Bibendum: nejznámější logo světa

Firemní loga jsou běžnou součástí našeho života, tak běžnou, že se nad nimi většinou nepozastavujeme. Víte, které logo je nejznámější?

Podle studií prý denně podvědomě registrujeme asi pět tisíc firemních log. Některá z nich jsou už zavedená a důvěrně známá, jiná jsou docela mladá a své místo si teprve hledají. Které logo je ale to opravdu nejznámější, nejcennější?


Bibendum: nejznámější logo světa

Na tuto otázku hledala odpověď redakce renomovaného ekonomického magazínu R.O.B, který je součástí největší kanadské mediální a informační agentury Globe and Mail. Redaktoři magazínu R.O.B. si přizvali na pomoc své kolegy z britského Financial Times a společně se světovými kapacitami z oblasti designu, reklamy, médií, kultury i hospodářství pak sestavili žebříček padesáti nejproslulejších a nejhodnotnějších firemních log.

Světovým logem se stal Bibendum, důvěrně známý zavalitý panáček, maskot pneumatikářského koncernu Michelin. Na druhém místě skončilo logo londýnské podzemní dráhy, které v roce 1906 vytvořil dopravní inženýr Frank Pick. Na bronzový stupínek znalci umístili logo Červeného kříže, které si zvolil lékařský personál během zasedání svého dobročinného sdružení v Ženevě v roce 1863. Jako čtvrté se umístilo logo firmy Nike, které vedení společnosti Nike zakoupilo v roce 1971 od nejmenovaného designéra za pouhých 35 dolarů. Pátým logem světa se stalo označení VW automobilky Volkswagen. Toto označení i symbol si pro označení nově vznikající automobilky v roce 1938 zvolil geniální konstruktér Ferdinand Porsche.


Vznik některých opravdu proslulých značek, starých třeba sto i více let, byl však často spojen s náhodou, okamžitou inspirací našich prapředků. Podobně tomu bylo i v případě panáčka Bibendum koncernu Michelin. V roce 1894, pět let po založení své firmy, mají za sebou bratři Douard a André Michelinovi první obchodní úspěchy se svým převratným vynálezem – cyklistickou pneumatikou oddělitelnou od kostry kola. Tento princip se osvědčil, závodníci na Michelinech sbírali jeden vavřín za druhým a obchody se rozjížděly. V tomto roce vystavuje Michelin své pneumatiky na Světové koloniální výstavě v Lyonu. Z reklamních důvodů (a prý i z nedostatku místa) postavil vedoucí stánku Michelin v expozici pneumatiky do dvou vysokých sloupů. Edouard Michelin se svěřil svému bratrovi: „Kdyby to mělo ruce, vypadalo by to jako nějaký človíček“. Svůj nápad konzultoval s reklamním kreslířem „O´Galopem“, který hned připravil několik pracovních náčrtků reklamy s podobou zavalité postavičky – prapředkem pozdějšího Bibenda.


Ještě čtyři roky však bratři Michelinové tuto myšlenku rozpracovávali, než se v dubnu roku 1898 panáček Bibendum v plné parádě představil v nové reklamní kampani firmy Michelin. Od té doby prodělal řadu kosmetických úprav, zakulacoval se nebo hubnul podle převládajících trendů, ale dnes by šlo jen těžko najít kousek naší planety, kde by sympatického tlouštíka neznali.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Porsche Panamera: Luxusnější, efektivnější, hybridnější

Nové Porsche Panamera: Luxusnější,...

Skončila další sedmiletka Panamery a začala další. Proto byla s velkou slávou představená nová, už třetí generace sportovního luxusního sedanu, která je… velmi podobná té...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový porschácký De luxe kokpit debutuje v modelu Cayenne

Nový porschácký De luxe kokpit debutuje...

Ještě pár dní a Porsche 18. dubna 2023 na autosalonu v Šanghaji spolu s novým modelem Cayenne představí i průkopnický koncept zobrazování a ovládání. Porsche Driver Experience znamená plně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche 911: Do Paříže i na Dakar

Porsche 911: Do Paříže i na Dakar

Neexistuje moc aut, se kterým můžete jet z afrického safari do Le Mans, pak do divadla a do ulic Paříže. Možná jediné. Nové Porsche 911 Dakar… Rallye Dakar nikdy nebyla hrou v pískovišti. Hned...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche Česká republika podporuje studenty automobilových oborů v samostudiu

Porsche Česká republika podporuje...

Studenti obdrželi v rámci projektu QHERO čtyři sady samostudijních materiálů Za úspěšně vyplněné testy čekají na studenty atraktivní odměny Projekty Best Employer a QHERO jsou důležitým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche Česká republika pomáhá SOS dětským vesničkám

Porsche Česká republika pomáhá SOS...

Rychlé poskytnutí pěti vozů Volkswagen sociálním pracovníkům Postupné rozšiřování podpory péče o děti z ohrožených rodin  Společnost Porsche Česká republika poskytla vozidla...