Citroen úspěšný na Rallye Deutschland (11.-13.8.2006)

Loeb vyrovnal rekord Sainze, jubiluje i Xsara WRC

Dva vozy Citroën Xsara WRC týmu Kronos Total Citroën WRT se bez problémů přehouply přes nástrahy OMV ADAC Rallye Deutschland. Sébastien Loeb a Daniel Elena vyhráli německou rallye popáté v řadě za sebou a jako vůbec první posádka v historii mistrovství světa dokázala tak ojedinělý počin.

Excelentní prvenství francouzsko-monacké dvojice v podniku, kterému vládla od začátku až do konce, je současně už 26. vítězstvím v soutěži WRC. Séb tak dokázal vyrovnat dlouhodobý rekord Carlose Sainze, až dosud nejúspěšnějšího pilota historie tohoto sportu.

OMV ADAC Rallye Deutschland celkově:

  • 1.Loeb (Citroën Xsara WRC) 3:28:34,1
  • 2.Sordo (Citroën Xsara WRC) +33,8
  • 3.Grönholm (Ford Focus RS WRC) +2:19,2
  • 4.Gardemeister (Citroën Xsara WRC) +2:33,8
  • 5.Stohl (Peugeot 307 WRC)+4:25,9
  • 6.Signet (Škoda Fabia WRC) +5:42,6
  • 7.Kopecký (Škoda Fabia WRC) +5:45,8
  • 8.Atkinson (Subaru Impreza WRC) +7:25,0
  • 9.Hirvonen (Ford Focus RS WRC) +8:25,7
  • 14.Pons (Citroën Xsara WRC) +22:09,6
  • 16.Meeke (Citroën C2 S 1600) +25:266
  • 20.Pressac (Citroën C2 S 1600) +26:59,1
  • 22.Prokop (Citroën C2 S 1600) +28:35,5
  • 23.Burkart (Citroën C2 S 1600) +30:49,4
  • 42.Kunze (Citroën Saxo VTS) +56:18,2

Vedení v soutěži: Sébastien Loeb (Citroën Xsara) – RZ 1 až RZ 19 (start – cíl)Nejrychlejší časy v rychlostních zkouškách:Sébastien Loeb (Citroën Xsara) – 6, Dani Sordo (Citroën Xsara) – 5, Toni Gardemeister (Citroën Xsara) – 3, Marcus Grönholm (Ford Focus) – 2, Jan Kopecký (Škoda Fabia) – 2, Mikko Hirvonen (Ford Focus) – 1.

Značky:Citroën – 14, Ford – 3, Škoda – 2.

Mistrovství světa FIA – pořadí pilotů:

1. Sébastien Loeb (F) 84, 2. Marcus Grönholm (FIN) 51, 3. Dani Sordo (E) 41, 4. Manfred Stohl (A) 24, 5. Mikko Hirvonen (FIN) 21, 6. Petter Solberg (N) 20 bod.

Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů (po 9 z 16 podniků):

1. Citroën 114; 2. Ford 91; 3. Subaru 63; 4. OMV-Peugeot 41; 5. Škoda 22; 6. M-Sport Ford 20.

Loeb: Překonat Sainzovu laťku!

„Miluji Německou rallye a i ona ke mně byla přívětivá,“ řekl vítězný Loeb v cíli. „Ale přesto musím přiznat, že počasí mi připravilo mnohé stresující chvíle a vytvářelo na mne velký tlak. Na mé domácí soutěži jsem ale naštěstí neudělal žádnou vážnější chybu a jsem rád, že jsem zabezpečil maximální počet možných bodů do mistrovství světa. Nyní jich mám na kontě nad plán a tak mohu trochu polevit. Rád bych si skutečně vychutnal pocit z vyrovnaného rekordu Carlose. Nikdy jsem nezakrýval to, že bych tenhle rekord chtěl, přestože si nesmírně vážím Carlose a jeho kariéry. Je to pro mě laťka, kterou chci překonat. Zajeli jsme naprosto bezproblémovou rallye. Neudělali jsme žádnou chybu a ani tým Kronos neudělal chybný krok. Zvláště, když se tak obtížně vybíraly pneumatiky, které nám později přinesly úspěch. Třeba jako v pátek, nebo maximální bezpečí v sobotní a nedělní etapě. Marcus Grönholm mě chtěl porazit právě v Německu na „mé“ rallye, nyní se to obrací a je řada na mně, abych se pokusil Marcusovi znepříjemnit život v jeho domácích podmínkách.“

