Ford GT patří k nejrychlejším vozům světa

V Evropě bude prodáno 101 Fordů GT – z toho pouze jedno „gétéčko“ v ČR.

Ford GT patří k nejrychlejším vozům světa

Ford GT se stává historicky nejrychlejším sériovým vozem značky Ford. Během vytrvalostních testů na italském okruhu Nardo byla modelu Ford GT naměřena rychlost 330 km/h.

Před téměř čtyřmi desítkami let dokázal Ford GT40 jako první závodní vůz prolomit na okruhu v Le Mans bariéru rychlosti 320 km/h. Před několika dny si nový Ford GT na italském okruhu Nardo připsal titul prvního produkčního modelu Ford, který dokáže vyvinout rychlost přes 320 km/h. V roce 1966 se závodní GT40 řítil po rovince Mulsane při čtyřiadvacetihodinovce rychlostí přes 323 km/h. Produkční Ford GT skvělým způsobem navazuje na svého legendárního předchůdce – během vytrvalostních testů v Nardo, při kterých se zkoumala především stabilita vozu v extrémních rychlostech a životnost a spolehlivost motoru při plném zatížení, byla Fordu GT oficiálně naměřena rychlost 330 km/h.


„Naši konstruktéři se doslova překonali,“ říká John Coletti, ředitel programu SVT automobilky Ford. „Testy v Nardo definitivně zařadily nový Ford GT mezi nejsportovnější vozy automobilové historie.“


Na okruhu v Nardo si technici automobilky Ford vzali do parády dva vozy Ford GT, které musely prokázat perfektní stabilitu i při rychlostech vysoko přes 300 km/h. Na jejich motory čekal náročný test životnosti a spolehlivosti na 805 km. Právě na otázky jízdní stability a aerodynamiky se konstruktéři soustředili hned od zahájení vývoje modelu Ford GT. Za pomoci nejmodernějších metod i výpočetních technologií se v aerodynamickém tunelu znovu proměřovaly vlastnosti původního závodního speciálu Ford GT40. Ukázalo se, že ve velmi vysokých rychlostech měl GT40 tendenci k aerodynamickému odlehčování, a pokud by tomuto problému nebyla věnována patřičná pozornost, mohl by podobným neduhem trpět i připravovaný model Ford GT.


Protože však konstruktéři nového GT nechtěli příliš zasahovat do jeho mimořádně atraktivního vnějšího designu, odehrávaly se prakticky všechny změny a zásahy na spodní straně vozu. Mezi viditelnější změny proto patří jen o něco zvětšený zadní spojler, pozměněny byly otvory pro přívod vzduchu v čelní části a bocích a při bedlivém pozorování jsou patrné i aerodynamické tunely decentně začleněné do zadní kapoty.


„Ford GT se i v rychlostech kolem 320 km/h chová naprosto čitelně a nezáludně, což je jistě velmi dobrá zpráva,“ říká Mark McGowan, jeden z testovacích jezdců, který byl v Nardo zároveň supervizorem vývoje zodpovědným za oblast jízdní dynamiky. „Mohl jsem si dovolit držet po celém třináctikilometrovém okruhu v Nardo pedál plynu stále úplně u podlahy, aniž bych třeba jen na okamžik měl pocit, že vůz v rychlostech přes 320 km/h začíná být nestabilní. Jediným omezujícím faktorem tak byl objem palivové nádrže.“ Přeplňovaný osmiválec V8 DOHC, který z objemu 5,4 l dává výkon 550 k, absolvoval i vytrvalostní test na 805 km, při kterém se často razantně zrychlovalo až na maximum 330 km/h bez jakýchkoli problémů.


„Ford GT nabízí stejné výkony jako superexotické sportovní vozy, které však stojí tři až čtyřikrát více. Naše „gétéčko“ přitom stále vyhovuje náročným konstrukčním a kvalitativním požadavkům, které Ford aplikuje na všechny své modely,“ říká John Coletti. „Je to prostě jakási výkladní skříň umu našich konstruktérů a kreativního ducha celé naší značky.“


Vozy Ford GT se budou vyrábět v závodě Ford v závodě Wixom v Michiganu (USA). Jeho výroba bude zahájena v létě.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...