Ženeva 2001: střípky z Palexpa

K autosalonům patří od nepaměti show, půvabné dívky, zajímaví lidé a kuriozity. Všeho bylo letos v Ženevě bohužel poskrovnu, z čehož vyplývá, že se šetří všude a ani automobilový průmysl nemá na růžích ustláno.

Ženeva 2001: střípky z Palexpa

Zatímco tak ještě před pěti lety provázely presentace automobilových novinek nejrůznější doprovodná show a půvabné dívky nepřetržitě pózovaly fotografům, tak jsme letos během dvou novinářských dnů prakticky žádnou velkou show neviděli. Tu a tam sice bylo možno společně oživit snímek automobilu sličnou dívkou, jako třeba u nového kabrioletu Opel Astra či studie vozu budoucnosti Pininfarina OSée nebo zbrusu nového soutěžního Mitsubishi Lancer Evo VII.

Ženeva 2001: střípky z Palexpa

Během úvodních dvou dnů, vyhrazených výhradně novinářům se nejvíce snažila trojice dívek, která se svým rytmickým vystoupením snažila přilákat pozornost médií na navigační systémy firmy Alpine.








Ženeva 2001: střípky z Palexpa

U Mitsubishi jsme potkali jednu z největších hvězd Ženevského autosalonu, čtyřnásobného mistra světa a vítěze letošní Rallye Monte Carlo finského soutěžáka Tommi Mäkinena, který si s chutí vyzkoušel i „play-station“ z pozice soutěžního Mitsubishi. O týden později si v Portugalsku připsal na své konto už 22.vítězství ve světové rallye.

Ženeva 2001: střípky z Palexpa

Podstatně blíž než Mäkinen to má do Ženevy Švýcar Clay Regazzoni, bývalý vynikající pilot formule 1 na voze Ferrari. V roce 1970 skončil vítěz tří Velkých cen třetí v mistrovství světa formule jedna a o čtyři roky později se stal vicemistrem světa. Na svém invalidním vozíku nemůže nikdy v Ženevě chybět a jeho názory na vystavené exponáty mají stále svoji váhu. A ani jinak nezahálí. Se speciálním upraveným Mercedesem Benz se zúčastňuje především dálkových soutěží, loni se zúčastnil mj. Maratonu z Londýna do Sydney historických vozidel.

Ženeva 2001: střípky z Palexpa

Nejplošší automobil, jen 97 cm vysoký a první sportovní automobil, který jezdí na benzín i energii získanou z odpadu (bioplyn) představila malá švýcarská firma Rinspeed. Bivalentní motor není však jedinou zajímavostí vozu, mezi další patří například Dynamic Cockpit Control Concept, který umožňuje dynamické naklánění kokpitu v zatáčkách. O této zajímavé studii připravujeme samostatný materiál.

Ženeva 2001: střípky z Palexpa

Značnou pozornost budil obří elektromobil KAZ vyvinutý v Japonsku. Překvapil nejen svými rozměry (délka 6,7 m, šíře 1,9 m výška 1,7 m), ale hlavně čtyřmi nápravami, z nichž dvě přední jsou řiditelné. Vůz pohání osm synchonních elektromotorů umístěných v každém kole. Jejich celkový výkon 440 kW (590 k) by měl stačit na rychlost 300 km/h. Každý z osmi cestujících má k dispozici komfortní křeslo.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz