Daimler Trucks představil studii elektricky poháněného nákladního vozidla

Na výstavě užitkových vozidel IAA v Hannoveru oslavila světovou premiéru studie Fuso Canter E-CELL s elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů

Divize Daimler Trucks učinila další krok k realizaci cíle „mobility bez emisí“

Daimler Trucks představil studii elektricky poháněného nákladního vozidla
Daimler Trucks představil studii elektricky poháněného nákladního vozidla
Daimler Trucks představil studii elektricky poháněného nákladního vozidla

Dr. Albert Kirchmann, prezident a výkonný ředitel MFTBC prohlásil: „Studie Canter E-CELL podtrhuje naši strategii nabízet zákazníkům pro každý účel nejčistější a nejhospodárnější techniku pohonu.“

Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation (MFTBC), součást divize Daimler Trucks, vystavila v Hannoveru v září studii Fuso Canter E-CELL s elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů. Pro Daimler Trucks je to další významný krok na cestě k realizaci mobility bez emisí v rámci globální iniciativy „Shaping Future Transportation“. Téměř nehlučný Canter E-CELL jezdí zcela bez emisí a na jedno nabití překoná přibližně 120 kilometrů, takže je ideálním nákladním vozidlem pro rozvážkovou dopravu v městských aglomeracích a dalších oblastech s mimořádným důrazem na ochranu životního prostředí.

Dr. Albert Kirchmann, prezident a výkonný ředitel MFTBC prohlásil: „Fuso Canter E-CELL je pro nás, po úspěšném zavedení lehkého nákladního vozidla Fuso Canter Eco Hybrid, dalším logickým krokem na cestě k mobilitě bez emisí. Studie podtrhuje strategii značky Fuso nabízet zákazníkům pro každý účel nejčistější a nejhospodárnější techniku pohonu.“

Pro praktický provoz koncipovaná studie Fuso Canter E-CELL je postavena na základě modelu Fuso Canter 3S13 s celkovou hmotností 3,5 tuny. Akumulátory jsou uloženy v rámu podvozku. Fuso Canter E-CELL nemá vůbec žádný spalovací motor, takže jezdí s nulovými emisemi. Nová studie MFTBC nabízí nejmodernější techniku a ukazuje, že elektrická mobilita bude díky tomu použitelná v blízké budoucnosti také pro nákladní vozidla.

MFTBC sází u všech svých modelů lehkých nákladních vozidel Fuso Canter na ohleduplnost vůči životnímu prostředí. Kromě nové studie s elektrickým pohonem je nejprodávanější modelová řada nákladních vozidel Daimler Trucks tvořena hybridní verzí a variantami poháněnými konvenčními vznětovými motory. V současnosti jezdí v Japonsku, Austrálii, Hongkongu, Irsku a v rámci velkého zkušebního provozu v britském hlavním městě Londýně téměř 1000 vozidel Fuso Canter Eco Hybrid. V závislosti na charakteru místní dopravy má Canter Eco Hybrid s hybridním pohonem, který kombinuje vznětový motor a elektromotor, spotřebu paliva nižší o deset až patnáct procent. Ve dvoutunové variantě je Canter Hybrid s průměrnou spotřebou 8,6 litru na 100 kilometrů v současnosti nejhospodárnějším nákladním vozidlem v Japonsku.

Také aktuální evropské provedení vozidel Fuso Canter poháněné vznětovým motorem hraje v oblasti ekologie první ligu. Toto lehké nákladní vozidlo má ve všech variantách celkové hmotnosti, motoru a výkonu nižší emise, než požadují limity v současnosti nejpřísnější dobrovolné emisní normy EEV (Enhanced Environmentally Friendly).

Společnost Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation (MFTBC) se sídlem v japonském městě Kawasaki je jedním z předních asijských výrobců užitkových vozidel. V roce 2009 prodala 99 500 lehkých, středně těžkých a těžkých nákladních vozidel a autobusů.

Daimler AG drží 85 % akcií společnosti MFTBC. MFTBC je v rámci koncernu Daimler AG součástí divize Daimler Trucks.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Češi stále riskují: Nejčastější příčiny nehod jsou rychlost, nepozornost a nedání přednosti

Češi stále riskují: Nejčastější...

Ve Spojeném království právě probíhá Road Safety Week (letos od 16. do 22. 11.), týden věnovaný prevenci a bezpečnosti silničního provozu. Do jednotlivých aktivit se zapojují partneři...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Renault Clio: Malý městský švihák startuje na 430 tisících

Nové Renault Clio: Malý městský...

Šestá generace Renaultu Clio přijíždí do Česka. Odvážnější design, chytřejší technologie a hybrid, který zvládne 80 % městské jízdy na elektřinu. Renault vzal své ikonické Clio a dal...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí výkonem 1 megawatt?

Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí...

Když se dnes mluví o elektrické mobilitě, BYD stojí na vrcholku hory a vyhlíží celé odvětví z výšky. Není to náhoda – a už vůbec ne trik. Tahle technologická mašina o 120 000...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR přináší závodní adrenalin na běžné silnice

CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR...

Závodní okruhy mají nového vyslance – a míří rovnou do ulic. CUPRA představuje Leon VZ TCR, nejsilnější Leon s pohonem předních kol v historii. Limitovaná edice pro pouhých 499 řidičů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Polygon: Když volant není volant a auto má duši z budoucnosti

Peugeot Polygon: Když volant není volant...

Peugeot odhalil koncepční vůz Polygon – plně funkční prototyp, který mění samotnou podstatu řízení. S revolučním volantem Hypersquare, elektronickým řízením Steer-By-Wire a překvapivě...