Dohoda o strategické spolupráci společností Scania a Hino podepsána

Obě společnosti se doplňují nejen v nabídce produktů, ale také v orientaci na různé segmenty trhu nákladních automobilů.

Společnosti Scania a Hino uzavřely dohodu o strategické spolupráci, směřující k vytvoření dlouhodobého obchodního spojenectví. Společnost Hino soustředí svou výrobu především na nákladní automobily pro střední zátěž o hmotnosti 6 až 16 tun. Okrajově se též zabývá výrobou lehkých nákladních vozů pod 6 tun a těžkých nákladních automobilů s hmotností kolem 30 tun. Tyto segmenty trhu firma pokrývá výrobními řadami Dutro, Ranger a Profia. Hino zastává významnou pozici na asijském trhu. V Japonsku firma drží třicetiprocentní podíl na trhu středních a těžkých nákladních vozů.


Dohoda o strategické spolupráci společností Scania a Hino podepsána

Scania se zabývá výhradně výrobou těžkých nákladních vozů, tzn. s hmotností nad 16 tun. Vozy s hmotností kolem 40 tun jsou určeny především pro Evropu, hmotnost kolem 55-60 tun je více rozšířena ve Skandinávii a jižní Africe. Scania má silnou pozici nejen na evropském trhu, ale také v Asii a v Latinské Americe. Je též jednou z nejrozšířenějších evropských značek nákladních vozů v jihovýchodní Asii (kromě Japonska) a v Jižní Koreji zastává vůdčí pozici v segmentu těžkých stavebních vozidel.

Hino i Scania vyrábějí několik typů autobusových šasi pro dálkovou, příměstskou a městskou autobusovou dopravu. Trh autobusů je poměrně malý, v rámci efektivity výroby proto obě společnosti používají pro výrobu autobusů komponenty nákladních vozů.


Firmy Hino a Scania jsou známé mimo jiné i kvalitou a dobrou pověstí svých výrobků. Z dohody budou mít užitek obě zúčastněné strany. Komplementárnost výrobního programu a trhů představuje pro obě společnosti velký potenciál. V současné době jsou analyzovány oblasti, ve kterých by mohly obě společnosti nejlépe spolupracovat. Protože obě společnosti jsou charakteristické vyspělým výzkumem a vývojem, se předpokládá i budoucí spolupráce v technických řešeních, která by měla pro obě firmy být významným přínosem.


Prvním krokem bude spolupráce v sektoru tahačů Scania, jejichž prodej v Japonsku bude mít na starosti firma Hino. Tahače představují zhruba 5 000 z přibližně 45 000 nákladních vozů, které se letos v Japonsku prodají. Trhu stále dominují nákladní vozy s pevnou nástavbou (40 000), segment tahačů však zaznamenává vzestup. V současnosti se též zvažuje další možnost spolupráce, a sice formou využití sedmilitrového motoru Hino v nákladních vozech Scania až do hmotnosti 20 tun. Tento motor by mohl také sloužit jako pohonná jednotka některých typů autobusů.


Společnost Hino je vedoucí japonský výrobce nákladních vozů a autobusů. Po dobu 29 let si udržuje vedoucí pozici v segmentu středních a těžkých nákladních automobilů. V roce 2001 společnost prodala na celém světě 53 000 nákladních vozů a autobusů. Čistá tržba za fiskální rok končící březnem 2001 činila 6,06 miliard EUR. Ve stejném roce společnost zaměstnala celkem 22 600 pracovníků a zaznamenala provozní příjem 49 milionů EUR.


Scania je jedním z předních výrobců nákladních automobilů, autobusů, průmyslových a lodních motorů. S 28 000 zaměstnanci a výrobními závody v Evropě a v Latinské Americe je jednou z nejlépe prosperujících společností ve svém odvětví. V roce 2001 dosáhla společnost celkového obratu 5,7 miliard EUR a zisku 265 milionů EUR. Produkty Scania se prodávají přibližně ve 100 zemích světa a asi 95 % celkové produkce je určeno pro trhy mimo Švédsko.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia se vyšplhala až na samotný vrchol seznamu nominací soutěže Světové auto roku (WCOTY), a to díky šesti nominacím modelů Kia, nově uváděných na trzích po celém světě.

Kia se vyšplhala až na samotný vrchol...

Mezi nominovanými je i gran turismo Kia Stinger: Vysoký počet nominací – jde ruku v ruce s nedávnou produktovou ofenzivou automobilky Kia. Porotci soutěže WCOTY budou hodnotit modely Picanto,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí lidé baží po trendy vozech – na zimu preferují SUV, v létě sahají po kupé a kabrioletech

Mladí lidé baží po trendy vozech –...

Za pět let vzrostl počet studentů a mladých do 25 let kupujících ojetiny o třetinu. Vlastnit automobil patří v dnešní době pro mnohé k základní výbavě – a jinak tomu není ani u...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Největší showroom značek Renault a Dacia otevřela skupina TUkas v Praze Malešicích pod názvem TUkas ČSAO

Největší showroom značek Renault a...

Na plochu více než 1000 m2 se vejde 13 vozů Renault, 7 vozů Dacia a 4 užitkové vozy z programu PRO+. Na fotografii zleva: Petr Lehký, Zdeněk Grund, Jiří Tůma Výstavba trvala 1,5 roku, náklady na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Nissan LEAF získal první mezinárodní cenu

Nový Nissan LEAF získal první...

Nový Nissan LEAF první ocenění získal na každoroční slavnostní události CES Unveiled v rámci veletrhu CES (Consumer Electronics Show), který pořádá asociace CTA (Consumer Technology...