Až třetina všech ojetých automobilů, které se prodají v českých autobazarech, je prodána prostřednictvím internetu

Zákazníci pro přístup na webové stránky přitom stále častěji používají tablety a tzv. chytré telefony.

Vyplývá to ze statistik společnosti Auto ESA

– která na českém trhu provozuje síť autocenter s ojetými vozy. Společnost v loňském roce prodala přes internet téměř 5.000 vozů.

Pavel Foltýn z Auto ESA říká:

„V roce 2015 jsme registrovali na našich webových stránkách více než 12 milionů návštěv. Oproti roku 2014 to je nárůst o plných 37% což jednoznačně koresponduje s obecným trendem změn zákaznického chování“. Podle Foltýna jde navíc o naprosto unikátní výsledek, kterému kromě zpravodajských serverů mohou konkurovat pouze stránky významných prodejců elektroniky nebo letenek.

Podle statistik bylo v roce 2015 na českých webových stránkách v sekci „Auto-Moto prodej“ cca 13.700.000 reálných uživatelů. „Na stránkách Auto ESA jsme evidovali přibližně 4 miliony reálných uživatelů, tedy plných 29 % z objemu, který v našem oboru uvádí statistiky,“ říká Foltýn. Podle něj se toto číslo bude i nadále zvyšovat protože zájemci o ojetý vůz budou stále častěji hledat nový vůz přímo na stránkách konkrétních obchodníků, podobně jako je tomu například v případě elektroniky.

Dle interního průzkumu Auto ESA

– přistupují klienti na firemní webové stránky nejčastěji z prohlížeče Mozilla Firefox a Explorer, ale nástup platforem Android a iOS je velmi razantní. Podle Foltýna proto bude v roce 2016 pravděpodobně dominovat přístup na web právě z chytrých telefonů a tabletů. Již nyní totiž téměř 1,5 milionu uživatelů navštěvuje webové stránky z tabletů, přičemž milion jich pochází z České republiky. „Velká část klientů přichází do našich autocenter s tablety a chytrými telefony, prostřednictvím nichž přistupují na naše webové stránky, nebo stránky konkurence a porovnávají aktuální nabídku,“ popisuje nový trend v zákaznickém chování Foltýn.

Frekvence přístupu na internet stoupá

– každý den se k internetu připojí 70 % uživatelů (4 915 409), polovina z nich tráví na internetu více než 8 hodin týdně. Vzrostl podíl extrémně vysokých časů. 27 % uživatelů tráví na internetu týdně více než 16 hodin . Tato čísla podle Foltýna potvrzují obecný předpoklad, že se výběr zboží bude stále častěji přesouvat z kamenných prodejen do virtuálního prostředí, ojeté vozy nevyjímaje.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo Cars si vytyčila nový cíl: počínaje rokem 2025 by měly 25 % plastových dílů v každém novém voze Volvo tvořit recyklované materiály

Automobilka Volvo Cars si vytyčila nový...

Společnost Volvo Cars dnes seznámila veřejnost se svou ambicí, na základě níž by měly být počínaje rokem 2025 plastové díly v každém novém voze Volvo z 25 % vyrobeny z recyklovaného...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ‘Type R Challenge 2018’ udeřil v Eau Rouge: Hvězda japonské Super GT Bertrand Baguette překonal jednokolový traťový rekord na okruhu Spa-Francorchamps

‘Type R Challenge 2018’ udeřil v Eau...

Nový jednokolový traťový rekord v kategorii sériových vozů s předním pohonem časem 2 min 53,72 s na okruhu Spa-Francorchamps Závodník v sérii Super GT a šampion v LMP2 dosáhl nového rekordu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai slavnostně otevřel Muzeum světového fotbalu v Moskvě

Hyundai slavnostně otevřel Muzeum...

Hyundai pořádá během Mistrovství světa ve fotbale 2018 speciální výstavu „Hyundai prezentuje Muzeum světového fotbalu FIFA“ v reprezentativním víceúčelovém showroomu Hyundai Motorstudio...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai IONIQ 2018 získal ocenění „Světové auto roku pro ženy“

Hyundai IONIQ 2018 získal ocenění...

IONIQ obdržel od poroty ankety „Světové auto roku pro ženy“ nejvyšší ocenění a zvítězil také v kategorii ekologických vozů Speciální trofej za úspěch modelu IONIQ byla předána během...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Česká cena za PR pro SEAT

Česká cena za PR pro SEAT

SEAT získal 1. místo v letošní České cenu za PR v kategorii Přeshraniční spolupráce Souboj zlaté olympioničky Báry Špotákové s Leonem Cupra zaujal světová média České video ve...