Až třetina všech ojetých automobilů, které se prodají v českých autobazarech, je prodána prostřednictvím internetu

Zákazníci pro přístup na webové stránky přitom stále častěji používají tablety a tzv. chytré telefony.

Vyplývá to ze statistik společnosti Auto ESA

– která na českém trhu provozuje síť autocenter s ojetými vozy. Společnost v loňském roce prodala přes internet téměř 5.000 vozů.

Pavel Foltýn z Auto ESA říká:

„V roce 2015 jsme registrovali na našich webových stránkách více než 12 milionů návštěv. Oproti roku 2014 to je nárůst o plných 37% což jednoznačně koresponduje s obecným trendem změn zákaznického chování“. Podle Foltýna jde navíc o naprosto unikátní výsledek, kterému kromě zpravodajských serverů mohou konkurovat pouze stránky významných prodejců elektroniky nebo letenek.

Podle statistik bylo v roce 2015 na českých webových stránkách v sekci „Auto-Moto prodej“ cca 13.700.000 reálných uživatelů. „Na stránkách Auto ESA jsme evidovali přibližně 4 miliony reálných uživatelů, tedy plných 29 % z objemu, který v našem oboru uvádí statistiky,“ říká Foltýn. Podle něj se toto číslo bude i nadále zvyšovat protože zájemci o ojetý vůz budou stále častěji hledat nový vůz přímo na stránkách konkrétních obchodníků, podobně jako je tomu například v případě elektroniky.

Dle interního průzkumu Auto ESA

– přistupují klienti na firemní webové stránky nejčastěji z prohlížeče Mozilla Firefox a Explorer, ale nástup platforem Android a iOS je velmi razantní. Podle Foltýna proto bude v roce 2016 pravděpodobně dominovat přístup na web právě z chytrých telefonů a tabletů. Již nyní totiž téměř 1,5 milionu uživatelů navštěvuje webové stránky z tabletů, přičemž milion jich pochází z České republiky. „Velká část klientů přichází do našich autocenter s tablety a chytrými telefony, prostřednictvím nichž přistupují na naše webové stránky, nebo stránky konkurence a porovnávají aktuální nabídku,“ popisuje nový trend v zákaznickém chování Foltýn.

Frekvence přístupu na internet stoupá

– každý den se k internetu připojí 70 % uživatelů (4 915 409), polovina z nich tráví na internetu více než 8 hodin týdně. Vzrostl podíl extrémně vysokých časů. 27 % uživatelů tráví na internetu týdně více než 16 hodin . Tato čísla podle Foltýna potvrzují obecný předpoklad, že se výběr zboží bude stále častěji přesouvat z kamenných prodejen do virtuálního prostředí, ojeté vozy nevyjímaje.

 

Související články

TEST: Honda Civic 4D 1.0 turbo 2017

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - TEST: Audi Q5 2.0 TDI QUATTRO 2017

TEST: Audi Q5 2.0 TDI QUATTRO 2017

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - O tomto víkendu 26. a 27. srpna proběhne v ZOO Dvůr Králové další akce v rámci projektu E-safari na podporu e-mobility s názvem S Nissanem do Afriky

O tomto víkendu 26. a 27. srpna proběhne...

Návštěvníci budou mít skvělou příležitost vyrazit zdarma do safari zapůjčeným elektromobilem Nissan Leaf nebo e-NV200 a vyzkoušet si tak na vlastní kůži jízdu elektrickými vozidly. Nabídka...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyvrcholením letošní soutěžní sezony bude určitě blížící se Barum Czech Rally Zlín 2017, která se jede od pátku 25. do neděle 27. srpna 2017

Vyvrcholením letošní soutěžní sezony...

Opel CS se se svým projektem LENZ Opel ADAM Cup velmi úspěšně etabloval v domácím rallyovém šampionátu. V letošní třetí sezoně už tento pohár v ČR – jezdí osm posádek...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvacetileté auto z Áček pokořilo 14 tisíc kilometrů a dojelo do mongolského Ulánbátaru

Dvacetileté auto z Áček pokořilo 14...

Nízkorozpočtová výprava 2 nezávislých cestovatelů Richarda Nemetha a Stefana Stefanova a „richhikera“ Stanislava Gálika trvala 21 dní a vedla přes 12 zemí. Tři týdny po odjezdu mladí...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Volkswagen Polo vstupuje na český trh: Zákazníci již mohou objednávat novou generaci oblíbeného malého vozu s cenou od 292 900 Kč s motorem 1,0 litru o výkonu 55 kW (75 k)

Nové Volkswagen Polo vstupuje na český...

Nové Polo přichází s výrazným novým designem, ještě velkorysejší nabídkou místa pro cestující i zavazadla a s vyspělými asistenčními a komfortními systémy, které byly dosud vyhrazeny...