Sordo: Důvěra splacená body

Hned za dvojnásobnými mistry světa skončili v Německu Dani Sordo a Marc Martí a splnili tak všechny naděje, které tým Kronos do nich vkládal. Bylo to poprvé, kdy tým španělský pár nominoval do bojů o světové, tovární body. Dosavadní vládce hodnocení juniorského JWRC se dokázal stejně jako týmový lídr vyvarovat všech chyb a v cíli byl očividně potěšen: „Citroën Sport odvedl fantastickou práci. Nové auto s mechanickým diferenciálem bylo opravdu skvělé a řízení v podmínkách, s nimiž jsme se setkali poprvé až ve WRC, nebylo složité. Marc Van Dalen a celý tým nám dali důvěru tím, že nás nominovali do pozice dvojky pro boj o body do Poháru konstruktérů. A jsem šťastný, že jsme důvěru splatili maximem bodů. Rád bych poděkoval spolujezdci Marcovi a také Sébovi. Byl ke mně mimořádně vstřícný a jeho rady mi ohromně pomohly při výběru pneumatik a volbě nastavení.“

Xsara – 30. vítězství

Šéf Kronosu Marc Van Dalen:

„Ještě jednou je třeba říci, že všechno u nás klapalo perfektně. Vývojový tým Citroën Sport nám umožnil optimální nastavení vozů, které je pro jejich řízení nejsnadnější a nejúčinnější. S pomocí BFGoodrich a Méteo France byl tým Kronos schopen dostat z obou Xsar to nejlepší. Radost nám udělala naše dvojka, Dani Sordo, ale také jsme hrdí na to, že Séb vyrovnal historický rekord v počtu vítězství ve WRC a že Xsara si připsala už 30. prvenství v podnicích mistrovství světa. Xevi Pons tu neprožil nejšťastnější dny. Jeho cíl budeme muset přehodnotit. Všechno, čeho jsme v Německu dosáhli, je pro nás velkou motivací pro nadcházející podnik, Rallye Finsko.“

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Češi stále riskují: Nejčastější příčiny nehod jsou rychlost, nepozornost a nedání přednosti

Češi stále riskují: Nejčastější...

Ve Spojeném království právě probíhá Road Safety Week (letos od 16. do 22. 11.), týden věnovaný prevenci a bezpečnosti silničního provozu. Do jednotlivých aktivit se zapojují partneři...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Renault Clio: Malý městský švihák startuje na 430 tisících

Nové Renault Clio: Malý městský...

Šestá generace Renaultu Clio přijíždí do Česka. Odvážnější design, chytřejší technologie a hybrid, který zvládne 80 % městské jízdy na elektřinu. Renault vzal své ikonické Clio a dal...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí výkonem 1 megawatt?

Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí...

Když se dnes mluví o elektrické mobilitě, BYD stojí na vrcholku hory a vyhlíží celé odvětví z výšky. Není to náhoda – a už vůbec ne trik. Tahle technologická mašina o 120 000...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR přináší závodní adrenalin na běžné silnice

CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR...

Závodní okruhy mají nového vyslance – a míří rovnou do ulic. CUPRA představuje Leon VZ TCR, nejsilnější Leon s pohonem předních kol v historii. Limitovaná edice pro pouhých 499 řidičů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Polygon: Když volant není volant a auto má duši z budoucnosti

Peugeot Polygon: Když volant není volant...

Peugeot odhalil koncepční vůz Polygon – plně funkční prototyp, který mění samotnou podstatu řízení. S revolučním volantem Hypersquare, elektronickým řízením Steer-By-Wire a překvapivě...