Crossover Ford Kuga se představil na frankfurtském autosalonu v téměř sériové podobě

Spolu s ním se na stánku Modrého oválu představil rovněž koncept malého vozu Ford Verve a další novinky.

Crossover Ford Kuga se představil na frankfurtském autosalonu v téměř sériové podobě
Crossover Ford Kuga se představil na frankfurtském autosalonu v téměř sériové podobě
Crossover Ford Kuga se představil na frankfurtském autosalonu v téměř sériové podobě

Zcela nový Ford Kuga v kostce

  • Zahájení prodeje v první polovině roku 2008
  • Design je inspirován konceptem iosis X z pařížského autosalonu 2006
  • Kuga je nejnovější interpretací kinetického designu
  • Působivé jízdní vlastnosti na silnici, nečekané schopnosti v terénu
  • Pohon předních nebo všech čtyř kol
  • Motor Duratorq 2,0 l TDCi o výkonu 100 kW
  • První crossover navržený a vyvinutý společností Ford of Europe
  • Vyráběn bude v německém Saarlouis

Produktové portfolio evropského Fordu se opět rozrůstá – a zase novým směrem. Nový Ford Kuga je vzrušující crossover s pohonem všech čtyř kol, který kombinuje styl s technologickou vyspělostí a slibuje jak perfektní chování na silnici, tak vynikající průchodnost nezpevněným terénem.

Prodej nového Fordu Kuga bude zahájen v první polovině roku 2008. „Když jsme na pařížském autosalonu v roce 2006 ukázali světu úchvatný koncept iosis X, slíbil jsem, že do dvou let vstoupíme do tohoto segmentu se zcela novým vozidlem,“ připomíná prezident a generální ředitel evropského Fordu John Fleming.

„Kuga jedinečným způsobem kombinuje vlastnosti typické pro vozy kombi a SUV se sportovním charakterem, jaký bychom očekávali spíše od kupé,“ řekl viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby Stephen Odell.

„Uvádění vzrušujících nových produktů, jako je právě Kuga, hraje klíčovou roli v naší podnikatelské strategii,“ dodává. „S-MAX nám ukázal, že existuje poptávka po automobilech, které nabízejí všestrannost potřebnou v pracovním i soukromém životě, ale také opravdové potěšení z jízdy.“

Na první pohled Ford

Vývojový tým dostal věru nesnadný úkol: vtisknout novému vozu perfektní jízdní vlastnosti a současně zaručit průchodnost nezpevněným terénem.

Z tohoto důvodu bude Ford Kuga k dispozici s inteligentním pohonem všech čtyř kol, který přispívá k dobré ovladatelnosti na asfaltových cestách a uděluje automobilu téměř sportovní projev. Jedná se o skutečný crossover, tedy jakéhosi křížence různých automobilových kategorií – vždyť Ford zařadí do nabídky i verzi s pohonem pouze předních kol.

Pod kapotou vozu pracuje osvědčený a velmi hospodárný vznětový motor Duratorq 2,0 l TDCi o výkonu 100 kW (136 PS), vybavený vstřikováním common-rail a spolupracující se šestistupňovou manuální převodovkou.

Vnější vzhled – Kuga vyčnívá z řady

„Náš kinetický design je velmi flexibilní designový jazyk, který propůjčí všem modelům skutečně vzrušující vzhled,“ říká Martin Smith. „Na sériovém vozidle lze nalézt většinu expresivních detailů z konceptu iosis X. Ford Kuga je dramatickým novým přírůstkem do portfolia Fordu a nepochybuji, že značně přispěje k rozvoji naší značky,“ dodává s oprávněným nadšením.

Co do proporcí a základních tvarů zůstává model Kuga věrný konceptu iosis X. Blízkou příbuznost obou aut ještě podtrhává stejný odstín laku, mohutné blatníky vyplňují tatáž litá kola o průměru devatenácti palců. Klíčovými atributy designu jsou síla a pružnost atleta. Tyto vlastnosti lze spatřit v dynamických liniích, napjatých plochách a svalnatých obrysech vozu. Samozřejmě zde nechybějí grafické komponenty kinetického designu, jako je lichoběžníková maska, klínovitý profil a dozadu protažené světlomety.

Zatímco koncept iosis X profilem střechy poněkud připomínal vozy kupé, pro sériové provedení byla zvolena vyšší silueta, v níž nalezne dostatek prostoru pětice dospělých cestujících. Zavazadlový prostor je přístupný děleným zadním víkem. Dělené jsou rovněž zadní sdružené svítilny, takže Kuga se pyšní mimořádně širokým nakládacím otvorem. Pochopitelně i vzadu se široce uplatnil kinetický design, ať již na tvaru sdružených svítilen, okna či nárazníku. Koncovky výfuku jsou elegantně integrované do nárazníku s naznačeným difuzorem.

Kuga zevnitř – prostor a pohodlí

Interiér nového Fordu Kuga působí velmi prostorným dojmem – a rozhodně to není pouze efekt vytvořený panoramatickou skleněnou střechou, jež bude pro sériový model nabízena jako výbava na přání.

Úhledná, ergonomicky bezvadně navržená palubní deska plynule přechází do středové konzoly, která jakoby „splývala“ mezi přední sedadla. Ti, kteří na nich sedí, se tedy cítí být příjemně obklopeni. Vysoko uložené sedadlo a bohaté prosklení mají za následek, že interiér působí velice lehce a vzdušně, zatímco řidiči i jeho spolujezdci se naskýtá dokonalý výhled všemi směry.

Také v materiálech uvnitř lze spatřit odkazy na koncept iosis X. Vidíme zde tytéž moderní látky, jemnou kůži a efektní oranžové lemy. S tmavými plochami interiéru v provedení Ebony ostře kontrastuje bílá středová konzola a detaily na dveřích. Tyto prvky naznačují, že Ford v budoucnu hodlá umožnit zákazníkům, aby si nový vůz Kuga přizpůsobili podle svých představ.

Další nápovědou, tentokrát o technologiích na palubě, je nový navigační systém Blaupunkt, jehož sedmipalcová obrazovka umí kromě jiného zprostředkovat řidiči obraz ze zpětné kamery, umístěné na víku zavazadlového prostoru. Tento konkrétní detail si rozhodně najde cestu do sériové výroby.

„Od modelu Kuga si slibujeme mnoho,“ přiznává Fleming. „Nemůžeme se dočkat, až ho začátkem příštího roku uvidíme na silnici – a také mimo ni!“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...