Analýzu zpracoval Audatex, společnost pro IT řešení pro oblast automobilového průmyslu a pojišťovnictví
Bouračky v roce 2015
- Nejdražší byly s Jaguáry, nejlevnější s Renaulty
- Nejvíce bouraným modelem byla Škoda Octavia 2. generace, nejčastěji se bourá kryt předního nárazníku
Společnost Audatex, významný hráč na poli IT řešení pro oblast automobilového průmyslu a pojišťovnictví
– a lídr v oblasti automatizovaných výpočtů nákladů na opravy a řízení likvidace škod na vozidlech, připravila analýzu nákladů na opravy škod na havarovaných vozidlech za uplynulý rok 2015. Kalkulační systémy Audatexu zaznamenali v ČR za loňský rok celkem 468 801 případů likvidace škod a oprav (o 12 % více než v roce 2014) s průměrnou škodou na vozidle ve výši 34 634 Kč (nárůst o 7,5 % oproti roku 2014).
Nejvyšší průměrná škoda při haváriích v loňském roce
– vznikala u vozidel Jaguar S -Type, kde činila 214 600 Kč, následovalo Audi R8 s částkou 184 000 Kč a Mercedes-Benz CLK se 163 800 Kč.
Naopak nejnižší průměrná škoda
– byla u vozidel Renault Mégane (11 100 Kč), Hyundai Accent (12 000 Kč) a starších modelů Škoda řad 105-135 (12 600 Kč).
Nejčastěji v roce 2015 bourali řidiči
– vozidel Škoda Octavia (60 900 případů, cca 13 % všech pojistných případů) a Škoda Fabia (32 000 případů, cca 7 %). Nejotloukanějším modelem pak je s velkým náskokem Škoda Octavia 2. generace z let 2004-2013, která figurovala ve 34 929 případech (7,5 %) oprav s průměrnou škodou 30 222 Kč. Následovala 1. generace Škoda Fabia z let 1999-2008 s 15 000 případy (3,2 %) a škodou 22 500 Kč a trojici největších smolařů uzavírala 1. generace Škoda Octavia z let 1997-2004 se 13 700 případy (2,9 %) a škodou 25 300 Kč.
V žebříčku nejčastěji bouraných dílů
– je na prvním místě jednoznačně kryt předního nárazníku opět u Škody Octavia 2. generace (6092 případů) a také u Škody Fabia 1. generace (4520 případů), následovaný krytem zadního nárazníku opět u modelu Škoda Octavia 2. generace (3979 případů).
Audatex uvedl na podzim loňského roku na český trh
– unikátní platformu AudaNEXT pro digitální správu celého životního cyklu vozidel a dalších řešení pro oblast pojišťovnictví a automotive. Nová platforma mimo jiné výrazně zjednodušuje, zpřehledňuje a zrychluje komunikaci mezi pojišťovnou a servisem při řešení pojistných událostí na vozidlech a zkracuje proces likvidace pojistné události, a tedy i dobu potřebnou k opravě vozu, z několika dnů na několik hodin. Na nový systém postupně přechází všichni klienti Audatexu, tedy pojišťovny nabízející pojištění motorových vozidel v ČR, importéři vozidel, dílů a laků, a řada autorizovaných i neautorizovaných servisů a lakoven.
O společnosti Audatex Systems
Audatex je tvůrce a dodavatel softwarových řešení a služeb, která používají zákazníci z řad výrobců vozidel, leasingových a finančních společností, pojišťoven, servisů a jejich dodavatelů v průběhu celého životního cyklu motorových vozidel – od „narození“ až po jejich likvidaci. Specifickou oblast služeb Audatexu tvoří podpora likvidace pojistných událostí a to zejména expertní softwarové nástroje na přesnou identifikaci a kalkulaci nákladů na opravu. Data a programy Audatexu využívají tisíce pracovníků pojišťoven, autoservisů, znalců i dalších odborníků z automobilové branže. Firma se v České republice od roku 1994 soustřeďuje na oblast automatizovaných výpočtů nákladů na opravy a řízení likvidace škod na vozidlech. Společnost Audatex působí ve více než 70 zemích světa a je součástí skupiny Solera Holdings, která je významným poskytovatelem technologií, služeb a konzultací v oblasti procesů zaměřených na likvidaci pojistných událostí pro automobilový a majetkový trh v rámci globálního odvětví neživotního pojištění.
Další informace na:
O společnosti Solera
Společnost Solera je přední poskytovatel softwaru pro řízení rizik, aktiv a služeb pro automobilový průmysl a trh s nemovitostmi, včetně globálního odvětví pojištění živelných a majetkových škod. Solera aktivně působí ve více než 75 státech na šesti kontinentech. Mezi společnosti skupiny Solera patří: Audatex ve Spojených státech, Kanadě a ve více než 60 dalších zemích; HPI, CarweB a CAP Automotive ve Velké Británii; Informex v Belgii a Řecku; Sidexa ve Francii; ABZ a Market Scan v Nizozemsku; Hollander působící na recyklačním trhu v Severní Americe; AUTOonline, která zajišťuje dražbu havarovaných a fleetových vozidel v řadě zemí v Evropě a Latinské Americe; IMS, která poskytuje služby pro zdravotní posudky; Explore, která poskytuje data a analytické nástroje pro majetkové a úrazové pojišťovny ve Spojených státech; Identifix, poskytující řešení pro servis, údržbu a opravy („SMR“); AutoPoint a DMEautomotive, které poskytují datově řízené nástroje pro zdokonalení procesů servisu, údržby a oprav a podporují udržení zákazníků a marketingová řešení pro obor prodeje vozidel; a I&S, poskytovatel softwaru a nástrojů pro řízení obchodní činnosti, správu nároků třetích stran, služeb pro první upozornění na ztrátu a řízení sítí pro odvětví oprav vozidel a majetku v USA, který se specializuje na nároky týkající se skel.
Další informace o společnosti Solera na: