Dvě třetiny českých žen si myslí, že řídí bezpečněji než muži

Vyplývá to z exkluzivního průzkumu společnosti KIA MOTORS CZECH.

 České ženy jsou většinou aktivními řidičkami, které používají auto alespoň jednou týdně

  • 40 % žen řídí každý den
  • 21 %  jednou týdně
  • 14 % žen využívá auto méně často
  • 25 % neřídí podle svých slov skoro vůbec

Tomuto rozdělení odpovídá také hodnocení vlastních řidičských dovedností

  • za výbornou nebo rychlou řidičku se považuje necelých 13 % českých žen
  •  31 % zdůrazňuje především to, že řídí opatrně
  • třetina žen se považuje za průměrné řidičky
  • přibližně šestina za věčné začátečnice

Vyplývá to z exkluzivního průzkumu společnosti KIA MOTORS CZECH, která zkoumala chování 1 017 českých žen na silnicích, jejich vztah k řízení vozidla, spotřebitelské chování a preference při výběru nového auta.

K výsledkům průzkumu Kateřina Jouglíčková, PR Manager společnosti KIA MOTORS CZECH říká:

„K zadání průzkumu nás motivovala snaha o skutečně detailní poznání požadavků, chování a zvyků českých žen v oblasti automobilismu. Výsledky průzkumu jsou pro nás velmi cenné. Nepřímo například ukazují, že ženy zajímá především bezpečnost, která se v jejich odpovědích objevuje na předních příčkách. To koreluje také s tím, že ženy preferují vozy SUV, a také s oblibou modelů KIA Sportage, Soul a Niro mezi našimi zákaznicemi.“ 

Ačkoliv více než tři čtvrtiny žen (77 %) soudí, že řidičské kvality nezávisí na pohlaví

ale na osobnostních vlastnostech řidiče, většina z nich si myslí, že ženy řídí bezpečněji než muži. Mužům naopak přiznávají lepší schopnost řešit drobné opravy a výměny pneumatik (58 %). Pětina žen si myslí, že muži jsou lepší při parkování, zatímco podle necelých 12 % jsou muži lepší především při řešení krizových situací.

Právě řešení krizových situací je zároveň podle téměř poloviny žen (46 %) největší ženskou slabostí

Šestina si potom myslí, že se ženy nechají muži na silnicích zbytečně uzurpovat a další šestina je přesvědčena, že ženy žádné specifické slabiny nemají. Přibližně desetina řidiček má pocit, že ženy častěji brzdí provoz a jedenáctina žen má pocit, že řidičky neumějí správně vyhodnocovat situaci na silnicích v silném provozu.

Naopak na opačném pohlaví jim vadí nejvíce mužské ego, chuť závodit

– a z toho vyplývající dopravní nehody při vysokých rychlostech. Tento názor sdílí 44 % všech respondentek. Téměř třetina žen (29 %) si potom myslí, že muži přeceňují své řidičské schopnosti a čtvrtina (23 %) považuje za největší mužskou slabinu neschopnost přiznat svoji chybu v případě, že se jí dopustí.

Nejhorší mužský předsudek? Ženy autům nerozumí

V průzkumu se také většina žen vymezila proti obecně zažitým stereotypům, které existují v povědomí mužů. Celé polovině žen nejvíce vadí šovinistické mužské poznámky zpochybňující řidičské umění žen a také pochybnosti mužů o tom, „zda vůbec žena patří za volant“. Téměř třetina žen nesouhlasí s tím, že ženy obecně neumějí zaparkovat auto, nebo s tím, že si za volantem upravují Make-up. Mezi další zakořeněné mýty, které řidičky rozporují, patří mínění mnoha mužů, že ženy za volantem způsobují většinu dopravních nehod a chovají se za volantem často hystericky a zmatečně.

„Zajímavé je, že ženy se na jednu stranu vymezují vůči tradičním stereotypům a klišé, jako je horší schopnost zaparkovat nebo přílišná opatrnost, na druhou stranu odpovědi části z nich s těmito stereotypy do značné míry korelují. Můžeme se proto domnívat, že i když mají na některé své přednosti a nedostatky podobný názor jako muži, vadí jim spíš mírně přezíravý mužský pohled na ženy za volantem jako takové,“ dodává Kateřina Jouglíčková,

Většina žen začala řídit hned po získání řidičského průkazu

První samostatné řidičské zkušenosti nabyla většina žen (57 %) hned po získání řidičského průkazu. Téměř čtvrtina z nich začala auto pravidelně používat až s potřebou dopravovat rodinu a děti (24 %). Necelých 13 % začalo pravidelně řídit kvůli každodennímu dojíždění do zaměstnání.

