Automobilka Ford hodlá ve svém závodě v Dagenhamu Londýn investovat dalších 190 miliónů £ do výroby úplně nových moderních 2 litrových vznětových motorů

Tyto motory (kódově nazývané Panther)

– jsou určeny k montáži do celé řady automobilů, především do lehkých užitkových vozidel v roce 2016 a od roku 2018 do osobních automobilů. Tato investice zahrnuje 8,9 miliónu £ z vládního regionálního růstového fondu. Ve spojení s touto investicí automobilka Ford vytvoří 318 nových pracovních míst.

Toto oznámení automobilky Ford potvrzuje správnost zahájení druhé fáze

– programu nových motorů následující po počáteční investici 287 miliónů Ł  v první fázi s podporou výše zmíněného vládního regionálního růstového fondu Velké Británie.

První fáze investice se týkala výroby výrobu 2 litrových vznětových motorů

– s nízkým obsahem karbonu pro lehké užitkové automobily automobilky Ford používané na celém světě. Očekává se, že motory z první fáze investice sjedou z výrobní linky již koncem příštího roku (2015). Výrobní kapacita bude až 350.000 motorů ročně – to znamená, že motory budou opouštět výrobní linku v 30 sekundových intervalech – a počínaje rokem 2016 se budou instalovat do lehkých užitkových automobilů automobilky Ford.

Druhá fáze je určena pro 2 litrové vznětové motory s nízkým obsahem karbonu pro osobní automobily

Investice druhé fáze představuje celkovou investici předmětného výrobního programu přesahující 475 miliónů £. Automobilka Ford, která byla v roce 2012 silně kritizována jak tiskem, tak odbory a vládou za to, že zastavuje výrobu svých vozidel ve Velké Británii, sdělila, že celkové investice jen podtrhují její angažovanost v pokračování výroby technicky vysoce vyspělých motorů v Dagenhamu.

Všechny nové typy 2 litrových vznětových motorů s nízkým obsahem karbonu určené pro osobní a lehké užitkové automobily byly vyvinuty a zkonstruovány ve výrobním závodě Dagenham a v technickém středisku Ford Dunton v Essexu.

Nový 2 litrový technicky vyspělý vznětový motor

– bude vytvářet významně nižší emise NOx, čímž vyhoví požadavkům na kvalitu ovzduší zóny s mimořádně nízkými emisemi (ULEZ) primátora Londýna. Začátek druhá fáze výroby motorů se plánuje na rok 2017 s tím, že instalace prvních motorů do automobilů Ford začne v roce 2018. Přidaná kapacita této fáze ve výši až 150 000 jednotek znamená, že celková roční kapacita všech typů nových motorů bude až 500 000 jednotek.

David Cameron. ministerský předseda Velké Británie zdůraznil:

„Vítám angažovanost automobilky Ford v Dagenhamu a ve Velké Británii vůbec, která je projevem důvěry v náš dlouhodobý ekonomický záměr na podporu podnikání, vytváření více pracovních míst a zajištění světlejší budoucnosti pro Británii. Podporujeme náš automobilový průmysl tak, aby pokračoval ve svém rozvoji a tato investice podporovaná 8,9 milióny £ z vládního regionálního růstového fondu vytvoří více pracovních příležitostí, které znamenají finanční bezpečnost a hospodářskou jistotu pro mnohé těžce pracující rodiny.“

Tento poslední program Fordu na výrobu vznětových motorů

– v automobilce Ford Dagenham je součástí celkové investice Forda ve výši 1,5 miliard £ do motorů s nízkým obsahem karbonu a ohleduplných k životnímu prostředí a do techniky svých vozidel, vynaložené v průběhu posledních pěti let.

Automobilka Ford ve Velké Británii vyrábí motory na dvou místech.

V závodě Ford Bridgend ve Wales to jsou benzínové motory a v závodě Ford Dagenham vznětové motory, přičemž celková produkce motorů z obou těchto závodů činila v roce 2013 více než 1,5 miliónu jednotek.

 

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...