Audi představuje dynamický čtyřmístný S3 Cabriolet, první vozy budou na českém trhu předány zákazníkům koncem léta

Motor Audi S3 Cabriolet 2.0 TFSI poskytuje nejvyšší výkon 221 kW a maximální točivý moment 380 N.m, avšak v kombinaci s převodovkou S tronic spotřebuje průměrně pouhých 7,1 litru paliva na 100 kilometrů.

Audi S3 Cabriolet

Audi S3 Cabriolet

Nové Audi S3 Cabriolet

– používá trvalý pohon všech kol quattro – nezbytný předpoklad pro optimální trakci a jízdní dynamiku za všech provozních podmínek. Nový model má lehkou konstrukci a propracovaný sportovní podvozek. Audi S3 Cabriolet má při rozvoru 2,60 metru má délku 4,43 metru, šířku 1,79 metru a výšku 1,39 metru. Protažená karoserie se vyznačuje elegantně vyváženými proporcemi, zatímco boky jsou definovány precizními liniemi a svalnatě klenutými plochami.

Audi S3 Cabriolet

Otevřený čtyřmístný kabriolet má elektrohydraulicky ovládanou plátěnou střechu.

Nízké hmotnosti bylo u skládací střechy dosaženo použitím hořčíku, hliníku a vysokopevnostní oceli. Vrstva účinné izolační pěny uvnitř střechy snižuje hladinu vnitřního hluku. Střecha, nabízená ve třech barvách, se otevře nebo zavře během 18 sekund, a to i za jízdy rychlostí do 50 km/h. Aktivní ochranný systém pro případ převrácení chrání cestující v případě nehody.

Dynamický exteriér

Maska chladiče Singleframe v chromovaném rámečku má platinově šedou mřížku a dvojité příčky s hliníkovou povrchovou úpravou. Otvory pro přívod vzduchu jsou vymezeny výraznými hranami, rozděleny dvojitými žebry a vyplněny voštinovou mřížkou. Příď a záď zdobí loga S3. Mezi 12 nabízenými barvami karoserie naleznou zákazníci exkluzivní odstíny černá Panther s krystalickým efektem a modrá Sepang s perleťovým efektem. Profil vozu je definován hliníkovými lištami na rámu čelního okna a spodní hraně bočních oken, dále kryty vnějších zpětných zrcátek se vzhledem hliníku a obložením bočních prahů. Zadní světlomety jsou sériově vybaveny diodami LED. Víko zavazadlového prostoru nese odtokovou hranu s funkcí spoileru a nárazník pod ním byl přepracován. Příčka se vzhledem hliníku a čtyři svislá žebra definují tvar platinově šedého difuzoru, který obklopuje čtyři koncovky výfukové soustavy, jež patří mezi typické prvky modelů Audi S.

Audi S3 Cabriolet je poháněno vrcholnou verzí motoru 2.0 TFSI

– s výkonem 221 kW v rozpětí otáček 5500 až 6200 min-1 a maximálním točivým momentem 380 N.m od 1800 do 5500 min-1. S převodovkou S tronic zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,4 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Pohotovostní hmotnost (bez řidiče) modelu Audi S3 Cabriolet je pouhých 1620 kilogramů. Skelet prostoru pro cestující je vyroben převážně z ultravysokopevnostních druhů oceli, kapota motoru je z hliníku. Motor 2.0 TFSI přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem má zdvihový objem 1984 cm3 (vrtání x zdvih 82,5 x 92,8 milimetru). Síly, uvolňované spalováním paliva, jsou na klikový hřídel přenášeny odolnými hliníkovými písty a pevnějšími ojnicemi. Slitina hliníku a křemíku, z níž je odlita hlava válců, kombinuje vysokou tepelnou stabilitu a pevnost s minimální hmotností. Dva vyvažovací hřídele zajišťují dokonale hladký běh. Čtyřválec nabízí díky svému dynamickému charakteru fascinující zážitky z jízdy. Je-li sériově dodávaný systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select nastaven v režimu dynamic, reaguje motor na pedál plynu rychleji a převodovka S tronic zařadí do svého repertoáru přidávání meziplynu během řazení nižších převodových stupňů. Při vyšším zatížení a ve vyšších otáčkách se otvírají zvukové klapky ve výfukové soustavě. Turbodmychadlo poskytuje plnicí tlak až 1,2 baru a výkonný mezichladič výrazně snižuje teplotu stlačovaného vzduchu. Klapky v sacím traktu cíleně uvádějí nasávaný vzduch do potřebného vířivého a krouživého pohybu. Vačkový hřídel může být vůči klikovému hřídeli natáčen až o 60 stupňů na straně sání a o 30 stupňů na straně výfuku. Navíc Audi valvelift system (AVS) ve dvou krocích mění zdvih ventilů.