Zajímavá je statistika řidiček z hlediska důvodů k řízení auta

Nejčastějším důvodem pro používání vozu jsou nákupy (45 %), následuje každodenní nutná přeprava z místa na místo (32 %). Do práce se autem každodenně dopravují tři ženy z deseti (30 %). Přibližně stejný počet z nich (29 %) řídí automobil pro zábavu.

Překvapivé jsou výsledky ohledně používání převodovky vozidla

Více než polovina žen (52 %) preferuje manuální převodovku a jen 27 % automatickou. Zhruba pětina žen (21 %) nemá v tomto ohledu jednoznačnou preferenci.

Více informací:

www.kia.cz

# # #

KIA MOTORS CZECH

– je výhradním dovozcem automobilů značky Kia do České republiky, ve které působí od dubna roku 1994. Za dobu své existence na českém trhu prodala více než 80 000 vozů. Kia má v České republice 60 autorizovaných prodejních a servisních míst a patří jí 8. místo na trhu. Úzce spolupracuje s Nadací Naše dítě, jejíž aktivity v roce 2014 rozšířila o projekt dárcovské samolepky „Já a Kia pomáháme dětem“, v hodnotě 50 korun za každý nově prodaný vůz. Od zahájení spolupráce v roce 2009 věnovala společnost KIA MOTORS CZECH Nadaci Naše dítě částku převyšující 1 milion korun a podpořila více než 50 projektů na pomoc znevýhodněným dětem. Více informací o společnosti KIA MOTORS CZECH naleznete na stránkách

www.kia.cz

Kia Motors Corporation

– výrobce celosvětově kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem, byla založena v roce 1944 a je nejstarší korejskou automobilkou. Kia vyrábí ročně více než 3 milionu automobilů v 14 výrobních a montážních závodech v 5 zemích světa. Ty jsou následně prodávány prostřednictvím sítě distributorů a dealerů ve 180 zemích celého světa. Kia celosvětově zaměstnává okolo 49 000 zaměstnanců a vykazuje roční obrat téměř 45 miliard USD. Je hlavním partnerem tenisového grandslamového turnaje Australian Open a také oficiálním automobilovým partnerem fotbalové organizace FIFA – řídící orgán FIFA World CupTM.

Pro více informací o společnosti Kia Motors a jejích výrobcích, navštivte prosím  

www.kia.com

KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia prodala v 30. roce působení v ČR historicky nejvíce automobilů

Kia prodala v 30. roce působení v ČR...

Kia prodala v roce 2023 v České republice 11 424 osobních automobilů. Jde o historicky nejvyšší počet od vstupu značky na český trh. Kia dosáhla také nových maxim i v prodeji...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV9 vyhrála kategorii luxusních vozů německé soutěže „Auto roku 2024“.  V Česku bude stát pod 2 miliony korun

Kia EV9 vyhrála kategorii luxusních...

Kia EV9 oslovila 27člennou porotu německé soutěže „Auto roku 2024“ (GCOTY) a bylo vyhlášeno vítězem kategorie luxusních vozů. Kia EV9 tím odsunula osm konkurenčních modelů zařazených do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektromobily Kia využijí recyklovaný materiál z 55 tun plastů vylovených z oceánu

Elektromobily Kia využijí recyklovaný...

Společnost Kia plánuje ve svých nových elektromobilech využít recyklovaný materiál z 55 tun plastů, které byly nedávno vyloveny z Tichého oceánu. Rekordní množství plastů recyklovaných...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV6: Model budoucnosti

Kia EV6: Model budoucnosti

Projeli jsme nejvíce revoluční a nejocenovanější model Kia všech dob. Od Prahy po Beskydy. A verdikt? Plně elektrickou EV6 doporučujeme…  Loňský rok byl pro model Kia EV6 výjimečný....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV9 debutovala na Goodwoodském festivalu rychlosti

Kia EV9 debutovala na Goodwoodském...

Po květnovém statickém odhalení ve Frankfurtu byl model Kia EV9 předveden všem návštěvníkům a fanouškům ikonických vozů v Goodwoodu. Na 200 000 lidí tak naživo vidělo, jak vlajková loď...