Ford Fiesta 2000: Z očí do očí

Upoutá již na první pohled a její vlastnosti uspokojí i náročně zákazníky – prohlašují o nové Fiestě motorističtí odborníci, kteří měli možnost si ji vlastnoručně vyzkoušet při mezinárodním debutu v Barceloně

Ford Fiesta 2000: Z očí do očí

Designem New Edge dala automobilka Ford najevo, jak si představuje vzhled vozů v příštím tisíciletí. Výrazné, netradiční a líbivé tvary se postupně stávají společným jmenovatelem automobilů s modrým oválem ve znaku. Není divu, že po malém Káčku, sportovní Pumě a Cougaru i kompaktním Focusu podstoupila „povinný make-up“ i malá Fiesta. Na českém trhu se Fiesta modelového roku 2000 prodává od 22. října.

V rodině New Edge


Nejmenší zástupce evropské rodiny fordů až do nástupu Káčka má za sebou úctyhodnou kariéru. Od premiéry v roce 1976 se do současnosti prodalo okolo devíti miliónů Fiest.


Automobilová dáma se španělským jménem za třiadvacet let vyzrála v osobnost. Mezi dobré vlastnosti skutečné osobnosti patří schopnost přizpůsobit se požadavkům doby. Výrazný design přední partie nové Fiesty potvrzuje, že to dokázala.


Ford Fiesta 2000: Z očí do očí

„Když se nové Fiestě podíváte zpříma do očí, máte dojem, že se jedná o úplně nový vůz. Skvěle zapadá do rodiny New Edge,“ tvrdí Igor Sirota, který připravuje motoristický magazín pro televizi Prima. Jeho kolega z časopisu Květy Miroslav Hájek pochvalně dodává: „Sluší jí to.“

Co se vlastně na „čumáku“ Fiesty změnilo? Zejména vzhled světlometů, které patří k základním stavebním kamenům stylu New Edge. Dále přibyl prolis tvaru písmene V na kapotě a nová je i žebrovaná maska chladiče. Svěží vítr zavál také k předním blatníkům a nárazníkům, které se přizpůsobily čtrnácti barvám karoserie, z nichž pět slaví premiéru.

Komfortní základ


Úpravami „fasády“ samozřejmě změny u Fiesty modelového roku 2000 nekončí. Vůz se snaží přilákat co nejširší spektrum zákazníků, a proto se vyrábí hned v pěti modelových verzích.


Fiesta Budget, která se v třídvéřové verzi začala prodávat za 269 900 Kč a v pětidvéřové za 279 900 Kč, zaujme cenou. Ve srovnání se starším modelem klesla téměř o 20 000 Kč. Na bezpečnost se přitom ani u nejlevnějších verzí nezapomíná – airbag řidiče patří mezi prvky základní výbavy. Pod kapotou se ukrývá osvědčený zážehový čtyřválec o objemu 1,3 l s maximálním výkonem 60 koní.


Lépe vybavená Fiesta Ambiente, u níž si nemusí zákazník připlácet například za posilovač řízení, dává možnost volby mezi výše zmiňovaným motorem 1,3 l a úsporným dieselem Endura 1,8 DE.


Pod kapotou Fiesty Trend se ukrývá malolitrážní, ale nesmírně živý zážehový motor 1,25 Zetec-SE 16V. Stejný motor s výkonem 75 koní je i součástí Fiesty Ghia, která se chlubí komfortem vlastním vozům vyšších tříd.

Žhavé flamenco


Mezi nejvýznamnější novinky modelového roku 2000 patří Fiesta Sport 1,6 16V s maximem 103 koní. Při evropské premiéře v okolí španělské Barcelony rozpálila srdce novinářů jízdou v rytmu žhavého flamenca. Zrychlení z 0 na 100 km/h přibližně za deset vteřin, krátké a přesné řazení, optimálně zvolené převody, snížený upravený podvozek, posilovač řízení s tužší charakteristikou – to vše dává pocit svezení ve sportovním automobilu.


