Audi uvádí na trh speciální edici aktuálního modelu. RS 4 Avant Nogaro selection, který oslaví světovou premiéru v březnu v Ženevě, ale již teď je možné jej objednávat

Audi RS 4 Avant Nogaro selection je inspirovaný vozem Audi Avant RS2, který oslavil premiéru před dvaceti lety a který se tak stal  zakladatelem rodiny dynamických modelů RS.

Audi RS 4 Avant Nogaro

Nový jubilejní model Audi RS 4 Avant Nogaro selection

Audi RS 4 Avant Nogaro

– se představí ve výstavní premiéře na ženevském autosalonu s karoserií lakovanou modrým odstínem Nogaro a exkluzivní výbavou. Speciální perleťový lak Nogaro blue je nejvýraznějším vizuálním rysem jubilejního modelu a záměrně připomíná RS2. Maska chladiče Singleframe včetně rámečku je leskle černá stejně jako střešní sloupky, zatímco podélné střešní nosiče jsou matně černé. Sportovní výfuková soustava RS je zakončena dvěma oválnými, leskle černými koncovkami.

 Motor

Vysokootáčkový atmosféricky plněný motor V8 4.2 FSI se zdvihovým objemem 4163 cm3  dosahuje nejvyšší výkon 331 kW při 8250 min-1, maximální točivý moment 430 N.m je k dispozici mezi 4000 a 6000 min-1. Jubilejní model se zvučným osmiválcem zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a je schopen pokračovat v akceleraci až k elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 280 km/h. Jeho kombinovaná spotřeba paliva 10,7 litru na 100 kilometrů odpovídá emisím CO2 ve výši 249 gramů na kilometr.

 Převodovka a pohon na všechna kola

K hospodárnosti přispívá rovněž sériově dodávaná sedmistupňová převodovka S tronic, která vyniká vysokou účinností a dlouhým nejvyšším převodovým stupněm. Řidič může nechat extrémně rychlou dvouspojkovou převodovku řadit automaticky nebo převzít iniciativu do svých rukou a dávat povely k řazení manuálně pomocí řadící páky nebo pádel na volantu.

Srdcem trvalého pohonu všech kol quattro je samosvorný mezinápravový diferenciál s talířovými ozubenými koly. Kompaktní a lehká konstrukce rozděluje točivý moment za běžných podmínek v poměru 40:60 % mezi přední a zadní nápravu. Tento poměr se může podle potřeby v širokém rozpětí měnit – až 70 procent výkonu mohou přenášet přední kola, zatímco zadním kolům může být přiděleno až 85 procent točivého momentu. Mezinápravový diferenciál s talířovými ozubenými koly spolupracuje s elektronickou regulací točivého momentu na jednotlivých kolech. Cílené malé brzdové zásahy na vybraných kolech zvyšují jízdní dynamiku a ovladatelnost vozidla při průjezdu zatáčkou na limitu fyzikálních možností. Audi nabízí na přání sportovní diferenciál, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola.

Sériová výbava zahrnuje rovněž systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select, který nabízí tři jízdní režimy – comfort, auto a dynamic. Jejich aktivací se mění charakteristika elektromechanického posilovače řízení, sedmistupňové převodovky S tronic, pedálu plynu a sportovní výfukové soustavy RS. Je-li vůz vybaven navigačním systémem Audi MMI navigation, má řidič navíc k dispozici čtvrtý režim, individual, který si může nakonfigurovat podle svých preferencí.

Kromě sportovního diferenciálu se pro Audi drive select dodávají na přání další dva prvky. Dynamické řízení mění převod řízení v závislosti na rychlosti jízdy a při průjezdu zatáčkou na limitu fyzikálních možností natáčí kola malými impulzy do opačného směru v zájmu vyšší stability. Sportovní podvozek RS sport suspension plus se systémem DRC (Dynamic Ride Control) a tuhou charakteristikou odpružení vyrovnává výhradně mechanicky nežádoucí naklánění karoserie při dynamických změnách.

Audi RS 4 Avant Nogaro selection jezdí na pneumatikách rozměru 265/30 R 20. Mezi pěti paprsky ve tvaru písmene V leštěných 20“ kol prosvítají červeně lakované brzdové třmeny s logy RS. Brzdové kotouče se zvlněnými okraji jsou vnitřně chlazené, odvrtávané a spojené čepy s hliníkovými středy. Audi na přání montuje na přední nápravu keramické kotouče vyztužené uhlíkovými vlákny. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC (Electronic Stabilization Control) nabízí sportovní režim a v případě potřeby může být také kompletně deaktivován.

Černý a modrý interiér

Audi nabízí pro sportovní černý interiér dvě různé verze čalounění elektricky nastavitelných sportovních sedadel S s integrovanými opěrkami hlavy. V obou případech jsou boční části potažené černou kůží Valcona. Syntetická Alcantara na prostředních plochách a ve výplních dveří může mít buď černou barvu, nebo modrý odstín Nogaro – opět na počest Audi Avant RS2. Loketní opěrky jsou potaženy černou kůží s modrým kontrastním stehováním. Černé podlahové rohože jsou na krajích ohraničeny paspulkami v odstínu černá, nebo modrá Nogaro.

Černá kůže s modrým stehováním zušlechťuje rovněž věnec volantu a manžetu páky voliče. Modrá vlákna dodávají ozdobnému obložení z uhlíkového kompozitu velmi efektní vzhled. Loga na hlavici páky voliče RS převodovky S tronic a na prahových lištách dveří dávají najevo zvláštní postavení jubilejního modelu.

Audi RS 4 Avant Nogaro selection

– se objeví u prodejců v prvním čtvrtletí roku 2014 jako limitovaná speciální edice. Jeho cena činí 87 300 eur. Pro české zákazníky bude k objednání v průběhu tohoto měsíce.

Moderní klasika: Audi Avant RS2 z roku 1994

Audi RS2 z roku 1994 bylo první modelem Audi RS a také prvním vysokovýkonným modelem značky, který kombinoval praktičnost pro každodenní provoz s nekompromisním dynamickým charakterem. Stal se tak zakladatelem celé rodiny dynamických modelů. Audi vyvinulo RS2 ve spolupráci s Porsche, montáž probíhala ve Stuttgartu-Zuffenhausenu. První model RS dával najevo svůj výkon už svým vzhledem. V předním nárazníku byly velké otvory pro přívod vzduchu a maska chladiče byla lakována černě. Vnější zpětná zrcátka dodalo Porsche, záď byla vyzdobena pásem světel v celé šířce vozu a loga měla velké rozměry. Na přání sjížděl model RS2 z montážní linky s exkluzivním modrým lakem Nogaro, který připomínal dvě vítězství, jichž dosáhl Frank Biela na okruhu Nogaro ve francouzském mistrovství cestovních vozů v roce 1993. Motor ztělesňoval veškeré zkušenosti Audi ze závodů cestovních vozů. Pětiválec 2,2 litru byl přeplňován velkým turbodmychadlem, a díky vysokému plnicímu tlaku, většímu průřezu sacího potrubí a upravené řídicí jednotce motoru poskytoval nejvyšší výkon 232 kW. Při 3000 min-1 vrcholila křivka točivého momentu hodnotou 410 N.m a omezovač otáček zasahoval až při 7200 min-1. Model RS2 dokázal zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 262 km/h. Šestistupňová mechanická převodovka přenášela hnací sílu na všechna čtyři kola prostřednictvím soustavy quattro s manuálně aktivovanou uzávěrkou diferenciálu zadní nápravy. Podvozek byl odvozen od modelu Audi S2, který posloužil jako technický základ, takže všechna kola byla zavěšena na příčných ramenech. Tlumiče měly ještě tužší charakteristiku a pružiny byly zkráceny. Porsche dodalo 17“ kola, velké brzdové kotouče s vnitřním chlazením a červeně lakované čtyřpístkové třmeny. Interiéru dominovala kůže Silk Nappa a Alcantara v antracitovém, modrém nebo stříbřitě šedém odstínu. Sedadla Recaro byla elektricky nastavitelná. Přístroje měly bílé stupnice, zatímco malé ukazatele na středové konzole informovaly řidiče o tlaku oleje, teplotě oleje a napětí akumulátoru. Na přání se dodávalo ozdobné obložení z uhlíkového kompozitu.

Audi nabízelo model RS2 za základní cenu 98 900 DM. Během necelých dvou let bylo vyrobeno 2908 vozů, tedy více, než bylo původně plánováno.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...