Ford Escort slaví 30 let

V lednu 1968 byl představen veřejnosti Ford Escort Mk 1 s novou moderní koncepcí. Byl moderní a pokrokový, ale zároveň ekonomický a nenáročný na údržbu. Dodnes bylo vyrobeno přes 20 milionů Escortů a při jeho soustavné inovaci je stále jedním z nejprodávanějším vozem ve své třídě. U nás je na prvním místě z dovezených vozů v nižší střední třídě s prodejem přes 3 500 vozů v tomto roce.

Ford Escort slaví 30 let


Bohatáa zajímavá třicetiletáhistorie tohoto vozu je obsahem samostatného obsáhlého článku „30 let Escortu“. Článek obsahuje řadu jeho postupných konstrukčních inovací, sportovních úspěchů a dalších zajímavých informací.


Ani v letošním roce, přesně 30 let od zahájení výroby, se Escort stále ještě nechystá na zasloužený odpočinek – a to ani přes to, že Ford rozjíždí výrobu dalšího vozu nižší střední třídy – dlouho očekávaného Fordu Focus. Oba modely by se měly nadále doplňovat s tím, že zákazníci požadující vzrušující design, zcela jiný pohled na vůz daného segmentu a nejnovější technické prvky zvolí spíše Focus, zatímco konzervativnější motoristé vyznávající spíše klasicky laděné vozy budou nadále volit Ford Escort.


Výroba Fordu Escortu proto pokračuje, a sice ve verzi s motory 1,6 1 a 1,8 TD. Zákazníci dnes mohou volit mezi pětidveřovým hatchbackem nebo prostorným kombi, přičemž obě karosářské verze se nadále dodávají v jediné výbavě. Oba motory :mají shodný výkon 66 kW a vynikají nízkou spotřebou paliva, kultivovaností a pružností. Ve spojení s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou poskytují solidní dynamické vlastnosti. Escort 1,6 Zetec 16V akceleruje z klidu na 100 km/h za 12,2 s a má největší rychlost 177 km/h. Verze se vznětovým motorem zrychlí na 100 km/h během 11,6 s a dosahuje rychlostního maxima rovněž 177 km/h. Kombinovaná spotřeba je 8,0 1 benzinu, resp. 6,5 1 nafty na 100 km.

Ford Escort slaví 30 let


Velmi bohatě vybavený Ford Escort pokračuje ve strategii, která z něho v minulém roce udělala nejprodávanější importované auto v ČR. Ford totiž místo nejnižších cen zvolil strategii rozumné ceny kombinované s bohatou výbavou už v základní verzi. Navíc i v případě Escortu MY 1999 FMC pokračuje v osvědčené strategii shodných cen pro různé varianty vozů. Hatchback i kombi tak stojí stejně, k základní výbavě patří například: airbag řidiče, přední světlomety do mlhy, imobilizér, třetí brzdové světlo, posilovač řízení, dělené zadní opěradlo, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, analogové hodiny a řada dalších prvků.


Mimo to je v nabídce bohatá škála zvláštních výbav od elektricky ovládaných oken až po klimatizaci. Ford Escort 1,6 1 stojí 356 900 korun, Escort 1,8 TD398 900 korun. Mezi hlavní trumfy Fordu Escort patří elegantní a praktická karoserie, výkonné a úsporné motory, vysoká spolehlivost a velmi dobré jízdní vlastnosti.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...