Až třetina všech ojetých automobilů, které se prodají v českých autobazarech, je prodána prostřednictvím internetu

Zákazníci pro přístup na webové stránky přitom stále častěji používají tablety a tzv. chytré telefony.

Vyplývá to ze statistik společnosti Auto ESA

– která na českém trhu provozuje síť autocenter s ojetými vozy. Společnost v loňském roce prodala přes internet téměř 5.000 vozů.

Pavel Foltýn z Auto ESA říká:

„V roce 2015 jsme registrovali na našich webových stránkách více než 12 milionů návštěv. Oproti roku 2014 to je nárůst o plných 37% což jednoznačně koresponduje s obecným trendem změn zákaznického chování“. Podle Foltýna jde navíc o naprosto unikátní výsledek, kterému kromě zpravodajských serverů mohou konkurovat pouze stránky významných prodejců elektroniky nebo letenek.

Podle statistik bylo v roce 2015 na českých webových stránkách v sekci „Auto-Moto prodej“ cca 13.700.000 reálných uživatelů. „Na stránkách Auto ESA jsme evidovali přibližně 4 miliony reálných uživatelů, tedy plných 29 % z objemu, který v našem oboru uvádí statistiky,“ říká Foltýn. Podle něj se toto číslo bude i nadále zvyšovat protože zájemci o ojetý vůz budou stále častěji hledat nový vůz přímo na stránkách konkrétních obchodníků, podobně jako je tomu například v případě elektroniky.

Dle interního průzkumu Auto ESA

– přistupují klienti na firemní webové stránky nejčastěji z prohlížeče Mozilla Firefox a Explorer, ale nástup platforem Android a iOS je velmi razantní. Podle Foltýna proto bude v roce 2016 pravděpodobně dominovat přístup na web právě z chytrých telefonů a tabletů. Již nyní totiž téměř 1,5 milionu uživatelů navštěvuje webové stránky z tabletů, přičemž milion jich pochází z České republiky. „Velká část klientů přichází do našich autocenter s tablety a chytrými telefony, prostřednictvím nichž přistupují na naše webové stránky, nebo stránky konkurence a porovnávají aktuální nabídku,“ popisuje nový trend v zákaznickém chování Foltýn.

Frekvence přístupu na internet stoupá

– každý den se k internetu připojí 70 % uživatelů (4 915 409), polovina z nich tráví na internetu více než 8 hodin týdně. Vzrostl podíl extrémně vysokých časů. 27 % uživatelů tráví na internetu týdně více než 16 hodin . Tato čísla podle Foltýna potvrzují obecný předpoklad, že se výběr zboží bude stále častěji přesouvat z kamenných prodejen do virtuálního prostředí, ojeté vozy nevyjímaje.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Roztržitost za volantem je příčinou až čtvrtiny dopravních nehod. Manipulace s telefonem zvyšuje riziko až dvanáctinásobně

Roztržitost za volantem je příčinou...

Tři čtvrtiny řidičů se těsně před nehodou věnují okolnostem, které snižují jejich koncentraci na dění na silnici. Mezi nejčastější příčiny, jež narušují řidičovu pozornost, patří...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA odhaluje interiér koncepčního elektromobilu

CUPRA odhaluje interiér koncepčního...

První silniční elektromobil CUPRA je odvážným vyjádřením postoje díky sebejistému vnějšímu designu, s nímž je harmonicky sladěn výrazně tvarovaný a zároveň praktický interiér...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výzva všestrannosti pro C3 WRC

Výzva všestrannosti pro C3 WRC

Rally Německo (22. – 25. srpna 2019) Desátý podnik sezony vrací mistrovství světa WRC na asfalt. Posádky Citroën Total World Rally Teamu Sébastien Ogier – Julien Ingrassia a Esapekka...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Čtvrtá generace ikony RS: Nové Audi RS 6 Avant

Čtvrtá generace ikony RS: Nové Audi RS...

Vysokovýkonný Avant pro všechny účely – sportovní charakter i praktická využitelnost 0 TFSI V8 Biturbo s částečně hybridní soustavou: vysoký výkon i hospodárnost 441 kW (600 k), 800 N.m,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výroba motorových vozidel v Česku opět roste

Výroba motorových vozidel v Česku opět...

Sdružení automobilového průmyslu přináší tradiční přehled o výrobě a odbytu vozidel za období od 1. ledna do 31. července 2019. Celkem 838 142 motorových vozidel bylo vyrobeno v České...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai ve Frankfurtu představí limitovanou edici oblíbeného modelu i30 N

Hyundai ve Frankfurtu představí...

i30 N Project C je lehčí a nižší verzí modelu i30 N o výkonu 275 k, která je jako stvořená pro zatáčky Specifikace limitované edice, nabízené pouze evropským zákazníkům, jsou inspirovány...