Ford Explorer – automat na silnici i v terénu

Na našich silnicích potkávám stále více terénních osobních aut různých značek. Jedním z nich i Ford Explorer, který je vyráběn v Americe. Explorer s černým metalickým lakem, bohatým chromováním a mohutnými pneumatikami, kterého jsem přebíral k testování, na mě zapůsobil opravdu vznešeným, imposantním dojmem. Pětisedadlová prostorná luxusní karoserie spolu s náhonem na všechna čtyři kola je předurčena k využití volného času a získání energie pro efektivní tvůrčí pracovní činnost.

Ford Explorer – automat na silnici i v terénu

Při usednutí za volant tohoto luxusního vozu s maximální výbavou již ve standardním vybavení jsem získal především pocit bezpečí. Nejen proto, že ostatní osobní auta jsem přehlížel s nadhledu, ale zřejmě i protože mohutnost Exploreru mně dávala pocit jistoty, že i při případné srážce mněnemohou ostatní řidičizpůsobit vážná zranění. Komfort vybavení vozu není samoúčelný: anatomické přední sedačky všestranně seřiditelné, nastavitelnost volantu, ergonomicky umístěné ovládače a přístroje, které jsou velmi dobře sledovatelné, to vše jistě přispívá k bezpečnému ovládání vozidla a bezpečné jízdě. Tak jako i automatická pětirychlostní převodovka, která mě umožnila jak v terénu tak i na silnici plně se soustředit na jízdu. Ovládání automatické převodovky umožňuje předem si zvolit podle projížděného terénu až do kterého stupně bude automatická převodovka řadit. Nesporným kladem je i skutečnost, že pokud prokluzují zadní poháněná kola, se automaticky zapíná i pohon přední nápravy. Samozřejmě, že je možné zapojit elektrickým ovládačemi stálý pohon všech kol a při těžkém terénu zařadit i redukci. Výška karoserie nad zadní osou je automaticky vyrovnávaná podle váhy nákladu. Na dálnici jsem plně využíval tempomat: po mnou zvolené rychlosti ručička rychloměru prakticky stála na stejné hodnotě bez ohledu na sklon silnice. Pérování na kvalitních silnicích je velmi dobré,na špatných úsecích jsem však pociťoval mírné odskakování zadní nápravy.

Ford Explorer – automat na silnici i v terénu


Tichý šestiválcový motor o objemu 4 litrů o výkonu 206 k (152 kW) má podle mého názoru plně dostačující výkon i pro tento přes dvě tuny vážící vůz. Maximální krouticí moment 340 Nm dosahuje motor již při 3 000 ot/min. Při rozumné jízdě jsem točil motor okolo 2 000 ot/min. Průměrnou spotřebu při asi padesátiprocentní jízdě po Praze jsem měl necelých 14 l na 100 km, což je o něco méně než udávávýrobce: mimo město 11,1 l a ve městě 18,2 l na 100 km.


Explorer dlouhý 481 cm a široký i se zpětnými zrcátky 206 cm poskytuje všem cestujícím dostatek místa, jeho velký zavazadlový prostor má obsah 1233 litrů, při sklopení zadních sedadel pak 2294 litrů.


Využitelnost Explorera v těžkém terénu je omezena jeho světlou výškou 167 mm, předním nájezdovým úhlem 26 stupňů a zadním 18 stupňů.


Již standardnívýbava Exploreru obsahuje tónovaná skla, střešní nosič,přední a zadní mlhová světla, přední stěrač s regulací, stěrač a ostřikovač zadního vyhřívaného skla, chromované ocelové ráfky, elektricky ovládané odemykání a zamykání všech pěti dveří jedním tlačítkem, zvukovou signalizaci rozsvícených světel, dělené zadní sedadlo, možnost nastavení kůži potaženého volantu, osvětlení zavazadlového prostoru, podlahové háčky pro zajištění nákladu, klimatizaci, airagy řidiče a spolujezdce, ABS, posilovač řízení, imobilizér, alarm, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky nastavitelná přední sedadla v šesti směrech s bederní opěrkou, elektricky ovládaní předních i zadních oken, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, tempomat a radiopřehrávač s automatickou elektricky vysunovatelnou anténou. Cenu ve výši 1 080 005 Kč vzhledem k opravdu bohatému standardnímu vybavení hodnotím jako relativně nízkou.


Ford Explorer – automat na silnici i v terénu

Jako doplňkové vybavení lze objednat elektricky ovládané střešní okno s palubním kompasem a světly pro čtení map v zadní části vozu, metalický lak a kožené čalounění. Dále je možné objednat profilové stupačky, přední ochranný oblouk z nerezové oceli, pevné tažné zařízení arůzné drobné vylepšení jako podlahové rohože atd.

Firma Ford ve svých materiálech zdůrazňuje péči, kterou věnovala bezpečnosti cestujících Exploreru v rámci svého programu DSE, který sleduje jak předejít nehodám tak zabránit riziku vážného zranění v případě srážky.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Šumava ve znamení stíhací jízdy

Šumava ve znamení stíhací jízdy

Letošní 54. ročník Rallye Šumava Klatovy přivítal o uplynulém víkendu na startu v Klatovech dvaasedmdesát posádek domácího šampionátu. Nepřízeň počasí a smolný okamžik horkého...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kopecký opět pokořil Valašku

Kopecký opět pokořil Valašku

Celkově páté vítězství ve Valašské rally si po suverénní jízdě připsal o uplynulém víkendu na své konto Jan Kopecký. Je to zároveň jeho třetí vítězství v řadě se spolujezdcem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SKUPINA AUTO PALACE PRODALA V ROCE 2018 V ČR PŘES 12 500 VOZŮ

SKUPINA AUTO PALACE PRODALA V ROCE 2018 V...

Obrat dealerské skupiny ve výši 5,76 mld. Kč byl částečně ovlivněn celkovou situací na trhu v ČR v druhé polovině roku Celkový prodej 9 307 nových vozů za všechny značky skupiny v ČR...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Continental je Dodavatelem pro Auto roku 2019: Ford Focus je nabitý výrobky z českých závodů

Společnost Continental je Dodavatelem pro...

Společnost Continental se stala Dodavatelem pro Auto roku 2019 Vůz disponuje řadou výrobků z několika českých závodů Continental, tyto komponenty zajišťují pohodlí a bezpečnost cestujících...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop skvěle šestý na Dakaru 2019 – historicky nejúspěšnější český pilot v kategorii osobních automobilů. Ouředníček pojistil výborné 17. místo.

Martin Prokop skvěle šestý na Dakaru...

Extrémní 41. ročník Dakaru je u konce. Martin Prokop navigovaný Janem Tománkem stanovil fantastickým šestým místem v celkové klasifikaci kategorie automobilů nový český rekord a vylepšil si...