Ford Motor Company představil ve španělské Barceloně nový Ford Mustang – první Mustang v téměř 50leté historii modelu určený pro evropské trhy

Ford Mustang s karoseriemi kupé a kabriolet

1nfmproE900

má vynikající dynamiku, prvotřídní jízdní vlastnosti a nejmoderněší technologie, které pomáhají řidiči a zpříjemňují mu pobyt za volantem. Vychází přitom z bezmála 50leté historie modelu Mustang a jeho postavení celosvětové legendy – automobilu, který je srdcem i duší Fordu..

Od roku 1964, kdy byl na trh uveden první Mustang, se jich prodalo přes devět milionů. Mustang je nejoblíbenějším automobilem na sociální síti Facebook a během své existence se stal součástí popkultury. Svědčí o tom jeho přítomnost v mnoha filmech, televizních pořadech, hudebních klipech či videohrách. Zároveň je jedním z 25 nových vozů, které Ford v Evropě představí v následujících pěti letech.

Vzhled nového Fordu Mustang 

znovu přivádí k životu charakter klasických nositelů tohoto legendárního jména. Podstatou je zachování klíčových designových znaků: dlouhé masivní kapoty a krátké svalnaté zádi. Stejně podstatné je ovšem vrcholně současné pojetí.

K hlavním designovým znakům, které charakterizují nový Ford Mustang, patří:

  • Nízký profil a široce rozkročený postoj
  • Dynamická silueta vytvořená sklonem předního i zadního okna
  • Třídílné a trojrozměrné zadní světlomety
  • Moderní pojetí žraločí masky, která je ikonickým prvkem modelu
  • Vícevrstvá látková střecha Mustangu v provedení kabriolet zabezpečuje vynikající odhlučnění kabiny a luxusní vzezření 

Přehledné přístroje s vyčerpávajícími údaji o vozu má řidič jako na dlani.

Pojetí kokpitu je inspirováno leteckým průmyslem. Ergonomické ovladače zprostředkovávají perfektní kontrolu nad všemi funkcemi vozu. Značná šířka karoserie a nové zavěšení zadní nápravy se podílejí na tom, že cestující mají v oblasti ramen a pasu více místa a že do chytře tvarovaného zavazadlového prostoru se vejdou dva bagy plné golfových holí.

Nový Mustang nabízí fascinující pohonné jednotky i podvozek

–          navržený tak, aby vyhověl požadavkům evropských řidičů na jízdní vlastnosti.

Motory

V nabídce motorů stojí na jedné straně oceňovaný zážehový vidlicový osmiválec Ford o objemu 5,0 l, který dosahuje výkonu 313 kW a točivého momentu 529 Nm. Druhou volbu představuje zcela nový motor EcoBoost o objemu 2,3 l. S touto špičkovou technologií založenou na přeplňování turbodmychadlem přichází do Mustangu vynikající hospodárnost a nízké emise CO2, které vyžadují evropští zákazníci. Motor 2.3 EcoBoost má přímé vstřikování paliva, proměnné časování ventilů a přeplňování výfukovým turbodmychadlem. Speciální plnicí soustava mu pomáhá k dosažení maximálního výkonu 227 kW a nejvyššího točivého momentu 407 Nm. Pro řidiče, kteří chtějí volit mezi maximální ovladatelností a pohodlím, bude k dispozici samočinná převodovka s možností ruční volby rychlostních stupňů pomocí páček na volantu.

Ford Mustang má zcela novou konstrukcí podvozku

Nový prostorový pomocný rámvpředu zvyšuje tuhost a snižuje hmotnost vozu. Vytváří tak stabilní základ pro přesné vedení kol, které je prvotním předpokladem požadované kvality řízení, ovladatelnosti a komfortu. Modernizovaný systém vzpěr MacPherson umožňuje použití větších brzd. Verze 2.3 EcoBoost i Mustang GT s motorem V8 v evropské specifikaci budou za sériově dodávanými 19palcovými koly ukrývat výkonné brzdové systémy. Vzadu se objevuje zcela nové nezávislé zavěšení. Geometrie kol, pružiny, tlumiče i silentbloky byly zvoleny tak, aby odpovídaly vysokým výkonům vozu, zátěži na evropských silnicích a požadavkům evropských řidičů. Nové hliníkové těhlice na zadní nápravě přispívají ke snížení neodpružené hmotnosti, což se odráží v lepším komfortu jízdy i ovladatelnosti.

Chytré technologie

Nový Mustang je vybaven mnoha inovativními technologiemi, které řidiči udělují dokonalejší kontrolu nad vozem, přinášejí mu více informací a zprostředkovávají mu širší možnosti konektivity.

Na silnici s mnoha zatáčkami či na závodním okruhu řidič snadno změní odpor posilovače řízení, rychlost odezvy motoru či převodovky nebo podle potřeby nastaví citlivost elektronického systému řízení jízdní stability. Mustang se tak přizpůsobí každé situaci. Vyspělý systém elektronického řízení jízdní stability je naladěn tak, aby umožnil využít veškerý dynamický potenciál Mustangu na maximum. Vyvíjel ho přímo Ford a jeho součástí je mimo jiné systém vektorování točivého momentu. Mustang GT s přímo řazenou převodovkou má dokonce i systém „launch control“ pro rychlý rozjezd s optimálním prokluzem kol.

Vyspělé asistenční prvky standardně zahrnují hlasem ovládaný systém Ford SYNC s dotykovou obrazovkou. Evropským majitelům Mustangu bude k dispozici rovněž navigační systém s osmipalcovým barevným displejem a prémiový audiosystém s dvanácti reproduktory.

Mustang po 50 letech

Nový Mustang je rychlý, pohledný, kultivovaný a hospodárný automobil, jemuž ale nechybí nic ze syrovosti, kterou si lidé z celého světa s Mustangem vždy spojovali.

Padesáté výročí od uvedení prvního Fordu Mustang na trh uplyne 17. dubna 2014. Mustang se bude nadále vyrábět v americkém Flat Rocku.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Už během prvního čtvrtletí příštího roku se na českých silnicích objeví nová verze kultovního amerického Fordu Mustang za cenu od 1 134 900 Kč

Už během prvního čtvrtletí...

 Český Ford proto už teď oznamuje jeho ceny a zahajuje příjem objednávek. Ceny nového Fordu Mustang tedy budou začínat částkou 1 134 990 Kč – za verzi s motorem 2.3 Ecoboost/290 k,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford představil elektronickou ruční brzdu, inspirovanou světem automobilových soutěží

Ford představil elektronickou ruční...

Určena je pro sportovní hatchback Focus RS. Vývoj probíhal v režii Ford Performance – a podílel se na něm mimo jiné známý drifter Ken Block. Účelem páky je uvést vůz rychle do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sébastien Ogier vybojoval o víkendu s Fordem Fiesta WRC titul mistra světa v automobilových soutěžích

Sébastien Ogier vybojoval o víkendu s...

Posádka Fordu Fiesta RS WRC Sébastien Ogier a Julien Ingrassia z týmu M-Sport si třetím místem na Dayinsure Wales Rally GB zajistila titul mistrů světa v hodnocení jezdců a       M-Sport...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Specialisté na úspornou jízdu z Velké Británie a Norska stanovili tři nové rekordy hospodárnosti s novou Ford Fiestou a pick-upem Ford Ranger

Specialisté na úspornou jízdu z Velké...

V britském „MPG Marathonu“ bodovala Fiesta se zážehovým motorem 1.0 EcoBoost i vznětovým agregátem 1.5 TDCi a Ranger urazil při jízdě přes Norsko, Švédsko a Finsko 1 616 kilometrů bez...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Ford Mustang je dobrý soused!

Nový Ford Mustang je dobrý soused!

Steve von Foerster vymyslel režim „dobrého souseda“, který umožňuje řidičům Fordu Mustang naplánovat, ve kterou denní dobu se má z výfuku ozývat plný sportovní řev a kdy má naopak vůz...