Až 70% procent vozidel, která jsou nabízena do autobazarů na výkup, je ve velmi špatném technickém stavu

Za první tři měsíce letošního roku bylo Autocentru ESA nabídnuto k výkupu 10.980 vozidel, z toho plných 8.160 vozidel však bylo společností odmítnuto.

Špatný technický stav vozu byl pak překvapivě nejčastějším důvodem, proč firma vozidlo nevykoupila.

Celkově se jednalo o 5.580 vozidel, tedy 68,4%. Kvůli stočeným tachometrům bylo odmítnuto 1.494 vozů, tedy 18,4%. „Zpracováváme velmi podrobné statistiky ohledně výkupu vozidel a tento závěr nás poněkud překvapil“, říká Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje Autocentra ESA a dodává: „Až doposud se totiž mělo všeobecně za to, že největším problémem jsou stočené tachometry. Naše průzkumy však ukázaly, že je to sice závažný problém, nicméně samotná kvalita vozidel, je mnohdy problémem ještě závažnějším“. Firma registruje velké množství vozů, kterým jejich majitelé nevěnovali ani tu nejnutnější péči. Není výjimkou, když zákazníci nabízejí k prodeji vozidlo s nedostatečně fungujícími brzdami, nespolehlivou automatickou převodovkou, totálně opotřebovanými pneumatikami nebo dokonce s prošlou technickou kontrolou.

Podle názoru zástupců společnosti souvisí tento fakt především s průměrným stářím vozového parku v ČR

– které činí 14,2 let a je jedním z nejvyšších v Evropě. Kupní síla obyvatelstva se zvyšuje jen velmi pomalu a ochota utrácet za nové vozy nijak dramaticky neroste. Lidé do oprav vozů investují jen v nejnutnějších případech a většinou hledají ty nejlevnější alternativy. Po českých silnicích tak  jezdí desítky tisíc vozidel s velmi problematickou technickou kvalitou. „Na první pohled to však nemusí být na voze vůbec poznat. Mnohdy se totiž nejedná o vady viditelné pouhým okem, jako je třeba rezavá karoserie nebo sjeté pneumatiky, ale o závažné poruchy různých elektronických systému, airbagů nebo řídících jednotek motorů“, říká Foltýn.

Zůstává otázkou, kde odmítnuté vozy končí

– jakým způsobem je jejich majitelé nakonec umístí na trh. Jednou z nejrizikovějších forem nákupu ojetého vozu je nákup od neznámého majitele. Vždy je proto potřeba velmi pečlivě zvažovat nabídku a vyhnout se podezřele výhodným nákupům. „Kvalita má vždy svojí cenu, a jestliže někdo prodává ojetý vůz výrazně levněji, než je cena obvyklá, není to jen tak. Za podezřele nízkou cenou bude vždy nějaké to ‘ale‘…“ uzavírá Foltýn.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Formentor na poloostrově Formentor: Maják CUPRA

Formentor na poloostrově Formentor:...

Koncepční vůz CUPRA Formentor absolvoval poprvé cestu kolem mysu, po němž je pojmenován Inspirací designu prvního modelu, vyvinutého specificky pro značku CUPRA, byl vítr a Středozemní moře...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - „International Engine of the Year“: Motor Audi 2.0 TFSI zvítězil ve své třídě

„International Engine of the Year“:...

Velký úspěch pro Audi v důležité kategorii s výkonem od 150 do 250 k Šéf vývoje Audi Rothenpieler: „Mnohostranná jednotka 2.0 TFSI je motorem, který používáme také pro hybridní pohony a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai ve svých vozech představuje inteligentní systém čištění vzduchu

Hyundai ve svých vozech představuje...

Chytré čištění vzduchu sleduje a zvyšuje kvalitu vzduchu uvnitř vozu Cestující mohou v reálném čase kontrolovat kvalitu vzduchu v interiéru prostřednictvím informačního, zábavního a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - GRAND PRIX ZA DESIGN PRO NOVOU ÚPRAVU STANICE METRA JAVEL – ANDRÉ CITROËN V PAŘÍŽI

GRAND PRIX ZA DESIGN PRO NOVOU ÚPRAVU...

V soutěži Grand Prix Stratégies du Design 2019, kterou pořádá týdeník Stratégies, byli bronzovou medailí v kategorii Veřejný prostor – Značení – Muzeografie oceněni autoři nové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Využití mobilních plateb za parkování výrazně roste. S jedinou aplikací zaplatíte v modré zóně i na parkovišti

Využití mobilních plateb za parkování...

Pro úhradu parkovného lidé stále častěji využívají mobilní platby. Díky nim je možné úhradu na ulici, a to i v modré zóně, nebo v parkovacích domech a obchodních centrech realizovat...