Ford Escort

Když jsem přebíral Ford Escort ke 14ti dennímu testování, chtěl jsem si především ověřit , proč právě tento typ vozu si zakoupilo v naší republice v roce 1996 3447 zákazníků a tím obsadil ve své kategorii cizích vozů počtem vozidel první místo a současně i první místo v rámci vozů Ford. V letošním roce si zakoupilo Ford Escort do 31. října 3410 zákazníků, dá se tedy předpokládat, že letos ještě celkově překročí počet vozů prodaných v loňském roce.

Ford Escort se dodává s třemi druhy motorů: benzinovými s obsahem 1,4 s výkonem 55 kW a 1,6 s výkonem 66 kW a dieselovým s obsahem 1,8 s výkonem 51 kW. S karoseriemi též ve třech druzích: pětidvéřovou se šikmou zádí, čtyřdveřovou a pětidveřovou typu kombi. Náš Escort měl motor 1,6 Zetec E s 16 ventily a čtyřdveřovou karoserii typu sedan.


Z vnějšího pohledu je se svými zakulacenými tvary a širokými nárazníky v barvě vozu nesporně elegantním a líbivým vozem vybízejícím nás do něj usednout a vyzkoušet si jeho jízdní vlastnosti. I řešení vnitřního interiéru vozu včetně objemného zavazadlového prostoru bylo zřejmě jedním z důvodů, že si právě tento typ vozu vybralo tolik zákazníků, k čemuž jistě přispěla i 6ti letá záruka na prorezavění karoserie.


Oblá palubní deska nejen že ladí s vnějšími tvary karoserie, ale i v ní umístěné přístroje jsou výborně čitelné a dobře sledovatelné. Taktéž ovládací prvky jsou dosažitelné bez ubírání pozornosti řidiče ze sledování provozu. Sedadla jsou velmi dobře anatomicky tvarovaná a ani po jízdě Praha-Brno a zpět jsem nepocítil únavu. I pro vyšší postavy se mi jeví dostatek místa jak na předních tak zadních sedadlech.


U motoru jsem ocenil nízkou úroveň hluku a maximální krouticí moment již při 3000 otáček. Dobré zrychlení motoru dodávalo mě příjemnou jistotu při předjíždění tak i jako lehkost řízení vzhledem k vybavení vozu posilovačem řízení, který se stává zejména pro provoz ve městě již základní potřebou vybavení vozu. Při řazení pětirychlostní převodovky jsem vůbec nepociťoval přenos vibrací.


Při jízdě jsem kladně hodnotil nejen pérování vhodné na naše silnice, ale i směrovou stabilitu tohoto vozu s předním pohonem. Při projíždění zatáček jsem nepociťoval nedotáčivost zřejmě díky nové konstrukci podvozku tohoto vozu.


Při vyhodnocování spotřeby benzinu jsem byl mile překvapen: průměrnou spotřebu při zhruba 50ti % jízdě po Praze jsem docílil 7,4 l.


V současném provozu na silnicích je jistě pro každého z nás při vybírání vozu hledisko bezpečnosti. Vybavení integrálními bezpečnostními prvky včetně výztuh proti bočním nárazům, blokovači bezpečnostních pásů a airbagem na místě řidiče nám spolu s výše uvedeným hodnocením plně zdůvodňuje rozhodnutí těch 3410 zákazníků, kteří si za letošních 10 měsíců zakoupili tento vůz vhodný jak pro podnikání tak pro rodinu a volný čas.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...