FORD PUMA na Masarykově okruhu

Dne 3.dubna 1998 představila společnost Ford Motor Company v atraktivním prostředí Masarykova okruhu v Brně nový sportovní model FORD PUMA. Již před rokem byl tento model představen na ženevském autosalonu a jsme rádi, že se v současné době dostává i na český trh. Uvítali jsme možnost vyzkoušet si tento vůz nejen na Masarykově okruhu v Brně ale i v normálním provozu na pečlivě připraveném okruhu, který vedl po silnicích různé kvality a i po dálnici. Kromě toho jsme měli možnost svézt se na Masarykově okruhu s Janem Magnusenem, jezdcem týmu Steward Ford formule jedna.

FORD PUMA na Masarykově okruhu


Na parkovišti okruhu nás přivítalo v zákrytu seřazených téměř dvacet vozů FORD PUMA v různých barvách. Na první pohled mě zaujal design nízké karoserie tohoto třídveřového kupé. Nízká maska chladiče, přední mohutný nárazník v barvě vozu, rozměrná skla světlometů, nápadně široký rozchod kol a širší pneumatiky plně potvrzují sportovní charakter tohoto vozu. Boční pohled i pohled zezadu tento dojem ještě umocňuje: mírně skloněné přední sklo, stoupající spodní linie bočních oken, prudce se vzadu svažující střecha a nezvykle vysoký zadní nárazník v barvě vozu.


Při usednutí za volant mě uvítalo nízko umístěné sportovní anatomické sklopné výškově nastavitelné sedadlo s pamětí, tříramenný kožený volant s tlustým věncem s nastavitelným sloupkem řízení a dobře čitelné kontrolní přístroje s bílým podkladem stupnic. Je přirozené, že zadní sedadla u vozu tohoto charakteru poskytují místo spíše pro děti. Naproti tomu objem zavazadlového prostoru je poměrně velký – 240 l.

FORD PUMA na Masarykově okruhu


Po nastartování a přidání plynu mně motor potvrdil, že jde o sportovní auto se zvukem lahodícím mému motoristickému uchu i srdci. Několik okruhů, které jsem projel na Masarykově okruhu, mně plně potvrdilo dobrou akceleraci, velmi dobré sezení vozu na silnici v zatáčkách i brzdění a pocit bezpečné jízdy. K dobrému pocitu při řízení jistě přispěla i vhodně odstupňovaná pětirychlostní převodovka s krátkými dráhami řazení a již ve standartním vybavení PUMY elektronicky řízeným protiblokovacím brzdovým systémem ABS spolu se systémem protiprokluzovým (tak zvaným TCS).


Nový pro PUMU vyvinutý čtyřválcový šestnáctiventilový motor Zetec o objemu 1,7 l s výkonem 92 kW má systém variabilního časování sacích ventilů, který je řízen elektronickou řídící jednotkou motoru. Motor se vyznačuje plochou křivkou točivého momentu, již od 1 500 otáčkách za minutu disponuje 85 % své maximální hodnoty.

FORD PUMA na Masarykově okruhu


To spolu s pokovením vnitřního povrchu válců i pístů, které výrazně snižuje tření, příspívá nejen k zvýšení životnosti motoru, ale umožňuje i ostřejší sportovní jízdu bez výrazného zvýšení spotřeby benzinu (podle údajů výrobce 7,4 l na 100 km).


Vysokým požadavkům na bezpečnost PUMA plně vyhověla při všech náročných destrukčních zkouškách jak při čelním, zadním i bočním nárazu, tak i při převrácení. Už za základní cenu ve výši 556 063 Kč nabízí FORD PUMA nadstandardní výbavu: mimo v článku uváděné vybavení i airbag řidiče, imobilizér, kola z lehkých slitin, elektricky ovládaná přední okna a centrální zamykání. V pravidelných měsíčních přehledech o prodeji vozů FORD vás budeme informovat o prodeji i tohoto nového sportovního modelu FORD PUMA na našem trhu.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...