Až třetina všech ojetých automobilů, které se prodají v českých autobazarech, je prodána prostřednictvím internetu

Zákazníci pro přístup na webové stránky přitom stále častěji používají tablety a tzv. chytré telefony.

Vyplývá to ze statistik společnosti Auto ESA

– která na českém trhu provozuje síť autocenter s ojetými vozy. Společnost v loňském roce prodala přes internet téměř 5.000 vozů.

Pavel Foltýn z Auto ESA říká:

„V roce 2015 jsme registrovali na našich webových stránkách více než 12 milionů návštěv. Oproti roku 2014 to je nárůst o plných 37% což jednoznačně koresponduje s obecným trendem změn zákaznického chování“. Podle Foltýna jde navíc o naprosto unikátní výsledek, kterému kromě zpravodajských serverů mohou konkurovat pouze stránky významných prodejců elektroniky nebo letenek.

Podle statistik bylo v roce 2015 na českých webových stránkách v sekci „Auto-Moto prodej“ cca 13.700.000 reálných uživatelů. „Na stránkách Auto ESA jsme evidovali přibližně 4 miliony reálných uživatelů, tedy plných 29 % z objemu, který v našem oboru uvádí statistiky,“ říká Foltýn. Podle něj se toto číslo bude i nadále zvyšovat protože zájemci o ojetý vůz budou stále častěji hledat nový vůz přímo na stránkách konkrétních obchodníků, podobně jako je tomu například v případě elektroniky.

Dle interního průzkumu Auto ESA

– přistupují klienti na firemní webové stránky nejčastěji z prohlížeče Mozilla Firefox a Explorer, ale nástup platforem Android a iOS je velmi razantní. Podle Foltýna proto bude v roce 2016 pravděpodobně dominovat přístup na web právě z chytrých telefonů a tabletů. Již nyní totiž téměř 1,5 milionu uživatelů navštěvuje webové stránky z tabletů, přičemž milion jich pochází z České republiky. „Velká část klientů přichází do našich autocenter s tablety a chytrými telefony, prostřednictvím nichž přistupují na naše webové stránky, nebo stránky konkurence a porovnávají aktuální nabídku,“ popisuje nový trend v zákaznickém chování Foltýn.

Frekvence přístupu na internet stoupá

– každý den se k internetu připojí 70 % uživatelů (4 915 409), polovina z nich tráví na internetu více než 8 hodin týdně. Vzrostl podíl extrémně vysokých časů. 27 % uživatelů tráví na internetu týdně více než 16 hodin . Tato čísla podle Foltýna potvrzují obecný předpoklad, že se výběr zboží bude stále častěji přesouvat z kamenných prodejen do virtuálního prostředí, ojeté vozy nevyjímaje.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Již od 1.července bude značka Peugeot v ČR přijímat objednávky na NOVÝ PEUGEOT 308 ve všech verzích – hatchback, SW, GT i GTi (velmi podrobná informace)

Již od 1.července bude značka Peugeot v...

Součástí modernizace jsou i – nový motor 1.5 BlueHDi 130 k a nová automatická převodovka EAT8 (ty budou k dispozici až později – předpokládá se na podzim 2017).  Nový Peugeot 308...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První vozy Hyundai Tucson odjíždějí k českým revírníkům

První vozy Hyundai Tucson odjíždějí k...

První vozy Hyundai Tucson určené pro společnost Lesy ČR míří ke svým novým majitelům.  Na fotografii Byung Kwon Sir – prezident HMCZ a Vladimír Vošický – generální ředitel HMCZ Na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhý elektrický vůz míří do výrobní sítě Audi

Druhý elektrický vůz míří do...

Audi rozšíří své produktové portfolio o nový model e-tron. V roce 2019 bude spuštěna výroba modelu Audi e-tron Sportback v belgickém Bruselu Tento výrobní závod tak bude zajišťovat produkci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Adventure Roads 2017: již od 26. června do 3. července

Honda Adventure Roads 2017: již od 26....

Skupina 40 motocyklových nadšenců se v rámci akce Honda Adventure Roads připravuje na životní cestu z Osla na Nordkapp – nejsevernější bod Evropy.      Skupina vlivných jezdců –...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia představila včera v Amsterodamu svůj nový kompaktní crossover Stonic inspirovaný kategorií SUV

Kia představila včera v Amsterodamu...

V prodeji na evropských trzích již v průběhu 3. čtvrtletí 2017.  Zbrusu nová Kia Stonic je poutavý a sebejistý kompaktní crossover – který je připraven stát se důležitou zbraní...