Ford Mondeo ST220 Kombi s nejvýkonnějším motorem v redakčním testu

Nejvyšší rychlost 243 km/h a zrychlení z 0 na 100 km za 7,4 sekundy.

Ford Mondeo ST220 Kombi s nejvýkonnějším motorem v redakčním testu
Ford Mondeo ST220 Kombi s nejvýkonnějším motorem v redakčním testu
Ford Mondeo ST220 Kombi s nejvýkonnějším motorem v redakčním testu

     Kdo by se netěšil usednout za volant elegantního sportovního kombiku Fordu Mondea ST220 s novým nejvýkonnějším motorem. Nový benzinový čtyřiadvacetiventilový třílitrový vidlicový šestiválec Duratec ST 3.0 V6 24V dosahuje maximální výkon 166 kW (226 k) při 6250 ot/min a nejvyšší točivý moment 280 Nm při 4900 ot/min. S tímto motorem dokáže kombi Mondeo ST220 zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 7,5 sekund, jeho maximální rychlost činí 236 km/h.

Ford Mondeo ST220 Kombi s nejvýkonnějším motorem v redakčním testu
Ford Mondeo ST220 Kombi s nejvýkonnějším motorem v redakčním testu

Po usednutí za volant a nastartování motoru jsem ocenil jeho kultivovaný klidný chod bez vibrací a nízkou hladinu hluku v interiéru vozu – právě takovou, která poskytuje při řízení sportovního kombiku řidiči nejen požitek z jeho vedení, ale umožňujeme mu sluchovým vnímáním využívat nejoptimálnější otáčky motoru a nejvhodnější moment řazení rychlostí pro dosažení vysokých průměrných rychlostí i ve velmi členitém terénu s prudkými zatáčkami.

Při testovacích jízdách mně umožnil dosažení vysokých rychlostí nejen výkonný motor, ale i speciálně upravená pětistupňová manuální převodovkou Ford, která se lehce a přesně ovládá a samozřejmě podvozek modelů řady Mondeo, který byl pro použití v novém typu ST220 naladěn tak, aby odpovídal vysokému výkonu motoru a dynamickému stylu jízdy a současně zaručoval vysoký jízdní komfort i na méně kvalitních silnicích. V prudkých zatáčkách i při vysoké rychlosti vůz přesně držel stopu a přes vysokou rychlost jsem cítil vysoký stupeň bezpečí a jistoty ve vedení vozu. K tomu jistě velikou měrou přispívá vybavení Mondea ST220 výkonným brzdovým systémem ABS s brzdovým asistentem, protiprokluzovým systémem TCS a elektronickým stabilizačním systémem ESP, jehož uplatnění jsem zřetelně vnímal vždy v momentech, kdy se vůz dostával na samou hranici smyku. K pocitu jistoty při vedení vozu též přispívají přední anatomická sedadla Recaro s výborným bočním držením.


 K motoru bych chtěl poznamenat, že ventilový rozvod nového motoru nevyžaduje žádnou údržbu ani seřizování a že motor je vybaven chladičem oleje, který zabezpečuje, že se olej v motoru po jeho spuštění rychleji zahřeje na provozní teplotu a naopak při provozu na vyšší výkon se olej ochlazuje. Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 10,2 l/100 km. Během testu jsem dosáhl spotřeby vyšší o 0,4 litru – musím ale poznamenat, že jsem jezdil s cílem dosáhnout vyšší průměrnou rychlost a ve městě zpravidla ve špičce.


Ford Mondeo ST220 Kombi s nejvýkonnějším motorem v redakčním testu
Ford Mondeo ST220 Kombi s nejvýkonnějším motorem v redakčním testu

Zavazadlový prostor dobře přístupný má objem 540 litrů, po sklopení sedadel 1 700 litrů. Sklopení sedadel se provádí velmi jednoduše. Se sedadlem se sklápí i roleta s krytem zavazadlového prostoru. Délka kombiku je 480 cm, šířka včetně zrcátek 193 cm a výška včetně střešních ližin 148 cm. Rozvor je 275 cm.

Mondeo ST220 se vyrábí mimo verze testovaného praktického kombi také v provedení sedan. Originální designerské prvky použité v interiéru i exteriéru vozu odlišují verze Mondeo ST220 od ostatních představitelů populární modelové řady Mondeo a propůjčují jim punc exkluzivity komfortu. Obraz elegantního modelu Mondeo ST220 Kombi dotvářejí osmnáctipalcová kola s atraktivními šestnáctipaprskovými litými ráfky, aerodynamické prvky karoserie a dvojice výfuků z leštěného nerezového plechu. Originálně stylizovaná palubní deska potvrzuje sportovní charakter tohoto kombiku.


     Do výbavy vozů Mondeo ST220 patří řada prvků potvrzujících, že ST220 je špičkovou verzí Mondea. Důležité místo má Fordův inteligentní ochranný systém IPS (Intelligent Protection System), jehož základním prvkem jsou dvoustupňové čelní airbagy, které se naplňují podle druhu a intenzity nárazu. IPS zahrnuje vedle čelních airbagů také boční a průběžné hlavové airbagy – všechny uvedené airbagy jsou v základní standardní výbavě Forda ST220. Stejně tak jsou v základní výbavě mimo výše již uvedené i palubní počítač, xenonové světlomety se systémem samočinné regulace úhlu paprsku a ostřikovači, přední mlhová světla, vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, alarm, dálkově ovládané centrální dvojité zamykání, elektronicky řízená klimatizace, rádio s CD měničem na 6 CD s dálkovým ovládání na sloupku řízení, metalický lak, zadní spoiler atd. Na přání se mimo jiné montuje elektricky ovládané střešní okno, parkovací pilot, vyhřívané čelní sklo, tempomat a navigace, u kombiku elegantní hliníkové střešní ližiny (příplatek 9 000 Kč).


          Ceny jsou následující: Ford Mondeo ST220 v provedení Kombi s novým šestiválcovým motorem Duratec ST 3.0 V6 24V 1 110 000 Kč. Cena čtyřdveřového sedanu je o 30 000 Kč nižší. Ceny obsahují bohatou standardní výbavu v tomto článku převážně uvedenou. (Uvedené ceny jsou včetně DPH.)

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...