Audi S3 Cabriolet s převodovkou S tronic spotřebuje v kombinovaném cyklu pouhých 7,1 litru paliva na 100 kilometrů (165 gramů CO2 na kilometr). K této pozoruhodné hodnotě přispívají technologie z platformy modulárních řešení Audi pro zvyšování hospodárnosti. V této oblasti zasluhuje zvláštní zmínku doplňkové nepřímé vstřikování do sacího potrubí, které nahrazuje přímé vstřikování benzinu FSI při částečném zatížení, kdy snižuje spotřebu paliva a emise pevných částic. Motor 2.0 TFSI se může pochlubit rovněž pokrokovým řízením chladicí soustavy. Dva otočné ventily ve společném modulu regulují průtok a teplotu chladicí kapaliny. Sběrné výfukové potrubí je integrováno do hlavy válců, v níž obíhá chladicí kapalina. Toto řešení snižuje teplotu výfukových plynů, což snižuje spotřebu paliva při plném zatížení. Další výhodou je rychlejší zahřátí studeného motoru na provozní teplotu. Účinnost zvyšují rovněž pláště pístu s povrchovou úpravou snižující tření, dále válečková ložiska vyvažovacích hřídelů, olejové čerpadlo, pracující podle aktuální potřeby, a systém start-stop.

Extrémně rychlý přenos hnací síly

Sériově dodávaná šestistupňová převodovka S tronic má těsně odstupňované nižší převodové stupně pro sportovní jízdu, zatímco dlouhý převodový poměr nejvyššího převodového stupně snižuje otáčky, a tím i spotřebu paliva. Řidič může ovládat extrémně rychle řadicí dvouspojkovou převodovku v automatických režimech D a S, případně převzít kontrolu do vlastních rukou prostřednictvím páky voliče v poloze pro manuální řazení nebo na přání dodávaných pádel na volantu. Přínosnou funkcí pro hospodárnou jízdu je odpojování motoru od hnacího řetězce spojkou šestistupňové převodovky S tronic. Tato funkce je aktivní, je-li systém Audi drive select v režimu efficiency a řidič uvolní pedál plynu. Další funkcí dvouspojkové převodovky je Launch Control. Tento systém zajišťuje při rozjezdu z klidu na plný plyn přenos hnací síly motoru na vozovku s přesně definovaným prokluzem kol.

Trvalý pohon všech kol quattro

– je dokonalý základ pro optimální trakci a jízdní dynamiku za všech provozních podmínek. Jeho charakteristickou předností je výhoda akcelerace bez prokluzování kol, jízdní dynamika, bezpečnost jízdy a směrová stabilita při jízdě přímým směrem. Výkonný kompaktní kabriolet se vyznačuje při jakémkoli jízdním stylu dynamickým a stabilním chováním, a to i za nepříznivých zimních podmínek. Na výjezdu ze zatáčky přenáší kola výkon motoru bezpečně na povrch vozovky i v situacích, kdy konkurenti se dvěma poháněnými koly musí ještě s námahou bojovat o trakci. Srdcem pohonu quattro pro modely Audi s motorem uloženým vpředu napříč je nově vyvinutá lamelová spojka s elektronickým řízením a hydraulickým ovládáním. Kompaktní a robustní spojka je umístěna na konci spojovacího hřídele před diferenciálem zadní nápravy. V této poloze přispívá navzdory své relativně nízké hmotnosti k vyváženému rozložení hmotnosti mezi nápravy. Ve svých útrobách skrývá sadu lamel v olejové lázni. Kovové třecí kotouče jsou uspořádány po dvojicích za sebou – vždy jeden kotouč je pevně spojen se skříní spojky, která se otáčí se spojovacím hřídelem. Druhý kotouč je pak připevněn k výstupnímu hřídeli do diferenciálu zadní nápravy. Za normálních podmínek posílá spojka téměř veškerou hnací sílu na přední kola. Pokud u nich dojde ke ztrátě trakce, může spojka plynule přenést točivý moment dozadu řízeným stlačením sady lamel.

Podvozek přivádí dynamické kvality modelu Audi S3 Cabriolet k dokonalosti

– díky pohotovým a precizním reakcím a vysoké stabilitě. Hmotnost vozu je rozložena mezi nápravy v mimořádně dobře vyváženém poměru 56:44 %, na čemž má svůj podíl dozadu skloněný motor a posunutí přední nápravy více dopředu. Obě řešení pocházejí z modulární koncernové platformy MQB pro modely s motorem uloženým vpředu napříč. Pomocný rám a naklápěcí ložiska přední nápravy jsou vyrobeny z hliníku, zadní náprava je čtyřprvková. Díky sportovnímu podvozku S je karoserie o 25 mm nižší v porovnání s modelem Audi A3 Cabriolet. U sériově dodávaného progresivního řízení je převod řízení tím strmější, čím větší je úhel natočení volantu – toto řešení dokonalým způsobem spojuje sportovní vlastnosti s komfortem. Elektromechanický posilovač progresivního řízení přizpůsobuje svůj účinek rychlosti jízdy a umožňuje funkci různých asistenčních systémů dodávaných na přání.

