V letech 1962 až 1977 vzniklo kombinací řady karosářských variant a pestré palety motorizací přes jeden milion vozidel a Giulia se stala mezinárodně uznávaným modelem.
Právě komerční úspěch byl jedním z důvodů, proč se z tohoto modelu stal jeden z nejznámějších modelů značky Alfa Romeo.
Alfa Romeo Giulia TI
– jak zněl oficiální název vozidla – byla mezinárodnímu tisku představena 27. června 1962 na okruhu Monza. Tedy na stejném místě, na jakém Alfa Romeo dosáhla velké části svých sportovních úspěchů a dokonce na něm do začátku sedmdesátých let testovala všechna svá závodní vozidla. O tři roky později se okruh v Brianze stal svědkem oficiálního návratu Alfy Romeo do závodů, a sice s mimořádným závodním vozem Giulia Sprint GTA.
Na počest Giulie vzniklo i oficiální logo, které má svůj původ v známém reklamním sloganu „designed by the wind“. Tento slogan zdůrazňoval aerodynamické kvality sedanu Giulia, který se mohl pochlubit i na dnešní poměry velmi zajímavou hodnotou koeficientu odporu vzduchu cx = 34. Navíc Giulia byla charakteristická revolučním a velmi osobitým designem, který ji na první pohled odlišoval od všech konkurenčních sportovních sedanů.
50. výročí Giulie slavily v uplynulých dnech kluby Alfy Romeo, nadšenci i fanoušci motorismu.
Oslavy pak vyvrcholily 24. června na polygonu v Baloccu. Výběr této lokality pro oslavy výročí Giulie má ovšem ještě hlubší význam. Testovací polygon Alfy Romeo totiž letos slaví stejné kulaté výročí. Okruh se nachází v oblasti Vercelli pouhých 60 km od Milána. Dokončen byl v roce 1962.
Polygon
– rozprostírající se na ploše 190 hektarů učinil Alfu Romeo prvním evropským výrobcem, který měl k dispozici takto vyspělý polygon a mohl na něm testovat a technicky vyvíjet jak závodní, tak i běžné osobní vozy. Autodelta, tedy oficiální závodní oddělení Alfy Romeo, bylo jedno z prvních, které využilo výhody okruhu včetně jeho famózních zatáček napodobujících velmi věrně prostředí, v němž se závodní speciály pohybují.
V Baloccu se vyvíjely a testovaly všechny běžné modely, jež následovaly po Giulii. Díky tomu mohla Alfa Romeo upevnit své vedoucí postavení ve smyslu dynamiky a výkonu svých modelů, což je dosud jedna z všeobecně známých charakteristik značky. V současné době nabízí Balocco 80 km testovacích tratí všeho druhu, které dovolují uskutečnit jakékoliv typy testů, a to nejen pro osobní, ale i nákladní a speciální automobily včetně traktorů.
Jedním z vozidel, které v rámci oslav polygonu odjely z Balocca do Velké Británie na Festival rychlosti v Goodwoodu byla nová Giulietta Quadrifoglio Verde. Během své cesty se tým Alfy Romeo setkal s fanoušky klubů Alfy Romeo ze všech zúčastněných zemí – Itálie, Švýcarska, Německa, Francie, Nizozemí, Belgie a Velké Británie. Fotografie a videa z této cesty jsou k vidění na stránkách goodwood.alfaromeo.com a na twitterovém účtu Giulietty: twitter.com/alfa_giulietta.
Společně s Giulií a polygonem v Baloccu slaví 50. výročí také Registro Italiano Alfa Romeo (R.I.A.R.)
– jeden ze dvou oficiálních klubů značky Alfa Romeo (druhým je Scuderia del Portello). Rok 1962 byl svědkem zrození nejprestižnějšího a nejstaršího klubu Alfy Romeo, který dnes čítá kolem 2000 členů a může se pochlubit jednou z nejlepších a nejvzácnějších flotil, jako i ročním kalendářem nabitým akcemi v Itálii i v zahraničí.
„Registro“ oslavil půl století své existence 23. června v Cremoně, tedy městě, které bylo v roce 1924 svědkem vítězného debutu modelu P2, první Alfy Romeo, jež získala světový titul.
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií