Ford: Tajemství bezpečnosti

Bezpečnost byla vždy prvním přikázáním automobilky Ford. S každým novým modelem se designérům daří posunout laťku o něco výše.

Počítačový systém pomáhá inženýrům, které pečují o bezpečnost Fordu Focus, porozumět silám, jež působí při srážce automobilu. Když inženýři tento vůz vyvíjeli, vytvořili více než stovku komplexních a velmi realistických simulací nehod. Tvůrci nového automobilu tak mohli modelovat, předělávat, vylepšovat a znovu testovat strukturu jeho „těla“ i bezpečnostních systémů dokonce ještě předtím, než byl zkompletován první prototyp.


Následovalo více než sto různých reálných nárazových testů, kterými Focus prošel. Splnil všechny předepsané evropské a americké normy. Automobil však čekalo také plnění předpisů Fordu, které jsou ještě přísnější než povinná mezinárodní kritéria.


Helmut Pohler, šéf týmu bezpečnosti Fordu Focus, říká: „Focus poskytuje cestujícím při nárazu pevný prostor na přežití v kombinaci s deformačními zónami, které pohlcují energii. Díky počítačovým simulacím se práce na vývoji optimálního designu výrazně zrychlila. Stále však dodržujeme i tradiční reálné testy, které potvrzují výsledky z obrazovky v praxi.“

„Drobnosti“ zachraňující život


Ford se věnuje i malým detailům, které mohou zachránit život. Svět Fordu vybral některé z nich.


Protiponořovací tvar sedaček – pomáhá chránit pánev cestujícího a zároveň ho dokáže udržet v optimální pozici vůči předním airbagům. Zabraňuje tomu, aby pasažér vyklouzl z bezpečnostního pásu.


Předpínače pásů – dokážou eliminovat negativní tlumící efekt silné vrstvy oděvů, které mají na sobě připoutaní pasažéři. Předpínače pás při nárazu mírně přitáhnou k tělu. Chrání především horní část těla.


Pěna pohlcující energii – používá se k opěrkám hlavy, rozkládá při nárazu abnormální přetížení na větší část hlavy a snižuje tak nebezpečí poranění mozku.


Bezpečnostní systém zavírání oken – zabraňují například přiskřípnutí dětských prstů. Systém se využívá u elektricky stahovatelných oken, která lze dovřít jedním stisknutím ovladače. Pokud se oknu při automatické cestě vzhůru připlete do cesty překážka, motorek okamžitě přejde na zpětný chod.


Boční výztuhy – jsou ukryty uvnitř dveří a podél boku automobilu. Jsou vyrobeny z ocelových slitin a zmenšují následky nebezpečných bočních nárazů.


Omezovače tlaku bezpečnostních pásů – přitahují při nárazu pásy postupně tak, aby se nezařízly silně do těla, a zabraňují hlavně zranění hrudníku.


Tvarované výplně – jsou umístěny mezi vnějším čalouněním a vnitřní stranou dveří, pomáhají rozprostřít nárazovou energii na větší plochu těla cestujících (pánev a stehna), čímž se snižuje riziko vážnějších úrazů.


Velmi robustní příčník – umístěny za přední maskou vozu, rozkládá sílu nárazu na větší plochu.


Ochranné výplně na přepážce pod pedály – snižují riziko zranění chodidel a dolní části nohou při čelním nárazu.


Vysoko umístěná zadní světla – jsou jasně viditelná a ostatní řidiči je snáze registrují, takže se snižuje riziko nehod.

Svět Fordu – podzim 1999

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...