Formule a prototypy opět na okruzích v ČR

Jak bylo během posledních let zvykem, MMČR na okruzích bylo vypsáno pouze pro plechová auta divize 4 a národní formulky divize 3 do 1400ccm3.

Znovuzrozená divize 2 se opět hlásí o slovo a možnost startu dostávají prototypy a formule do 2000ccm3.

Formule a prototypy opět na okruzích v ČR
Formule a prototypy opět na okruzích v ČR
Formule a prototypy opět na okruzích v ČR

Posledním, kdo vyhrál divizi 2 na okruzích byl Belgičan Herck s formulí Dallara 305 Opel F3, která však odjela jen jeden závod. V roce 2004 ještě dvoulitrové formule brázdily naše okruhy celkem statečně. Zvítězil tehdy Miro Horňák s formulí Renault a ve společných závodech s formulí Junior z Rakouska bývalo poměrně dost účastníků na startu. Od té doby se pro nezájem pilotů tento typ závodů v MMČR neobjevoval. O znovuotevření divize se zasloužil hlavně Palmi Motorsport, který hodlá v této divizi nasadit dva vozy formule Renault 2,0..

Za jejich volant se posadí David Palmi a Jakub Horák. Na jejich úspěšné starty v NF 1400 netřeba dlouho vzpomínat.

Formule Renault, která také patří do této divize, dává mladým jezdcům dobré předpoklady, jak si za rozumné peníze dobře zajezdit a otevřít si tak dveře do dalších seriálů. Prototypy do 2000ccm3 mají už trochu větší náklady na pořízení, ale i lepší jízdní vlastnosti.

Do divize 2 budou opět patřit i stroje F3, a tak šance na okruhové svezení se naskýtá i jezdcům z kopcových závodů, kteří si na okruhy maximálně odskočí zatrénovat.

Velmi zajímavě se rýsuje spolupráce s Interserií a rakouským F3 Cupem. Interserie si do svých řad postupem času přibrala formulové vozy a udělala si takové středoevropské mistrovství formulí. Při společných závodech těchto tří sérií uvidíme jezdce z Česka, Polska, Německa, Slovenska, Rakouska, ale i Itala Lopeze. Jezdci mohou pak bodovat do tří šampionátů a jejich jezdecké umění budou moci ocenit i zahraniční hosté.

Kalendář na rok 2008 se upravuje, ovšem při každém víkendu, kdy startuje MMČR na okruzích, mohou být vypsány dva závody divize 2.

V případě zájmu o start nebo prohlídku vozu formule Renault 2,0 neváhejte kontaktovat Ing. Palmiho, který Vám rád seznámení s tímto vozem umožní. Tato formule může být i Vašim odrazovým můstkem z kartingu nebo junior buggy.

Vláďa Rožánek

Kontakt: Ing. Ivo Palmi (Palmi@volny.cz)

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE ALL4

Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE...

Čistě elektrické MINI Countryman SE ALL4 poslalo se světa pár „čumkaret“. Jak si cestuje a užívá volnosti na jakémkoli povrchu díky pohonu všech kol ALL4. Jde to, protože tenhle crossover se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci rychlosti a motorsportu, připravte se na sezónu a akce!

Fanoušci rychlosti a motorsportu,...

Zakladatel týmu Effective Racing Vladimír Netušil představil detailní plán závodů Formule 3 pro nadcházející rok a navíc i novou inovativní možnost – zážitkové Paddock pasy, které...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...