AAA AUTO v lednu a únoru rostlo nejsilněji od roku 2009, prodalo se o 17,5 % více aut než loni

Skupině AAA AUTO se počátkem roku daří nejlépe za posledních šest let a návštěvnost webů AAA AUTO Group ve stejném období překonala šest milionů

Během prvních dvou měsíců roku 2014

– skupina prodala celkem 8 911 automobilů, což je oproti stejnému období minulého roku nárůst o 17,5 %. Obdobným tempem roste objem telefonických hovorů call centra i počet e-mailů s poptávkami po ojetých automobilech. Nejrychleji rostly s téměř 19 % prodeje v České republice a v Ruské federaci.

Podle analýz společnosti

– nyní nakupují zákazníci, kteří pořízení vozu delší dobu odkládali z obav o další vývoj ekonomické situace, a svůj podíl má velmi mírná zima. Společnost vychází z analýz zhruba 56 000 telefonických rozhovorů se zákazníky, které se uskutečnily právě během ledna a února. „Lidé už se nebojí náhlého propadu ekonomiky. Jsou obecně optimisticky naladěni vzhledem k dalšímu vývoji, díky čemuž mezi našimi zákazníky roste i podíl malých živnostníků a větších firem, které berou nákup vozu jako investici. Je to naše prodejně nejsilnější zima od roku 2009,“ řekla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO. Objem telefonického a e-mailového zájmu zákazníků o vozy z AAA AUTO se v rámci skupiny jen mezi prosincem 2013 a lednem 2014 zvýšil o 22 %.

Ze statistik také vyplývá

– že trvale stoupá zájem o vozy vyšších cenových kategorií s doloženou historií nájezdu kilometrů v dobrém technickém stavu, kterých je obecně na českém trhu nedostatek. „Lidé se již lépe vyznají na trhu ojetých aut a požadují stále kvalitnější vozy. I my sami na výkupu trvale odmítáme 65 až 70 % automobilů, které trpí různými vadami, ať už právního nebo technického charakteru. Soustředíme se na vozy nebourané, s nízkým nájezdem kilometrů, po prvním či druhém majiteli, s jasnou servisní historií,“ zdůraznila Topolová.

Po zahájení výkupu v Maďarsku počátkem února

– již AAA AUTO rychle navazuje kontakty s potenciálními zákazníky. „V současné době v Maďarsku týdně vyřizujeme kolem 1600 telefonátů a 1000 e-mailů. Lidé oceňují zejména návrat silného autocentra schopného vyplácet peníze v hotovosti. Obracejí se na nás zákazníci, kteří od nás v minulosti v Maďarsku vůz koupili a nyní ho u nás chtějí vyměnit za novější na protiúčet. Nezačínáme od nuly, ale pokračujeme tam, kde jsme naši činnost kdysi přerušili,“ uvedla Topolová.

Téměř o pětinu rostly v prvních dvou měsících nového roku prodeje

– v Ruské federaci. „V odhadu dalšího vývoje tamního trhu jsme však stále opatrní,“ dodala Topolová. Celkové letošní prodeje v rámci skupiny odhaduje společnost AAA AUTO lehce přes 62 000 automobilů.

 Prodeje skupiny AAA AUTO v lednu a únoru 2014 v porovnání se stejným obdobím roku 2013:

Země Leden a únor 2013 Leden a únor 2014 Meziroční zvýšení
Česká republika 5 171 6 143 + 18,8 %
Slovensko 2 128 2 418 + 13,6 %
Ruská federace 295 350 + 18,6 %
Skupina celkem 7 594 8 911 + 17,5 %

Zdroj: Temper Communication a.s.

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...