Fenomenální comeback Audi do DTM

DTM zavítá o víkendu 17. září také do Brna!

Sezóna 2004 je pro sportovní tým Audi významným mezníkem: Po více než deseti letech se tovární tým Audi vrací do prestižního šampionátu DTM. A vítězství už ve třetím a čtvrtém podniku letošního seriálu DTM dokazuje, že comeback se vydařil!


Fenomenální comeback Audi do DTM

Barvy značky Audi v letošním šampionátu DTM, nejpopulárnější evropské sérii okruhových závodů cestovních vozů, hájí dva továrnou podporované týmy: Audi Sport Infineon Team Joest a Audi Sport Team Abt Sportsline. A právě pilot druhého jmenovaného týmu – teprve pětadvacetiletý Mattias Ekström – vybojoval v polovině května na italském autodromu Adria International Speedway během třetího závodu letošního seriálu DTM pro Audi první vítězství! „Mattias jel skvěle, pochvalu si ale zaslouží i týmová režie,“ prohlásil po závodě Dr. Wolfgang Ullrich, šéf sportovní divize automobilky Audi. „Závod na okruhu Adria jasně prokázal, že máme nejenom výborné piloty, ale že vozy Audi A4 DTM mají také mimořádný sportovní potenciál – jsem si jistý, že i v dalších závodech DTM budeme sbírat vavříny!“

Skvělou formu Mattias Ekström potvrdil i v následujícím závodu v Německu na 4,5 km dlouhém okruhu EuroSpeedway. Před 74 000 diváky dojel švédský pilot na druhém místě, po následné diskvalifikaci prvního Gary Paffetta na Mercedesu, který při zastávce v boxech porušil pravidla DTM, se Ekström posunul na první pozici. „Byl to strhující závod a pro nás dopadl skvěle. Férově uznávám, že na trati zvítězil Gary, ovšem jeho tým udělal chybu a za tu se platí – to je sport,“ komentoval výsledek čtvrtého podniku z desetidílného šampionátu DTM Mattias Ekström.


Před polovinou seriálu DTM figuruje Mattias Ekström spolu s Christijanem Albersem (Mercedes) na první pozici celkového hodnocení jezdců. Značka Audi si se 60 body drží bezpečně druhou pozici a dotahuje se na vedoucí Mercedes (73 bodů), stáj Audi Sport Team Abt se probojovala do čela hodnocení sportovních týmů. Další závod DTM se jede 27. června na německém okruhu Norisring.

Audi A4 DTM


Novinkou letošního ročníku šampionátu DTM je přechod od vozů kupé k limuzínám. Audi ve svých dvou továrních týmech nasazuje celkem šest speciálně upravených vozů Audi A4 DTM. Technické předpisy pro vozy DTM jsou velmi striktní a dávají konstruktérům jen velmi omezený „manévrovací“ prostor. „Hodně zkušeností jsme si vzali z přípravy úspěšného speciálu Audi R8 pro vytrvalostní závody v Le Mans,“ vysvětluje Wolfgang Appel, šéftechnik divize Audi Sport. „Při vývoji modelu A4 pro DTM jsme se zaměřili především na snadnou přístupnost důležitých komponentů vozu a jejich rychlou výměnu. Celá zadní část karoserie se například dá rychle odejmout, také demontáž přední kapoty nebo dveří je dílem doslova okamžiku.“


V zájmu dokonalého rozložení hmotnosti vozu na obě nápravy sedí pilot závodního Audi A4 DTM hodně vzadu, jeho sedačka je umístěna téměř do míst, kde jsou u sériového Audi A4 zadní sedadla. Mohutný čtyřlitrový motor V8 o výkonu 460 k je umístěný za přední nápravou. Právě motor je během závodů DTM extrémně zatěžovaný – v DTM jde vlastně o sérii sprintů na vzdálenosti maximálně 170 km. Přesto regule DTM povolují pouze tři motory na tým a sezónu.


