Až třetina všech ojetých automobilů, které se prodají v českých autobazarech, je prodána prostřednictvím internetu

Zákazníci pro přístup na webové stránky přitom stále častěji používají tablety a tzv. chytré telefony.

Vyplývá to ze statistik společnosti Auto ESA

– která na českém trhu provozuje síť autocenter s ojetými vozy. Společnost v loňském roce prodala přes internet téměř 5.000 vozů.

Pavel Foltýn z Auto ESA říká:

„V roce 2015 jsme registrovali na našich webových stránkách více než 12 milionů návštěv. Oproti roku 2014 to je nárůst o plných 37% což jednoznačně koresponduje s obecným trendem změn zákaznického chování“. Podle Foltýna jde navíc o naprosto unikátní výsledek, kterému kromě zpravodajských serverů mohou konkurovat pouze stránky významných prodejců elektroniky nebo letenek.

Podle statistik bylo v roce 2015 na českých webových stránkách v sekci „Auto-Moto prodej“ cca 13.700.000 reálných uživatelů. „Na stránkách Auto ESA jsme evidovali přibližně 4 miliony reálných uživatelů, tedy plných 29 % z objemu, který v našem oboru uvádí statistiky,“ říká Foltýn. Podle něj se toto číslo bude i nadále zvyšovat protože zájemci o ojetý vůz budou stále častěji hledat nový vůz přímo na stránkách konkrétních obchodníků, podobně jako je tomu například v případě elektroniky.

Dle interního průzkumu Auto ESA

– přistupují klienti na firemní webové stránky nejčastěji z prohlížeče Mozilla Firefox a Explorer, ale nástup platforem Android a iOS je velmi razantní. Podle Foltýna proto bude v roce 2016 pravděpodobně dominovat přístup na web právě z chytrých telefonů a tabletů. Již nyní totiž téměř 1,5 milionu uživatelů navštěvuje webové stránky z tabletů, přičemž milion jich pochází z České republiky. „Velká část klientů přichází do našich autocenter s tablety a chytrými telefony, prostřednictvím nichž přistupují na naše webové stránky, nebo stránky konkurence a porovnávají aktuální nabídku,“ popisuje nový trend v zákaznickém chování Foltýn.

Frekvence přístupu na internet stoupá

– každý den se k internetu připojí 70 % uživatelů (4 915 409), polovina z nich tráví na internetu více než 8 hodin týdně. Vzrostl podíl extrémně vysokých časů. 27 % uživatelů tráví na internetu týdně více než 16 hodin . Tato čísla podle Foltýna potvrzují obecný předpoklad, že se výběr zboží bude stále častěji přesouvat z kamenných prodejen do virtuálního prostředí, ojeté vozy nevyjímaje.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Azorská rallye v Top 10

Azorská rallye v Top 10

Posádka Štajf – Havelková na devátém místě Azores Rallye 2019 Náročná soutěž seriálu FIA ERC s dramatickým závěrem Bodový zisk v klasifikaci evropského šampionátu Výrazný úspěch...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrobní jubileum: 500 000 vozů ŠKODA SUPERB třetí generace

Výrobní jubileum: 500 000 vozů ŠKODA...

Jubilejní vůz byl vyroben v závodě v Kvasinách Vlajková loď patří mezí nejúspěšnější modely střední třídy v Evropě Špičkový model se vyrábí v pěti závodech: v Kvasinách (Česká...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai vystaví na veletrhu Milan Design Week kreativní vnitřní prostor vozidla budoucnosti

Hyundai vystaví na veletrhu Milan Design...

Hyundai Motor Company bude součástí veletrhu Milan Design Week, pořádaného ve dnech 9. – 14. dubna Hyundai představí svou vizi zážitků z cestování automobilem v éře autonomních vozidel...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Tucson N Line jako umělecké dílo

Hyundai Tucson N Line jako umělecké dílo

Hyundai pověřil umělce Andrease Preise, aby vytvořil „Drive A Statement“ Project Tucson: přitažlivou ilustraci na novém modelu Tucson N Line Jedinečné umělecké dílo vizualizuje sportovní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Letní pneumatiky mají svůj význam, nezapomeňte přezout

Letní pneumatiky mají svůj význam,...

K prvnímu dubnu přichází pro řidiče doporučení vyměnit zimní pneumatiky za letní. Na rozdíl od zimních pneumatik u nás není přezutí na letní stanoveno zákonem. Mnozí řidiči tak často...