Chevrolet představil v Šanghaji nový model Aveo

Chevrolet Aveo je kompaktní sedan s prostorným interiérem.

Na autosalonu v čínské Šanghaji představila automobilka Chevrolet ve světové premiéře zcela nový model Aveo., vyvinutý korejskou automobilkou GM Daewoo Auto & Technology (GM DAT) ve spolupráci se šanghajským vývojovým střediskem Pan Asia Technical Automotive Center (PATAC), se bude po plném rozjezdu výroby dodávat na trhy více než 120 zemí celého světa. V Evropě se Aveo objeví na jaře roku 2006.


Modely Aveo, určené pro čínský trh, se budou montovat ve firmě Shanghai General Motors, který je – stejně jako PATAC – společným podnikem koncernu General Motors a skupiny Shanghai Automotive Industry Corp. Group (SAIC).


„Nový model Aveo je dokonalým příkladem toho, jak GM využívá své globální a domácí zdroje pro vývoj a výrobu moderních vozů, připravených na míru požadavkům lokálních trhů,“ říká Troy A. Clarke, vicepresident GM Group a president GM Asia Pacific. „Díváme se do budoucnosti a v několika příštích letech chceme naše nabídkové portfolio v Číně rozšířit o řadu dalších importovaných a lokálně montovaných modelů.“


„Co se týká stylingu, jde o zcela nový model,“ říká o modelu Aveo David Lyon, výkonný ředitel GM Asia Pacific a GM DAT odpovědný za design. „Připravili jsme model, který na první pohled působí příjemně dynamicky. Atraktivně navržený interiér je řešený tak, aby dokázal nabídnout v této třídě nadprůměrný cestovní komfort.“


Aveo je typickým sedanem kompaktní třídy. Přední i zadní nárazníky, maska chladiče, světlomety i koncová světla, zpětná zrcátka, dveřní kliky, hliníková kola – to vše je pečlivě řešeno tak, aby se sedan odlišil od sesterských hatchbacků. Rozvor model Aveo má 2480 mm, jeho výška pak 1495 mm. Dlouhý je Aveo 431 cm, šířoký 171 cm. Poměrně velké vnější dimenze umožnily velmi prostorný interiér.


Chevrolet Aveo má poháněná přední kola, která jsou zavěšena na kombinovaných vzpěrách McPherson. Vzadu má Aveo vlečená ramena propojená torzní příčkou. Převodka řízení je umístěna před příčnými rameny předního zavěšení, což zlepšuje tlumení rázů přenášených do závěsů koly od vozovky a zaručuje preciznější a stabilnější vedení stopy. Stabilitu jízdy i dynamický styling vylepšuje široký rozchod kol – rozchod vpředu činí 145 cm, vzadu pak 143 cm, což jsou jedny z největších hodnot v této automobilové třídě.


Na čínském trhu budou moci volit zákazníci ze dvou zážehových motorů o objemu 1,4 a 1,6 l, které jsou propojeny s manuálními pětistupňovými převodovkami. V nabídce je i automatická čtyřstupňová převodovka.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Češi stále riskují: Nejčastější příčiny nehod jsou rychlost, nepozornost a nedání přednosti

Češi stále riskují: Nejčastější...

Ve Spojeném království právě probíhá Road Safety Week (letos od 16. do 22. 11.), týden věnovaný prevenci a bezpečnosti silničního provozu. Do jednotlivých aktivit se zapojují partneři...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Renault Clio: Malý městský švihák startuje na 430 tisících

Nové Renault Clio: Malý městský...

Šestá generace Renaultu Clio přijíždí do Česka. Odvážnější design, chytřejší technologie a hybrid, který zvládne 80 % městské jízdy na elektřinu. Renault vzal své ikonické Clio a dal...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí výkonem 1 megawatt?

Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí...

Když se dnes mluví o elektrické mobilitě, BYD stojí na vrcholku hory a vyhlíží celé odvětví z výšky. Není to náhoda – a už vůbec ne trik. Tahle technologická mašina o 120 000...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR přináší závodní adrenalin na běžné silnice

CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR...

Závodní okruhy mají nového vyslance – a míří rovnou do ulic. CUPRA představuje Leon VZ TCR, nejsilnější Leon s pohonem předních kol v historii. Limitovaná edice pro pouhých 499 řidičů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Polygon: Když volant není volant a auto má duši z budoucnosti

Peugeot Polygon: Když volant není volant...

Peugeot odhalil koncepční vůz Polygon – plně funkční prototyp, který mění samotnou podstatu řízení. S revolučním volantem Hypersquare, elektronickým řízením Steer-By-Wire a překvapivě...