FIA WTCC – Budapešť 1. – 3. 5. 2015: Další double Citroënů C-Elysée WTCC na Hungaroringu

Poprvé v této sezoně musely Citroëny C-Elysée WTCC na trať s hmotnostní kompenzací.

AUTOMOBILE: HUNGARY - HUNGARORING  - WTCC-01/05/2015 TO 03/05/2015

1citrelyhungpodium1000

Citroëny přesto dokončily první závod na Hungaroringu na prvním a druhém místě

José María López si připsal čtrnácté vítězství kariéry ve FIA WTCC před druhým Yvanem Mullerem. José María López, Sébastien Loeb a Yvan Muller si dál drží první tři pozice v průběžném pořadí mistrovství světa pilotů a Citroën si upevnil vedení v Poháru konstruktérů.

Průběh prvního závodu:

Těsně před tím, než se vozy k prvnímu závodu začaly rovnat na startovním roštu, zkropilo dráhu Hungaroringu několik kapek deště. Všichni piloti se ale rozhodli ponechat na vozech hladké pneumatiky, což se zakrátko ukázalo jako správná volba, protože se závod jel za suchých podmínek. José María López vylétl dopředu z druhé startovní řady. Nejprve se dostal přes Huga Valenteho ještě před první zatáčkou, aby se pak rychle popasoval i s Yvanem Mullerem a šel do vedení! Za nimi se do kolize dostali Sébastien Loeb a Ma Qing Hua, z čehož vytěžil Valente a usadil se na třetí pozici. Loeb poškodil tlumič, což se projevilo na aerodynamice, a klesl na šestou příčku za dvojici Ma Qing Hua a Tiago Monteiro.

Během několika kol se náskok Pechita Lópeze na Yvana Mullera ještě zvětšil a argentinský pilot byl schopný uhánět vstříc svému třetímu vítězství sezony. Vzhledem k tomu, že okruh je známý jako „krátký“, tudíž s minimem příležitostí k předjíždění, se závod dojel beze změny s tím, že Ma Qing Hua skončil čtvrtý a Sébastien Loeb šestý.

Nejlepší pozici na startovním roštu měl pro druhý závod Ma Qing Hua

Nicméně to byl Sébastien Loeb, kdo po zhasnutí startovních světel ze všech C-Elysée nejlépe vyrazil na trat. První zatáčka přinesla hodiny Roberta Huffa, což zapříčinilo kolizi Mullera a Ma. López v tu chvíli nebyl v ideální vnější stopě a podařilo se mu vrátit se za Loeba. Pořadí pilotů na konci prvního kola tak bylo stejné jako na cílové pásce: Michelisz, Coronel, Chilton, Monteiro, Loeb, López, Muller, Valente a Ma. Poprvé v této sezoně se nikdo z pilotů Citroënu nevešel na stupně vítězů, i tak se ale týmové body počítají a pomohly k vynikajícímu umístění v pořadí pilotů i Poháru konstruktérů.

Co také řekli…

Yves Matton (šéf Citroën Racing):

„Předpokládali jsme, že to bude těžký víkend, s váhovou penalizací 60 kg na největrnějším okruhu celé sezony. I tak jsme si připsali jednu pole position a jedno double v cíli. Tato první evropská zastávka potvrdila popularitu FIA WTCC ve střední Evropě. Jsme spokojení s naším víkendem, ale naše myšlenky už se upírají k dalšímu závodu na Nürburgringu. Ten by mohl být jedním z nejdůležitějších pro světový šampionát.“

José María López:

„Podle mě jsem měl v závodě 1 vůbec nejlepší tart, jaký se mi kdy ve WTCC povedl! Jsem opravdu šťastný z tohoto vítězství, a obzvlášť z pohledu kvalifikace, která nebyla nejlepší. Díky získaným bodům jsem ještě mírně zvýšil náskok na Séba, což je určitě pozitivní.“

Yvan Muller:

„Samozřejmě bych raději vyhrál, ale neměl jsem tak dobrý start jako Pechito. Byl jsem ze hry už po první zatáčce. Tvrdě jsem bojoval první tři čtyři kola, pak jsem se držel trochu zpátky, abych se vyhnul zbytečnému riziku. Být druhý je lepší než být třetí.“

Sébastien Loeb:

„Jel jsem dobře do doby, než jsem udělal chybu v prvním závodě. Na konci rovinky se přede mě dostal Ma a zavadili jsme o sebe. Poškodil jsem spliter a nebyl jsem schopen předjíždění. Můj druhý start byl mnohem lepší, ale celý závod jsem byl za Tiagem Monteirem. On ani jednou nezaváhal…“

Ma Qing Hua:

„Na začátku prvního závodu jsem se pokoušel vyjet po vnější straně, ale Sébastien mi vjel do cesty, což mě stálo několik míst. Pak jsem musel bojovat s autem, protože bylo těžké ho řídit. V druhém závodě jsem se snažil o vnitřní stopu. V tu chvíli ale do mě bouchnul zezadu Yvan, když se Huff točil. Nastavení auta bylo tím rozhozené a mohu být opravdu šťastný, že jsem dojel v top ten.“

Výsledky – závod 1

  1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  3. Hugo Valente (Chevrolet Cruze RML TC1)
  4. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)
  5. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
  6. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
  7. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)

Nejrychlejší kolo: José María López (1:50.783)

Výsledky – závod 2

  1. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)
  2. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)
  3. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1)
  4. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
  5. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
  6. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  7. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  8. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)

Nejrychlejší kolo: Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC): 1:50.356

 

Mistrovství světa WTCC – Pořadí pilotů

  1. José María López 129
  2. Sébastien Loeb 96
  3. Yvan Muller 86
  4. Tiago Monteiro 58
  5. Ma Qing Hua 53
  6. Mehdi Bennani 26

 

Mistrovství světa WTCC – Pohár konstruktérů

  1. Citroën 269
  2. Honda 189
  3. Lada 45

 

Více na:

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...