Audi S4 v provedení limuzina i Avant už i na našem trhu!

Špičková dynamika i komfort jízdy, zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy.

Audi S4 v provedení limuzina i Avant už i na našem trhu!
Audi S4 v provedení limuzina i Avant už i na našem trhu!

Maximální rychlost 250 km/h (elektronicky omezena). na tyto impozantní výkony se mohou nyní těšit už i tuzemští milovníci dynamické jízdy – u prodejců Audi se nové modely Audi S4 a Audi S4 Avant objeví v červnu 2003, poté co bude vůz představen na brněnském autosalonu.

Klíčem k pozoruhodné dynamice nového Audi S4/S4 Avant je bezesporu jeho motor – benzinový vidlicový osmiválec 4,2 l s výkonem 253 kW (344 k) při otáčkách 7000 min-1 výkon. Točivý moment osmiválce dosahuje svého maxima 410 Nm při otáčkách 3500 min-1. Přenést mohutný výkon motoru na vozovku je úkolem pro manuální šestistupňovou převodovku. Zanedlouho také přibude i šestistupňový tiptronic s programem DSP. Z převodovky se výkon motoru přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím systému quattro.


Vysokému výkonu osmiválcového motoru modelů Audi S4/S4 Avant odpovídá propracované zavěšení kol – čtyřprvková náprava vpředu a trojúhelníková ramena vzadu zaručují naprosto přesné vedení stopy při jakýchkoli manévrech. Navíc díky využití pevných a lehkých materiálů v konstrukci závěsů a tedy malému podílu tzv. neodpružených hmot zůstává komfort i při dynamické jízdě stále velmi vysoký.


Design sportovních sedanů Audi S4 i sesterských osobitých kombi S4 Avant sází spíše na decentní styling – nové modely se nijak výrazně neodlišují od ostatních sourozenců řady Audi A4, modely S4/S4 Avant mají pouze masivnější nárazníky v barvě karoserie s většími otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám, osobité xenonové světlomety a specifické kryty vnějších zpětných zrcátek z leštěného hliníku. Při pohledu zezadu zaujmou koncovky výfuku umístěné u stran karoserie a (u sedanu) decentní záďový spojler.


Mnohem výrazněji se nové Audi S4/S4 Avant liší provedením interiéru. Dominantním prvkem jsou výrazně anatomicky tvarovaná elektricky nastavitelná sportovní sedadla Recaro, palubní přístroje s typicky šedými číselníky a tříramenný kůží obšitý volant s logem modelové řady „S“.


Do standardní výbavy nových modelů Audi S4/S4 Avant patří např. protiblokovací systém brzd ABS, elektronický stabilizační systém ESP, brzdový asistent, čelní i boční airbagy vpředu a průběžné hlavové airbagy sideguard. Za příplatek lze objednat i boční airbagy pro zadní sedadla. Sportovně laděné modely Audi S4/S4 Avant nezapomínají ani na komfort, do jejich standardní výbavy patří např. dvouzónová automatická klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, autorádio Chorus s deseti reproduktory, termoizolační skla a elektricky nastavitelná sportovní sedadla Recaro.


Základní cena nového modelu Audi S4 činí (včetně DPH) 1 750 000 Kč, modelu Audi S4 Avant je 1 818 500 Kč.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Češi stále riskují: Nejčastější příčiny nehod jsou rychlost, nepozornost a nedání přednosti

Češi stále riskují: Nejčastější...

Ve Spojeném království právě probíhá Road Safety Week (letos od 16. do 22. 11.), týden věnovaný prevenci a bezpečnosti silničního provozu. Do jednotlivých aktivit se zapojují partneři...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Renault Clio: Malý městský švihák startuje na 430 tisících

Nové Renault Clio: Malý městský...

Šestá generace Renaultu Clio přijíždí do Česka. Odvážnější design, chytřejší technologie a hybrid, který zvládne 80 % městské jízdy na elektřinu. Renault vzal své ikonické Clio a dal...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí výkonem 1 megawatt?

Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí...

Když se dnes mluví o elektrické mobilitě, BYD stojí na vrcholku hory a vyhlíží celé odvětví z výšky. Není to náhoda – a už vůbec ne trik. Tahle technologická mašina o 120 000...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR přináší závodní adrenalin na běžné silnice

CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR...

Závodní okruhy mají nového vyslance – a míří rovnou do ulic. CUPRA představuje Leon VZ TCR, nejsilnější Leon s pohonem předních kol v historii. Limitovaná edice pro pouhých 499 řidičů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Polygon: Když volant není volant a auto má duši z budoucnosti

Peugeot Polygon: Když volant není volant...

Peugeot odhalil koncepční vůz Polygon – plně funkční prototyp, který mění samotnou podstatu řízení. S revolučním volantem Hypersquare, elektronickým řízením Steer-By-Wire a překvapivě...