Dodávkový Peugeot Partner v testu redakce

Testovaný Peugeot Partner Furgon L1 měl úsporný naftový motor, pěti rychlostní manuální převodovku a bohatou výbavu už v základní sériové výbavě.

Podnikatelé hodnotí dodávkové vozy především z hlediska velikosti nákladového prostoru a užitečné hmotnosti a přirozeně i z výše celkových provozních nákladů.

Dodávkový Peugeot Partner v testu redakce
Dodávkový Peugeot Partner v testu redakce
Dodávkový Peugeot Partner v testu redakce

Letos na náš trh uvedený Peugeot Partner Furgon má v testované krátké verzi objemný nákladový prostor – 3,3 m3 a užitečnou hmotnost 625 kg. Nákladový prostor má délku podlahy 170 cm, maximální šířku (v provedení s jedněmi postraními dveřmi) 150 cm, šířku mezi podběhy 123 cm a užitečnou výšku 125 cm. Nákladový prostor je dobře přístupný asymetrickými dvoukřídlovými zadními dveřmi výšky 114 cm a šířky 123 cm (nahoře 110 cm) a bočními posuvnými dveřmi (na přání na obou stranách) s užitečnou šířkou 64 cm a výškou 110 cm. Uvítal jsem nízkou výšku prahu nákladového prostoru – 58 cm a možnost otevření zadních dveří jednoduchou manipulací až do 180 stupňů.

K dispozici je i přepážka s otevíratelnou částí, která umožní zvětšení přepravního prostoru na 3,7 m3 a délky ložné plochy na 300 cm.

Provozní náklady nového Partnera Furgonu jsou kladně ovlivněny úsporným naftovým motorem 1,6 HDI a prodloužením servisního intervalu na 20 000 km (nebo 2 roky) a tím snížení nejen přímých nákladů ale též snížení prostojů vozu.

Dodávkový Peugeot Partner v testu redakce
Dodávkový Peugeot Partner v testu redakce
Dodávkový Peugeot Partner v testu redakce
Dodávkový Peugeot Partner v testu redakce
Dodávkový Peugeot Partner v testu redakce
Dodávkový Peugeot Partner v testu redakce

Při přebírání vozu mě zaujal Partner svou robustní ale elegantní karoserií oblých tvarů a dynamických linií jak je patrno z jeho fotografií.

Po usednutí za volant jsem ocenil pohodlné prostorné anatomicky tvarované sedadlo, která spolu s velkou plochou čelního skla i oken mně poskytlo velmi dobrý výhled z vozu dopředu i do stran.

Palubní deska s ergonomicky umístěnými ovladači i sdělovači přispěly velkou měrou k bezpečnému řízení vozu v hustém městském provozu i na dálnici bez nadměrné únavy i po delších cestách. K bezpečné jízdě i vyššími průměrnými rychlostmi přispívá základní výbava vozu účinným systémem ABS + EBD s podporou nouzového brzdění, posilovačem řízení s proměnlivým účinkem a airbagem řidiče. Za zmínku stojí i další prvky, které jsou součástí základní sériové výbavy jako kupř. výškově i osově nastavitelný tříramenný volant, elektrické ovládání oken, elektronický imobilizér, centrální zamykání s oddělením nákladového prostoru, automatické uzamčení vozu za jízdy, tónovaná skla a další.

K pohodlnému řízení vozu pak připívá řada prvků výbavy na přání, jako kupř. regulátor a omezovač rychlosti, palubní počítač, zadní parkovací asistent atd. Další doplňkové prvky výbavy obsahují mimo jiné airbag spolujezdce, rádia s CD a MP nebo MP3, Handsfree sadu Bluetouch, zvýšení užitečné hmotnosti na 850 kg, Pack Plus, Pack Viditelnosti a Pack Stavba, který mimo jiné obsahuje zvýšenou světlou výšku vozu a ochranný kryt pod motorem.

Při testování vozu jsem ocenil naftový motor 1,6 HDI o výkonu 55 kW (75 k) při 3 500 ot/min dosahující nejvyšší hodnotu točivého momentu 185 Nm již při 1 750 ot/min. Motor ochotně zrychluje ihned po přidání plynu a spolu s vhodně odstupňovanou pětistupňovou manuální převodovkou umožňuje bezpečné a bezproblémové předjíždění, dosahování vyšších jízdních průměrů a mimořádně nízkou spotřebu. K tomu přirozeně významně přispívá i konstrukčně velmi dobře propracovaný podvozek s kvalitními jízdními vlastnostmi jak ve městě, na dálnici i na venkovských silnicích.

Kombinovanou spotřebu udává výrobce 5,8 l na 100 km. Během testu jsem dosáhl spotřebu 4,9 l na 100 km, tj. nižší o 0,9 litru. Jezdil jsem však sám a bez nákladu. Motor splňuje normu Euro 4 s  153 g CO na km. Maximální rychlost je uváděna 148 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 16,6 sekund.

Délka vozu je 438 cm, šířka 211 cm, výška 184 cm a rozvor 273 cm.

Cena Peugeota Partnera Furgon v krátkém provedení s úsporným naftovým motorem 1,6 HDI je 399 900 Kč.

Pro informaci uvádím možnost volit i třísedadlovou verzi vozu, dále provedení Furgonu v delší verzi s délkou podlahy zavazadlového prostoru 195 cm, benzinový motor 1,6 l s výkonem 90 k a naftový motor 1,6 HDI s výkonem 75 nebo 90 k.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Polygon: Když volant není volant a auto má duši z budoucnosti

Peugeot Polygon: Když volant není volant...

Peugeot odhalil koncepční vůz Polygon – plně funkční prototyp, který mění samotnou podstatu řízení. S revolučním volantem Hypersquare, elektronickým řízením Steer-By-Wire a překvapivě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot Boxer Furgon: Síla, prostor a spolehlivost v každém detailu

Nový Peugeot Boxer Furgon: Síla, prostor...

Peugeot nedávno představil novou generaci robustního pracovního partnera. S nejvýkonnějším dieselovým motorem, komfortní kabinou a moderní technikou. Vyzkoušeli jsme Peugeot Boxer Furgon ve verzi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...