Fejfar mistrem Evropy v autokrosu

První letošní evropský titul v autokrosu si už v předposledním závodě zajistil Václav Fejfar v divizi III do 1600 ccm. O titulu v silnější divizi autokrosových speciálů se rozhodne 17.září mezi Stárkem, Bartošem a Hoškem.

Ještě v polovině sezony Václav Fejfar jen opatrně hovořil o tom, že by po loňském sedmém a předloňském čtvrtém místě z ME rád přidal do sbírky svých medailí další cenný kov. „Nechtěl jsem to zakřiknout, ale už tehdy jsem věděl, že sezona je dobře rozjetá a já se pokusím o evropské zlato“, přiznává evropský šampion, který si už v předposledním podniku pojistil titul.


Fejfar mistrem Evropy v autokrosu

Zisk zlaté medaile však nebyl vůbec snadný – autokrosová divize III je nabitá kvalitními jezdci a každý závod je opravdovou bitvou na ostří nože. Zvláště Němec Wöhler s Oplem, Francouz Vincendeau s Citroenem a naši jezdci Bartášek, Turek a Kalenský patřili k největším soupeřům. „Poměrně dostupné motory lákají zejména zahraniční jezdce a startovní pole je mimořádně vyrovnané. Rozhoduje samozřejmě jezdecké umění, ale nesmírnou váhu má i spolehlivá technika. Postavili jsme bezvadně fungující auto, s nímž jsem až na výjimky neměl větší technické problémy. A to zřejmě rozhodlo“, vysvětluje tajemství úspěchu Václav Fejfar.

Autokrosový speciál Václava Fejfara, který závodí od svých osmnácti let, pohání motor VW 1600. V roce 1989 zakotvil v autokrosu ve třídě 1600 ccm, v níž nás na mezinárodních závodech reprezentuje už osm let. V posledních třech letech vybojoval i tři tituly mistra republiky, ten poslední před týdnem v Přerově, takže už ani poslední autokros v Sedlčanech (1.října) nemůže nic změnit. V domácím šampionátu vystoupil letos pětkrát na nejvyšší stupínek, z evropských závodů si odvezl zlaté věnce z Nové Paky, Žitavan a Dimitrova, stříbrné pak z Bausky a Seelowa.


Letošní úspěšná sezona končí, kdo se však domnívá, že tím pro autokrosaře nastává čas odpočinku a zahálky, hluboce se mýlí: „Zima je snad ještě náročnější, než vlastní závodění. Připravuje se nové auto, shánějí sponzoři na zajištění sezony atd“. Jak ale Václav Fejfar přiznává, nemá ve zvyku měnit, pokud je někde spokojený. Proto i v příštím roce pojede jeho buggy s motorem VW a s podporou Aralu.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Policie ČR omlazuje vozový park. Do konce letošního roku převezme 352 vozů Škoda Kodiaq II. generace. Prvních 51 kusů už bylo předáno na polygonu automobilky Škoda Auto v Úhelnici u Mladé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vozy na autoplyn mají našlápnuto k dalšímu rekordu. Jak se ceny LPG dotknou emisní povolenky?

Vozy na autoplyn mají našlápnuto k...

Za letošní tři čtvrtletí už bylo registrováno více nových osobních vozů na LPG než za celý loňský rok. Dá se tak očekávat, že v roce 2025 přibude na českých silnicích přes 6000 LPG...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský temperament v moderním kabátě

Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský...

SEAT to není jen její mladší a ambicióznější Cupra. Španělská automobilka slaví 75 let a dává to patřičně najevo. Do nového výročí vstupuje s modernizovanými modely Ibiza a Arona –...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia PV5 Cargo stanovila rekord Guinnessovy knihy: Ujela 693,38 kilometru na jedno dobití

Kia PV5 Cargo stanovila rekord Guinnessovy...

Kia přepsala historii a stanovila nový globální standard dojezdu elektrických vozidel. Kia PV5 Cargo, první specializované elektrické lehké užitkové vozidlo značky a součást průkopnické řady...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Prelude: Návrat technické ikony

Honda Prelude: Návrat technické ikony

Po pětadvaceti letech se na evropské silnice vrací legendární jméno – Honda Prelude. A vrací se v podobě, která dokonale vystihuje dnešní automobilovou éru: plně hybridní kupé e:HEV,...