Mohutný osmiválec přenáší svůj maximální točivý moment více jak 500 Nm prostřednictvím dvoukotoučové spojky přes šestistupňovou sekvenční převodovku na kola zadní nápravy.


Speciál Audi A4 DTM je dlouhý 480 cm, široký 185 cm a vysoký 120 cm, jeho hmotnost (včetně řidiče) činí jen 1080 kg.

DTM přitahuje pozornost


Kořeny šampionátu DTM sahají až do roku 1984. Letošní ročník zahrnuje deset závodů, které se nejedou pouze v Německu, ale také v Portugalsku, Itálii, Nizozemsku a po dlouhých letech zavítá DTM i do ČR – o víkendu 17. až 19. září se jede předposlední podnik sezóny na Autodromu v Brně!


Dramatické závody seriálu DTM s mnoha kontakty silných vozů jsou mimořádně populární v celé Evropě – v loňském roce například každý závod sledovalo prostřednictvím televizních stanic ARD a ZDF v průměru přes 1,5 milionu diváků. Reportáže a vstupy z podniků DTM přebírá však dalších 175 zemí celého světa, takže podle odborných průzkumů loňský finálový závod DTM vidělo celkem asi 39 milionů diváků. Přímo na autodromy se vloni na jednotlivé závody DTM chodilo dívat v průměru asi 65 tisíc fanoušků.

Audi má v Číně nejlepší zvuk


O víkendu 17. a 18. července se vozy DTM představí na vloženém nezapočítávaném závodě v Číně v centru Šanghaje. Audi se na 2,85 km dlouhý šanghajský okruh vypraví s oběma svými továrními týmy.


„Čína je pro značku Audi velmi důležitým trhem, a proto vítáme i tuto příležitost, jak předvést vyspělé technologie našich vozů,“ říká Dr. Wolfgang Ullrich, šéf sportovní divize automobilky Audi.


Audi je od roku 1988 vedoucím producentem prestižních vozů v Číně. V továrně v Čangunu se vyrábějí modely Audi A6 a od dubna 2003 i modely Audi A4, ostatní modely (Audi A8, Audi A4 Cabriolet a Audi TT) se do Číny dovážejí už hotové. Není bez zajímavosti, že Čína je pro model Audi A8 po domácím Německu a USA třetím nejdůležitějším odbytištěm. V loňském roce se v Číně prodalo celkem 65 531 vozů Audi a během prvního čtvrtletí tohoto roku se prodeje značky Audi v Číně meziročně zvýšily o 44 procent!

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia se vyšplhala až na samotný vrchol seznamu nominací soutěže Světové auto roku (WCOTY), a to díky šesti nominacím modelů Kia, nově uváděných na trzích po celém světě.

Kia se vyšplhala až na samotný vrchol...

Mezi nominovanými je i gran turismo Kia Stinger: Vysoký počet nominací – jde ruku v ruce s nedávnou produktovou ofenzivou automobilky Kia. Porotci soutěže WCOTY budou hodnotit modely Picanto,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí lidé baží po trendy vozech – na zimu preferují SUV, v létě sahají po kupé a kabrioletech

Mladí lidé baží po trendy vozech –...

Za pět let vzrostl počet studentů a mladých do 25 let kupujících ojetiny o třetinu. Vlastnit automobil patří v dnešní době pro mnohé k základní výbavě – a jinak tomu není ani u...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Největší showroom značek Renault a Dacia otevřela skupina TUkas v Praze Malešicích pod názvem TUkas ČSAO

Největší showroom značek Renault a...

Na plochu více než 1000 m2 se vejde 13 vozů Renault, 7 vozů Dacia a 4 užitkové vozy z programu PRO+. Na fotografii zleva: Petr Lehký, Zdeněk Grund, Jiří Tůma Výstavba trvala 1,5 roku, náklady na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Nissan LEAF získal první mezinárodní cenu

Nový Nissan LEAF získal první...

Nový Nissan LEAF první ocenění získal na každoroční slavnostní události CES Unveiled v rámci veletrhu CES (Consumer Electronics Show), který pořádá asociace CTA (Consumer Technology...