Až třetina všech ojetých automobilů, které se prodají v českých autobazarech, je prodána prostřednictvím internetu

Zákazníci pro přístup na webové stránky přitom stále častěji používají tablety a tzv. chytré telefony.

Vyplývá to ze statistik společnosti Auto ESA

– která na českém trhu provozuje síť autocenter s ojetými vozy. Společnost v loňském roce prodala přes internet téměř 5.000 vozů.

Pavel Foltýn z Auto ESA říká:

„V roce 2015 jsme registrovali na našich webových stránkách více než 12 milionů návštěv. Oproti roku 2014 to je nárůst o plných 37% což jednoznačně koresponduje s obecným trendem změn zákaznického chování“. Podle Foltýna jde navíc o naprosto unikátní výsledek, kterému kromě zpravodajských serverů mohou konkurovat pouze stránky významných prodejců elektroniky nebo letenek.

Podle statistik bylo v roce 2015 na českých webových stránkách v sekci „Auto-Moto prodej“ cca 13.700.000 reálných uživatelů. „Na stránkách Auto ESA jsme evidovali přibližně 4 miliony reálných uživatelů, tedy plných 29 % z objemu, který v našem oboru uvádí statistiky,“ říká Foltýn. Podle něj se toto číslo bude i nadále zvyšovat protože zájemci o ojetý vůz budou stále častěji hledat nový vůz přímo na stránkách konkrétních obchodníků, podobně jako je tomu například v případě elektroniky.

Dle interního průzkumu Auto ESA

– přistupují klienti na firemní webové stránky nejčastěji z prohlížeče Mozilla Firefox a Explorer, ale nástup platforem Android a iOS je velmi razantní. Podle Foltýna proto bude v roce 2016 pravděpodobně dominovat přístup na web právě z chytrých telefonů a tabletů. Již nyní totiž téměř 1,5 milionu uživatelů navštěvuje webové stránky z tabletů, přičemž milion jich pochází z České republiky. „Velká část klientů přichází do našich autocenter s tablety a chytrými telefony, prostřednictvím nichž přistupují na naše webové stránky, nebo stránky konkurence a porovnávají aktuální nabídku,“ popisuje nový trend v zákaznickém chování Foltýn.

Frekvence přístupu na internet stoupá

– každý den se k internetu připojí 70 % uživatelů (4 915 409), polovina z nich tráví na internetu více než 8 hodin týdně. Vzrostl podíl extrémně vysokých časů. 27 % uživatelů tráví na internetu týdně více než 16 hodin . Tato čísla podle Foltýna potvrzují obecný předpoklad, že se výběr zboží bude stále častěji přesouvat z kamenných prodejen do virtuálního prostředí, ojeté vozy nevyjímaje.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové supersportovní Audi RS 6 Avant již v prodeji

Nové supersportovní Audi RS 6 Avant již...

Ikona v 25leté historii modelů RS přichází se zcela novou konstrukcí Výrazný design a exkluzivní výbavové prvky v rámci modelové řady A6 Praktický automobil s nejvyšším výkonem 441 kW...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - KIA na veletrhu čisté mobility e-Salon představila techniku modelu e-Niro. Zároveň nabízí návštěvníkům testovací jízdy svých elektromobilů s dojezdem až 648 km

KIA na veletrhu čisté mobility e-Salon...

KIA představila svoji strategii elektrifikace pro následující roky Na veletrhu byly dnes exkluzivně k vidění jednotlivé části hnacího ústrojí modelu e‑Niro Návštěvníci si budou moci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - MOON představuje na e-SALONu kompletní portfolio produktů a služeb pro rychlé a bezpečné nabíjení elektromobilů

MOON představuje na e-SALONu kompletní...

Společnost Porsche Česká republika, největší importér automobilů do ČR, je již důkladně připravena na příchod nové generace elektricky poháněných modelů koncernových značek Volkswagen,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pneumatika Bridgestone Blizzak LM005 dosáhla vynikajících výsledků v aktuálních testech zimních pneumatik v prestižních německých motoristických časopisech

Pneumatika Bridgestone Blizzak LM005...

Časopisy Auto Bild, auto motor und sport a firmenauto pějí chválu na novou prémiovou zimní pneumatiku Ať je mokro, sníh, nebo náledí, řidiči jsou s novou pneumatikou Bridgestone Blizzak LM005...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DEN DÍKŮ SPOLEČNOSTI HONDA RACING: Společnost Honda slaví na okruhu Motegi 60 let své účasti v závodech mistrovství světa

DEN DÍKŮ SPOLEČNOSTI HONDA RACING:...

Šedesát let od svého prvního vstupu do závodů mistrovství světa oslavila společnost Honda již podesáté „Den díků“ nazvaný Honda Racing Thanks Day, kterého se dnes na okruhu Twin Ring v...