Audi S3 Cabriolet má ve své sériové výbavě kola 8Jx18 z lehké slitiny v designu s pěti paralelními paprsky a strojově leštěnou stříbrnou povrchovou úpravou. Pneumatiky mají rozměr 225/40 R 18. Kola jsou vyráběna z hliníkové slitiny speciálním procesem tvarování vnitřní části ráfku pod obrovským tlakem prostřednictvím tří hydraulických válců. Tato technologie snižuje hmotnost kola při zachování potřebné pevnosti a odolnosti. Audi nabízí na přání 18“ nebo 19“ kola v různém designu. Přední kotoučové brzdy mají velký průměr 340 mm a černé – nebo na přání červené – brzdové třmeny, zdobené logy S3. Elektromechanická parkovací brzda je integrována do zadního brzdového systému. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC se prezentuje v nejnovějším evolučním stupni. Dřív, než vůz dosáhne limitu fyzikálních možností, je na vnitřním předním kole nepostřehnutelně vytvářen jemně dávkovaný brzdný moment, což zvyšuje agilitu vozidla a doplňuje činnost pohonu všech kol quattro.

Sériově dodávaný systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select reguluje charakteristiku motoru, posilovače řízení a převodovky S tronic. Řidič si může zvolit režimy comfort, auto, dynamic, efficiency nebo individual. Audi drive select zahrnuje rovněž na přání dodávaný systém adaptivního tlumení Audi magnetic ride.

Elegantní černý interiér

Kompletně černý interiér modelu S3 Cabriolet zaujme čistým, elegantním vzhledem a řemeslným zpracováním na nejvyšší úrovní kvality. Vzadu je prostor pro dvě osoby, jimž usnadňuje nastupování funkce Easy Entry. Zavazadlový prostor o objemu 285 litrů může být rozšířen sklopením zadních opěradel. Při složené střeše je jeho objemu 245 litrů. Dynamický charakter otevřeného čtyřmístného vozu je umocněn ušlechtilými detaily. Sériově dodávané ozdobné obložení je vyrobeno z matného kartáčovaného hliníku a mnoho ovládacích prvků se blyští hliníkovou povrchovou úpravou. Stupnice přístrojů mají tmavě šedý metalický odstín, specifický pro modely S, zatímco stupnice a ručičky jsou bílé. Otáčkoměr je doplněn trojrozměrným logem S3 a ukazatelem plnicího tlaku. Součástí sériové výbavy je barevný displej informačního systému řidiče. Elektricky výsuvný palubní monitor (sériově s MMI radio a vyššími audiosystémy) má speciální grafiku S3.

Sportovní sedadla poskytují tělu spolehlivou oporu a vedení. Sedák lze prodloužit a na opěradlech jsou reliéfní loga S3. Čalounění kombinuje kůži Pearl Nappa a tkaninu. Na přání se dodávají kombinace Alcantary a kůže Pearl Nappa nebo kůže Fine Nappa a Velvet. Vizuální atraktivitu zvyšuje kontrastní stehování. Mezi další alternativy patří sportovní sedadla S s integrovanými opěrkami hlavy a ramenními plochami s kosočtvercovým prošíváním a Audi design selection v červeném odstínu parade red. Speciální barevný pigment ve všech kůžích zabraňuje nadměrnému zahřívání sedadel na přímém slunci.

Sériová výbava modelu Audi S3 Cabriolet zahrnuje rovněž sportovní volant obšitý kůží s emblémem S3. Na přání se dodává kůží obšitý multifunkční sportovní volant s dole zploštělým věncem, který může být navíc doplněn pádly pro manuální řazení. Dalšími sériově dodávanými prvky jsou pedály a opěrka pro levou nohu z kartáčované ušlechtilé oceli. V kombinaci s na přání dodávaným komfortním klíčkem zdobí tlačítko start-stop červený prstenec. Hliníkové prahy dveří nesou logo S3. Sériově se montuje rovněž alarm, komfortní automatická klimatizace, světlomety xenon plus a paket Úložné schránky a zavazadlový prostor.

Výbava na přání jako pro velké vozy

Velmi atraktivní je také nabídka výbavy na přání, která zahrnuje mimo jiné vyhřívání prostoru hlavy v předních sedadlech, světlomety LED a komfortní klíček. Portfolio informačních a navigačních systémů završuje navigační systém MMI navigation plus s MMI touch a sedmipalcovým monitorem s vysokým rozlišením. Doplňkový modul Audi connect přináší do vozu na míru ušité internetové služby Audi prostřednictvím rychlého standardu LTE. Ještě výš zvedá laťku audiosystém Bang & Olufsen se 13 reproduktory.

Paleta asistenčních systémů zahrnuje sériově dodávané rozpoznávání únavy řidiče, adaptivní tempomat, Audi side assist, Audi active lane assist, kamerové rozpoznávání dopravních značek, parkovacího asistenta se selektivním zobrazováním a bezpečnostní systém Audi pre sense.

České ceny zatím nebyly stanoveny, v Německu bude základní cena začínat na 48 500 EUR.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...