„Připadám si jako za volantem Pumy,“ liboval si Miroslav Hájek z Květů. „S Fiestou Sport se dá závodit. Upravený podvozek se chová velmi kultivovaně, na klikatých silničkách jsme se pěkně vyřádili.“


„Fiesta Sport si určitě najde příznivce mezi milovníky nabroušených verzí civilních vozů,“ myslí si Igor Sirota z TV Prima. „Na dálnici jsme překvapili mnohé řidiče, kteří měli na pohled silnější automobily, v serpentinách se ukázalo, že sportovní vlohy nepodporuje pouze motor, ale jeho možnostem odpovídá i naladění podvozku,“ říká redaktor.


Klíčem k úspěchu je přední pomocný rám, který výrazně zvyšuje přesnost nastavení geometrie přední nápravy a její tuhost. Také další prvky sníženého podvozku doznaly změn, inspirací bylo kupé Ford Puma. Stabilitu dodávají i široké patnáctipalcové pneumatiky. Většímu výkonu odpovídají patřičně dimenzované brzdy. Vývojoví pracovníci nevynechali ani zvuk motoru, jenž proniká do kabiny. V akustickém centru Fordu naladili sytý sound, který vyniká zejména při razantní akceleraci. Všechny hluky a vibrace jsou však tvrdě potlačeny.


Zvýrazněný je i vzhled Fiesty Sport. Například masku chladiče zdobí výplet z leštěné nerezavějící oceli, přední nárazník integrované kruhové světlomety do mlhy. V unikátním barevném řešení interiéru jsou sedadla, výplně dveří a kůží částečně potažený volant v modré nebo červené barvě.

Elegance i uvnitř


Ani u ostatních Fiest však výčet novinek nekončí úpravami karoserie. Přístrojová deska je logicky uspořádaná, grafika „ciferníků“ přehlednější a osvětlení LED diodami výraznější. U Fiesty Trend a Sport má deska šedý metalizovaný povrch, který u prvně jmenované verze přechází i na řadicí páku. Její hlavice je u Fiesty Ghia potažená kůží.


Mezi výrazné novinky v interiéru patří i pohodlnější sedačky se znatelně lepším bočním vedením původně vyvinuté pro Ford Focus, jež si novináři nemohli na španělských serpentinách vynachválit. Nové potahové materiály jsou sladěny s odstíny laku karoserie.


Zvýšil se počet odkládacích prostor. Všechny verze, kromě Fiesty Budget a Sport mají praktickou kapsu na odložení mobilního telefonu na přední straně řidičova sedadla a přihrádku na mapy na zadní straně sedadla spolujezdce. Zákazník si může zvolit, zda dá přednost popelníku nebo dodatečnému odkládacímu prostoru na jeho místě. Fiesty Ambiente a Ghia jsou nově vybaveny sítí v zavazadlovém prostoru.


Pokrok se nevyhnul ani bezpečnostní výbavě, do níž lze zařadit i boční airbagy chránící nejen bok, ale i hrudník a hlavu.

Aplaus na závěr


Všechna vylepšení a inovace by přišla vniveč, kdyby netvořila harmonický celek. Motoristický redaktor deníků Zemské noviny a Slovo Ondřej Běhal testoval novou Fiestu Ghia s motorem 1,25 Zetec-SE 16V týden na českých silnicích a v cíli mohl prohlásit: „Ve skvěle odhlučněném komfortním interiéru jsem si na místě řidiče připadal minimálně jako v automobilu nižší střední třídy. Nová Fiesta nabízí řidiči perfektní podmínky pro jeho nebezpečné povolání. Přesné řízení, snadné řazení a nečekaně dobré jízdní vlastnosti dávají klid nutný k maximální koncentraci. Hbitost vozu jsem ocenil zejména v městském provozu.“


Televizní redaktor Igor Sirota k tomu lakonicky dodává: „Souhra všech komponentů je u nové Fiesty příkladná.“


To znamená, že nejen díky novým očím ve stylu New Edge může Ford Fiesta hrdě vstoupit do třetího milénia.


Máte-li zájem o další informace, které se týkají vozu Ford Fiesta 2000, zavolejte nám na číslo informační linky Ford 02/72109109

převzato z magazínu Svět Fordu – zima 2000

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...