Aral, dejte přednost bezpečnosti! Téma 8/4: Tělesně postižení řidiči

Rozhovor s městským strážníkem Viktorem Kopřivou Městská Policie hl. m. Prahy.

Aral, dejte přednost bezpečnosti! Téma 8/4: Tělesně postižení řidiči

Problémem je, že zdraví lidé parkují na místech invalidů, stává se to často?


Ano, skutečně se to stává poměrně často a to velkou měrou nejen úmyslnou bezohledností, ale také nevšímavostí a nepozorností řidičů.

Jak takoví lidé argumentují, když je pokutujete?


Reakce řidičů je různá, ti bezohlední argumentují tím, že zde je volno a oni tu parkují jenom krátkou dobu, a proto nikoho neomezují. Když zrovna v té době přijede řidič –invalida, tak se vymlouvají, že to nemohli tušit, nebo že bychom měli řešit závažnější problémy a slušné lidi nechat na pokoji… Ti nevšímaví a nepozorní se většinou omlouvají a přiznají svou chybu.

Jak takové situaci lze zabránit? Změnou v legislativě?


Mám zkušenost, že změna legislativy ovlivní naše chování jen málokdy. Buď jste člověk, který přirozeně uvažuje o svém jednání a jeho důsledcích a pak nepotřebujete nad sebou stálý dozor v jakékoli formě, anebo vidíte jenom sám sebe a nic s vámi nehne, protože se budete přizpůsobovat jen zřídka.

Jsou za takové parkování vyšší pokuty než za špatné parkování jinde?


Ano, za neoprávněné parkování na místech určených pro invalidy lze uložit blokovou pokutu až do výše pěti tisíc korun, u ostatních přestupků lze uložit blokovou pokutu do tisíce korun.

Co musí vozíčkář nebo jinak hendikepovaný člověk udělat pro to, aby mohl mít svoje vlastní parkovací místo?


Pokud chce vozíčkář nebo hendikepovaný člověk mít svoje parkovací místo, například u svého domu, musí se dostavit s průkazem invalidy na místní úřad odboru dopravy v místě bydliště, kde posoudí, jestli se skutečně jedná o případ, kdy lze takové místo přidělit a označit příslušnou dopravní značkou.

Jak se chovají vozíčkáři nebo hendikepovaní při řízení, jsou opatrnější?


Zkušenost je taková, že hendikepovaní lidé jsou nucení být celý svůj život mnohem více obezřetnější a tak je to pro ně přirozené i za volantem.


V pondělí 5. dubna rozhovor s Františkem Glazarem, třiadvacetiletým vozíčkářem z Prahy, který auto používá každý den.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vyrobila svůj miliontý vůz: Je to víc než jen číslo

CUPRA vyrobila svůj miliontý vůz: Je to...

CUPRA dosáhla nového milníku. Ve svém výrobním závodě Martorell vyrobila svůj 1 000 000. vůz. Stala se jím CUPRA Formentor, nejikoničtější a nejúspěšnější model značky. CUPRA s duchem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vlajková loď značky DS překonala 500 kilometrů po dálnici na jedno nabití

Vlajková loď značky DS překonala 500...

Nová DS N°8, stoprocentně elektrická vlajková loď značky DS Automobiles, potvrzuje svou výjimečnou efektivitu. V testech uskutečněných v několika evropských zemích zvládla po dálnicích...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Poloviční vsetínská radost

Poloviční vsetínská radost

Letošní ročník Carlson–PARTR Rally Vsetín uzavřel sezónu jednodenních soutěží v celkové klasifikaci Poháru 2+. Posádka týmu ACCR Lak Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha bohužel...

Přijíždí nový francouzský hatchback...

Značka DS znovu dokazovala, že automobil může být víc než jen dopravní prostředek. Nový model DS N°4 kombinuje tři typy elektrifikace, chytrou konektivitu a interiér navržený jako salón na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota testuje, jestli její auta správně voní/hqdefault.jpg">

Toyota testuje, jestli její auta...

Automobilka Toyota je známa svou precizností a důrazem na kvalitu. Své vozy podrobuje různým testům, které mají ověřit jejich bezpečnost, spolehlivost nebo uživatelský komfort, přesto asi...