fiat, která v těchto dnech prezentuje své největší novinky na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Video – Novinky od Fiatu na Autoshow 2015

Video – Novinky od Fiatu na Autoshow...

Nová „pětistovka“ od Fiatu na Autoshow 2015 , její přednosti a možnosti operativního leasingu pro fyzické osoby. O novém modelu Fiatu, jeho přednostech a možnostech operativního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Generátor dálkových autoovladačů KD-900 se čtečkou frekvencí

Generátor dálkových autoovladačů...

Zabýváte se výrobou autoklíčů a pracujete s dálkovými ovladači? Pak jistě víte, že vybavení kvalitními a moderními přístroji může značně ulehčit práci každému klíčaři. Takovým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Autoklíče jedině z autoservisu? Nyní už ne!

Autoklíče jedině z autoservisu? Nyní...

Pokud jste majitelem automobilu, pak se i Vás týká problém pořizování autoklíčů a jejich duplikátů. Prodejem autoklíčů se v současnosti zabývají nejen autoservisy, ale také mnohé...