DTM EuroSpeedway: Vítězství rozumu

Šestý podnik německého šampionátu cestovních automobilů DTM, který se měl uskutečnit na nově otevřeném okruhu EuroSpeedway Lausitz byl z důvodu vytrvalého hustého deště zrušen.

Osm pomalých kol za Safety Carem obkroužili jezdci první jízdy šestého podniku DTM, než zajeli do boxů, aby vyčkali na stanovisko ředitele závodu Rolanda Bruynseraeda, jenž ve funkci sportovního komisaře působil dlouhá léta také ve formuli 1. Ten po dohodě se zástupci týmů Opel, Mercedes a Audi Abt rozhodl závod zrušit. Nebezpečí vzniku aquaplaningu na vodou zalité trati bylo příliš velké a mohlo by ohrozit zdraví jezdců.


„Protože množství vody na trati bylo příliš velké a neumožňovalo závod odstartovat, rozhodl ředitel závodu po jednoznačném hlasování s Volkerem Stryckem a se mnou první jízdu přerušit a druhou ani neodstartovat. Navíc ani precizní předpověď počasí nedávala šanci na zlepšení v příštích hodinách. Nebezpečí aquaplaningu bylo velké a my v první řadě ručíme za bezpečnost a zdraví jezdců“, prohlásil Norbert Haug, sportovní šéf Mercedesu a jeho kolega V. Strycek od Opla jen dodal: „Bezpečnost především. Sami jezdci vysvětlili, že za těchto podmínek nelze závodit. Riziko by bylo značné“. A co na to nejrychlejší v tréninku a vedoucí muž průběžného pořadí Bernd Schneider? „Jako nejrychlejší v tréninku jsem měl dobré vyhlídky na zisk dalších bodů. Jednak je mi líto, že se nejelo, jednak i diváků. Ale rozhodnutí to bylo jediné správné. Přes trať tekly potoky vody“.


Ačkoliv se na závod přišlo podívat 42 tisíc diváků a další milióny seděli před obrazovkou, tak odpovědní činovníci dokázali rychle rozhodnout a nebáli se závod zrušit. Zdravý rozum tentokrát slavil úspěch.


S tím kontrastuje aféra kolem červencové Bohemia rallye, kdy soutěžní jezdci, kteří měli na vozech obuty suché pneumatiky, odmítli v lijáku odstartovat do rychlostní zkoušky. Nejenže neměli možnost obout správné pneumatiky, ale ještě byli ředitelem závodu i sportovními komisaři nuceni pokračovat v rallye a nebo vzdát. Zdraví jezdců ani diváků je prostě nezajímalo. Přitom se soutěžáci pohybují po úzkých cestách bez jakýchkoli únikových zón, jako je tomu na okruhu. Přitom oproti prestižnímu DTM je Bohemia rallye podnikem okresního formátu.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Policie ČR omlazuje vozový park. Do konce letošního roku převezme 352 vozů Škoda Kodiaq II. generace. Prvních 51 kusů už bylo předáno na polygonu automobilky Škoda Auto v Úhelnici u Mladé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vozy na autoplyn mají našlápnuto k dalšímu rekordu. Jak se ceny LPG dotknou emisní povolenky?

Vozy na autoplyn mají našlápnuto k...

Za letošní tři čtvrtletí už bylo registrováno více nových osobních vozů na LPG než za celý loňský rok. Dá se tak očekávat, že v roce 2025 přibude na českých silnicích přes 6000 LPG...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský temperament v moderním kabátě

Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský...

SEAT to není jen její mladší a ambicióznější Cupra. Španělská automobilka slaví 75 let a dává to patřičně najevo. Do nového výročí vstupuje s modernizovanými modely Ibiza a Arona –...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia PV5 Cargo stanovila rekord Guinnessovy knihy: Ujela 693,38 kilometru na jedno dobití

Kia PV5 Cargo stanovila rekord Guinnessovy...

Kia přepsala historii a stanovila nový globální standard dojezdu elektrických vozidel. Kia PV5 Cargo, první specializované elektrické lehké užitkové vozidlo značky a součást průkopnické řady...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Prelude: Návrat technické ikony

Honda Prelude: Návrat technické ikony

Po pětadvaceti letech se na evropské silnice vrací legendární jméno – Honda Prelude. A vrací se v podobě, která dokonale vystihuje dnešní automobilovou éru: plně hybridní kupé e:HEV,...