Ford Galaxy Ghia potěší každého

Test

Ford Galaxy Ghia potěší každého

Nový Ford Galaxy přichází jednak s vylepšenou nabídkou pohonných jednotek a vyšším komfortem, ale také s větší funkčností a mnohostranným využitím.

Vzhledově atraktivní Ford Galaxy patří do společné rodiny velkoprostorových automobilů VW Sharan a Seat Alhambra. Od sebe se prakticky liší pouze designerskými detaily a logem příslušné značky. Vrcholem modelové řady Ford Galaxy je luxusní provedení Ghia, který jsme si vyzkoušeli se vznětovým přeplňovaným čtyřválcem 1.9 TDI a ve spojení s mechanickou šestistupňovou převodovkou. Pro Ghia je dále v nabídce ještě zážehový čtyřválec 2.3 (107 kW) nebo vidlicový zážehový šestiválec 2.8 (150 kW), zatímco pro méně vybavenou verzi Flight jsou určeny zážehový čtyřválec 2.3 (107 kW), nebo turbodiesel 1.9 o výkonu 66 kW. V kombinaci čtyř a pětistupňových samočinných převodovek nebo se šestistupňovou mechanickou nabízí Galaxy opravdu široké spektrum, z něhož si vybere každý.

My jsme si nemohli turbodiesel o výkonu 85 kW (115 k) se systémem vstřikování „pumpe-düse“ vynachválit. Proto jej také oprávněně považujeme za nejzdařilejší vznětovou jednotku. Jednak s ním dokáže Galaxy pěkně uhánět, a tak se na své přijdou i řidiči preferující spíš sportovnější jízdu. Jeho největší předností je však velice hospodárná jízda bez potřeby častého řazení. Výsledkem pak může být průměrná spotřeba přes šest litrů nafty na sto kilometrů, které jsme dosahovali. V kombinovaném provozu udává výrobce 6,6 litru, ve městě 8,6 l a mimo 5,5 litru. S točivým momentem 310 N.m při 1900/min. a s přesným řízením s okamžitou reakcí zaručuje Galaxy opravdu výborné jízdní vlastnosti už od nižších otáček.

Charakteristickými znaky nového Galaxy, které ostatně vypovídají o příslušnosti k modelové rodině Fordů, jsou nově ztvárněné světlomety a štíhlá linie karosérie. Nový profil nárazníků prodloužil vůz o 24 mm ve srovnání s předchůdcem.

Prostorný interiér se šesti samostatnými sedadly se vyznačuje vysokou funkčností a použitím prvotřídních materiálů, novým čalouněním i barvami. V Galaxy Ghia jsme se cítili jako v pokojíčku. Vylepšená sedadla také zlepšují boční držení těla. V jednom z nich byla integrována dětská sedačka, dodávaná na přání za 8500 Kč. Velice se nám osvědčily dvě samostatné odkládací schránky nad přehlednou přístrojovou deskou. Zavazadlový prostor má při třech řadách sedadel, a naložení do výšky sedadel, objem 330 litrů. V konfiguraci pouze s přední řadou se zvětší na 2600 litrů.

Do standardní výbavy Ghia patří mj. ABS, posilovač řízení, nastavitelný sloupek volantu, centrální dvojité zamykání, čelní airbagy, palubní počítač, šest sedadel s loketními opěrkami, přední s možností otáčení, manuální klimatizace, elektrické nastavení vnějších zrcátek (vyhřívaných), vyhřívané čelní sklo včetně trysek ostřikovače. To vše za 999 500 Kč, přičemž nejlevnější verze 2.3 přijde na 931 500 Kč. Komu to nestačí, ten si může přiobjednat ještě výsuvné ostřikovače, elektronické parkovací zařízení vpředu i vzadu, tónovaná skla, boční airbagy, vyhřívaná přední sedadla nebo chladničku (32 l) s úchyty do podlahy.

A perlička nakonec: Ford Galaxy je prvním vozidlem vybavené multimediálním systémem (na přání), který umožňuje přehrávání videa nebo počítačových her na dvou displejích umístěných v hlavových opěrkách předních sedadel.

22. listopadu 2001, Jindřich Lasík

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...

ISSN 1213-709X | Copyright © Svět v bezpečí s.r.o.
Přidat na rssMonitor.cz